Relax dude, soms lees je over een woordje heen als je anderen helpt, dat overkomt iedereen wel eens. Ik moest er ook even 2x naar kijken voordat ik doorhad dat je bij YPbPr ook goed beeld hebt. Dat zal jou ook wel eens gebeuren als je ook andere mensen gaat helpen...
Maar als je dan na een dag nog eens besluit te reageren, geef dan ook inhoudelijk een reactie op de andere suggesties. Bijvoorbeeld op mijn suggestie dat je beter RGB kan kiezen. Ben je het daar mee eens, of vind je dat maar flauwekul? En waarom?
Trouwens, ik neem aan dat je zelf ook wat onderzoek hebt gedaan, en weet dat YPbPr gewoon een afgeleide is van RGB is (zie de
wiki pagina), en dat het alleen gedaan is om luma en chroma te scheiden, zodat het dan mogelijk is om
chroma subsampling toe te passen? Dus het is niet gek dat je geen verschil waarneemt als beide signalen met 4:4:4 worden overgestuurd (beide zijn immers een wiskundige transformatie van elkaar, en elk kaneel heeft dezelfde sample-rate). Mocht het 4:2:2 zijn in het geval van YPbPr, dan zou je het theoretisch kunnen zien (al betwijfel ik dat in de praktijk), maar waarom zou je dat willen

Dat is immers alleen bedoeld om 1/3 aan bandbreedte te besparen en daarbij nog zo goed mogelijk beeld te geven. Maar dat bandbreedte probleem speelt niet bij jouw HDMI aansluiting.
Dus, ik blijf erbij om RGB te kiezen. Naar mijn mening is het in theorie beter, en in de praktijk hetzelfde.
Weet je zelf niets over dit onderwerp reageer dan a.u.b. niet en ga een ander topic vervuilen.
Begin eens bij jezelf om aan te geven wat je over dit onderwerp gevonden hebt, en wat jouw conclusie is. En geef dan ook commentaar op de suggesties hier. Ben je het ermee eens, of vind je het maar flauwekul (wat best zou kunnen, heb me nooit verdiept in deze materie)? En waarom? Daar heb ik in deze thread nog niets over gelezen...
Daarom is het ook een discussieforum hier, en niet een helpdesk waar men vragen dumpt omdat ze geen zin hebben om iets zelf uit te zoeken. Dus ik ben wel benieuwd hoe jij hier tegen aankijkt
[
Voor 49% gewijzigd door
sewer op 03-02-2007 20:42
]