Laptop aanschaf rond 700 euro

Pagina: 1
Acties:

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 14:10
Ok, zoals velen hier zie ik de laptops door de computers niet meer (Ksnap hem zelf ook niet)

Waarvoor wil ik hem gebruiken?
Mijn doel is vooral:
- Draagbaarheid // Snel overal mee kunnen nemen.
- Tekstverwerking // Ik wil hem vooral voor school meenemen en gebruiken ^^.
- Spelletjes // Af en toe nog eens cs 1.6 op de laptop zal leuk zijn, cod2, bf2 enzo doe ik op men eigen goeie pc.
- Accutijd // niet belangerijk, plug hem op school in in het stroompje. Hoe hoger natuurlijk altijd beter.
- Graag in winkel kopen // ben niet een Dell freak, al heb ik er geen slechte berichten over gehoord. En ja, ik heb ook gezien dat er geen verzendkosten zijn nu.

Welke had ik op het oog
Acer Aspire 5101AWLMi notebook
- AMD Mobile Turion 64 MK36 2.0Ghz
- ATI RadeonXpress 1100 VGA, 64 Shared
- 15,4 TFT WXGA (1280 x 800) CrystalBrite 16ms
- 1024MB DDR2 geheugen (2x512)
- 120GB HD (5.4k rpm)
- DVD brander
- 6 cell Li-ion accu
- 56k modem :x
- LAN, Wireless
- Microsoft Windows Vista Home Premium

Linkje pricewatch, (het is deze d8 ik alleen dan al geupgrade naar Windows Vista)

Prijs: 729,- bij Informatique

Aardig laptopje lijkt me, nu heb ik er naar gezocht op tweakers en internet, en de videokaart blijkt tegen te vallen. Gelukkig dat ik hem niet voor games ga gebruiken maar cs blijkt hij nog te kunnen draaien. Volgens dit topic. Helaas is dit een broer van deze.

Verder had ik de volgende nog op het oog, iets minder maar de processor, de sempron ik weet niet wat ik daar mee aan moet. Ik heb gelezen dat dit een beetje de buget verzie is. En er nog wat verschil in zat tegenover de andere processoren.

ASUS Z53M-AP014M

Deze is dus 699,- bij mycom.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:55
Laat die laatste maar achterwege zou ik zeggen. Sempron zuigt nogal

Hoewel ik zelf ook momenteel naar een laptop aan het zoeken ben, ben ik wel ook een hoop tegen gekomen over de slechte kwaliteit van de behuizing van de Acer Aspire. En ik ben het daarna dus zelf even gaan controleren bij de winkels(showmodellen) en inderdaad...het komt allemaal erg plastic over. Ik vond deze qua stevigheid er erg slapjes uitzien...alles veert een beetje mee als je erop duwt en buigt...opzich is dat misschien niet eens zo heel erg slecht, maar zo oogt en voelt het wel!

::EDIT::

Maar de prijs is ook niet slecht :D

::EDIT 2::

Ik ben wel ook niet zo bekend met de Turion MK-36, dus eigenlijk ontrek ik me van commentaar!

Ik ben zelf op zoek naar iets met 2 cores :) Turion X2 of Core Duo of Core2Duo

[ Voor 17% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-02-2007 17:32 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 21:12
Je kan ook deze site gebruiken om je eisen in te vullen:
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk/notebook.htm

Deze voldoet ook aan je eisen:
http://www.kieskeurig.nl/...9B83CC125725F003729EA.htm

Compaq Presario Media Center V6112EU - RS543EA

Verwijderd

aryan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:37:
Je kan ook deze site gebruiken om je eisen in te vullen:
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk/notebook.htm

Deze voldoet ook aan je eisen:
http://www.kieskeurig.nl/...9B83CC125725F003729EA.htm

Compaq Presario Media Center V6112EU - RS543EA
Die compaqs zijn ook 699 bij de mycom :)
Voor honderd euro meer heb je een asus z92f, met core 2 duo (voordelen van duocore), ingebouwde webcam, meer aansluit mogelijkheden (4x usb, firewire, grotere cardreader etc) en een stevigege behuizing..misschien is dat een mooi alternatief?

799 bij de mycom :)

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:58:
[...]

Die compaqs zijn ook 699 bij de mycom :)
Voor honderd euro meer heb je een asus z92f, met core 2 duo (voordelen van duocore), ingebouwde webcam, meer aansluit mogelijkheden (4x usb, firewire, grotere cardreader etc) en een stevigege behuizing..misschien is dat een mooi alternatief?

799 bij de mycom :)
Core Duo he...geen Core2Duo! in de Z92f

http://mycom.nl/Products/...__T2050/129584.aspx#Specs

Hier staat wel dat ie SATA heeft en dat betwijfel ik eigenlijk!

Ik heb hier het boekje van ASUS voor me liggen, maar het klote is dat die fuckers zelf andere product benamingen hebben, met hun A6ditendat :(

[ Voor 16% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-02-2007 18:21 ]

• xzaz
@Straight
mm, bedankt. Solide moet een laptop wel zijn omdat je er mee beweegt enz. Ik ga dit zelf nog eens testen in een winkel. Welke winkel heb jij hem geprobeerd?
Prijs is idd niet slecht.

