Toon posts:

Aanschaf MacBook Pro; wachten op Leopard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sta op het punt een MacBook Pro aan te schaffen, dit ivm voordelen voor mijn studie Bouwkunde. Werk met Photoshop, Illustrator en 3d bewerkingsprogramma Maya.

Dit betekent voor mij de overstap windows naar mac os. Zie echter dat Leopard in het voorjaar zal uitkomen, is het verstandig hierop te wachten?

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Wat je je moet afvragen is of je met de situatie hoe het niet is ook tevreden bent? Je kunt wel gaan gokken of koffiedik gaan kijken, maar dan loopt het dalijk op een teleurstelling uit.

Enige verschil is dat je hem eerder hebt, en er eventueel 100-200 euro aan moet uitgeven. Of dat je hem later hebt met Leopard er al standaard op. Wat je niet weet is of Leopard volgende maand, de maand ern, of pas in juni komt.

Daarbij komt, als een mac nu niet voldoet, dan doet ie dat ook niet opeens met Leopard, hoe mooi dat ook moge klinken. :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Timo op 01-02-2007 17:17 ]

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Als je hem nu nodig hebt, moet je hem nu kopen. Je kunt altijd blijven wachten op iets nieuws, want dat zal er altijd aankomen. :)

Volgens de Buyersguide zit de Macbook Pro midden in zijn productcycle, dus zou die over ongeveer een kwart jaar een update krijgen. Dit is allemaal puur speculatie natuurlijk en maken je keus misschien alleen maar moeilijker ;)

Als je het kunt opbrengen om te wachten tot een volgende versie en/of leopard dan kun je dat doen. Als je hem nu nodig hebt, dan moet je hem nu kopen. :)

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Ligt eraan of je voor de features van leopard 129 euro's waard vind, minder of helemaal niets.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-02 14:00
Ik sta ook op het punt een MBP te kopen, maar ik zit meer 20 februari af te wachten ivm dit. Roddels? Misschien, maar die 3 weekjes wil ik nog wel wachten :)

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
addictive schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:24:
Ik sta ook op het punt een MBP te kopen, maar ik zit meer 20 februari af te wachten ivm dit. Roddels? Misschien, maar die 3 weekjes wil ik nog wel wachten :)
En tegen die tijd zijn er weer geruchten dat er medio maart een event is.. dan is dat ook nog maar 3 weken wachten.. uiteindelijk blijkt dan dat leopard begin april komt en heb je 2 maanden gewacht ;)

Verwijderd

Gezien de TS een student is zal hij niet meer dan 89,- betalen voor Leopard. Alleen is het nu nog te vroeg om te vertellen of je moet wachten of niet op Leopard. Dit omdat er gewoon nog te weinig features bekend zijn. Pas als je die weet kun je een afweging maken of het meerwaarde biedt. Maar voor 89,- ben je dan weer helemaal up to date. Als je geld hebt voor een MBP dan kan die 89,- er ook nog wel af mocht het noodzakelijk zijn.

Bovendien kan het nog duren tot halverwege juni voordat Leopard te koop is. Dan is het schooljaar ook bijna voorbij en heb je minder aan je MacBook Pro voor je opleiding.

Kortom bij Apple is nooit iets zeker en soms is het beter om niet het allernieuwste te hebben.

• M-ThijZ
  • Laatst online: 14:51

M-ThijZ

Riding on Rails

Zolang je kunt wachten moet je gewoon wachten, als je nu twijfelt zou ik het niet doen. Geduld is een schone zaak, wacht er gewoon rustig even tenzij je echt niet zonder MacBook Pro kan.
Hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
M-ThijZ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:24:
Hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt.
Erh :? Dat is dus niet waar, Apple spul wordt in principe enkel sneller/beter, maar niet goedkoper.

🌞🍃

Verwijderd

Ik zou het nu maar komen, je kan blijven wachten... Leopard zal normaal maar 150€ kosten, in tegenstelling tot anderen....

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je student bent, waarom dan geen ADC membership van $99 afsluiten? Krijg je 20% korting op je MBPro, en tegen de tijd dat Leopard uitkomt, krig je hem netjes thuisgestuurd op DVD. Heb je én nu je laptop, én straks het nieuwste OS, én heb ik je zojuist +/- 100 euro bespaard. Ik ben te goed voor deze wereld! :P

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de goede tip Barticus, zal het ADC membership eens uitgaan zoeken, maar klinkt idd goed, voor 99 dollar up-to-date blijven

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Om je zoektocht wat te vergemakkelijken, zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1032498/

Nuttige info over lid worden, en de kortingen die je kunt verwachten.

[ Voor 24% gewijzigd door Kurkentrekker op 01-02-2007 23:06 ]

Verwijderd

En voor een iMac? Is dat slim om die nu te kopen? Er staat dat ie aan het einde van z'n cyclus is...

• M-ThijZ
  • Laatst online: 14:51

M-ThijZ

Riding on Rails

Datafeest schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:33:
[...]

Erh :? Dat is dus niet waar, Apple spul wordt in principe enkel sneller/beter, maar niet goedkoper.
Goedkoper als in meer features voor hetzelfde geld.
Pagina: 1