@aryan
Tnx, maar compaq valt bij mij af. Geen slecht merk, maar heb de voorkeur aan andere merken ^^

@Jan
Goeie laptop; maar ik zie de meerwaarde van een webcam boven m'n monitor niet. Ik zie dat je beneden de €1000 een laptop krijgt zonder externe videokaart. Helaas zit hier ook maar 80 Gb in.

En de "Intel Graphics Media Accelerator 945" is die beter dan de "ATI RadeonXpress 1100 VGA, 64 Shared" ?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
pricewatch: HP Pavilion DV6132EU (Turion TL-50; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP MCE)

Meer prijs/performance vind je niet denk ik.
AMD Turion 64 X2 TL-50 1.6 GHZ Dualcore 64-bit
1024MB DDR2-667 Dualchannel (Door de HTT maakt ie iig gehakt van de kleine 667MHz FSB van de Core)
100GB 5400rpm HDD
GeForce 6150 integrated, Prima voor Aero, HD video en een oude spelletje.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 01-02-2007 18:57 ]

Verwijderd

Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde alleen ben ik op zoek naar een laptop die niet
meer dan 600 euro mag kosten.
Meer dan surfen ga ik er toch niet mee doen.

Wat mij opvalt is dat er modellen her en der worden aangeboden die ik niet meer
kan vinden bij de leverancier, dus end of life modellen dat maakt het allemaal
verwarrend.

En wat voor processor? Een Celeron 410 / 420 ,Pentium M of AMD Tureon
ik heb geen idee wat nu de beste keus.
En dan heb je nog videokaarten met shared video, lijkt me ook niet aan te bevelen?

Ik dacht eerste voor de Dell 1501 te gaan, blijkt dat je voor 599 slechts 90 dagen garantie hebt.

• GENETX
AMD Turion/AMD Sempron of Intel Pentium-M. Celerons kunnen niet terugklokken waardoor ze enrgie vreten. De AMD CPU's hebben als voordeel dat ze 64-bit zijn.

In de pricewatch kom ik dan maar tot 1 model eigenlijk:
pricewatch: Acer Aspire 5101AWXMi (Turion MK-36; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 14.1"TFT; WXP MC)

Dan hou je nog net wat geld over om uit te breiden naar 1GB. Opzich wel een leuke laptop dan. De X1100/X1150 (weet niet welke er exact in zit) is nog eens een spel op te spelen ook. Belangrijker is dat die Aero makkelijk kan draaien en HD video kan afspelen, stukken beter dan de Intel prut die in de meeste celerons zal zitten.

• xzaz
GremliN-Online schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:55:
pricewatch: HP Pavilion DV6132EU (Turion TL-50; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP MCE)

Meer prijs/performance vind je niet denk ik.
AMD Turion 64 X2 TL-50 1.6 GHZ Dualcore 64-bit
1024MB DDR2-667 Dualchannel (Door de HTT maakt ie iig gehakt van de kleine 667MHz FSB van de Core)
100GB 5400rpm HDD
GeForce 6150 integrated, Prima voor Aero, HD video en een oude spelletje.
Bedank! Die ziet er zeer goed uit, toch maar eens een hp/compaq overwegen :) Iemand hier al ervaringen over of een oordeel qua soliditeit?

• GENETX
Zelf ooit moeten instaleren voor iemand (WLAN kreeg die niet aan de praat, schuifje omzetten en de poen is binnen :+ ). Ziet er strak uit. Scherm vond ik stevig vastzitten. Al heb ik er niet lang achter gezeten, toch vind ik het een prima laptop. In veel winkels hebben ze wel zo'n een, of iig een met dezelfde barebone, dus ik zou zeggen zoek er eens een op en test het zelf.

Verwijderd

GremliN-Online schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:24:
AMD Turion/AMD Sempron of Intel Pentium-M. Celerons kunnen niet terugklokken waardoor ze enrgie vreten. De AMD CPU's hebben als voordeel dat ze 64-bit zijn.

In de pricewatch kom ik dan maar tot 1 model eigenlijk:
pricewatch: Acer Aspire 5101AWXMi (Turion MK-36; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 14.1"TFT; WXP MC)

Dan hou je nog net wat geld over om uit te breiden naar 1GB. Opzich wel een leuke laptop dan. De X1100/X1150 (weet niet welke er exact in zit) is nog eens een spel op te spelen ook. Belangrijker is dat die Aero makkelijk kan draaien en HD video kan afspelen, stukken beter dan de Intel prut die in de meeste celerons zal zitten.
De acer is inderdaad een interessant model, het enige nadeel is dat het een 14.1 TFT is ipv 15.4.
Is de Dell Inspiration 1501 van 599,- te overwegen waard?

• GENETX
Die kan ook. Maar het je dan de kosten voor verzenden ed gezien. En hoe zit de garantie daar. Weet dat hij verder wel hetzelfde is. 15.4" of 14.1".. Tsja, beide dezelfde resolutie, die acer is wel mooi makkelijk mee te nemen, dat is wel een voordeel.
Pagina: 1