Toon posts:

Div element gecentreerd positioneren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb op een pagina allemaal kleine afbeeldingen staan, als men met de muis over één van deze afbeeldingen gaat wordt hij vegroot. Deze vergrootte afbeelding wordt geladen in een div element dat absolute gepositioneerd is.

Wat ik wil bereiken is dat deze div element altijd gecentreerd staat in de pagina, ongeacht hoe de scrollbalk staat. Dus als de scrollbalk op de helft staat moet het div element toch gecentreerd staan in die resolutie.

Ik denk dat je dit met javascript kunt realiseren, echter heb ik geen idee hoe. Kan iemand me bij dit probleem helpen?

Alvast bedankt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Zoek daar een script voor op? Wat verwacht je nu van ons, dat wij een script voor je gaan maken?

Verwijderd

Volgens mij kan het gewoon met css met margin:auto;
http://www.bluerobot.com/web/css/center1.html

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee Andre dat verwacht ik helemaal niet, vertellen waarmee het kan lijkt me voldoende. Ik vroeg ook niet of jullie een script voor me willen maken.

Margin: auto; werkt voglens mij in mijn situatie niet. Het is zo dat als de site langer wordt en je moet scrollen dat het element nog in het midden van het scherm blijft. Dus op een of andere manier heb ik coordinaten nodig wat het midden van het scherm is.

Het kan ook zo zijn dat het een stuk simpeler is dan hoor ik dat graag.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:19:
Margin: auto; werkt voglens mij in mijn situatie niet. Het is zo dat als de site langer wordt en je moet scrollen dat het element nog in het midden van het scherm blijft. Dus op een of andere manier heb ik coordinaten nodig wat het midden van het scherm is.
Je kan ook gewoon ipv coordinaten met procenten werken ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:21:
[...]

Je kan ook gewoon ipv coordinaten met procenten werken ;)
Ok, maar hoe weet ik op wel procent ik op dat moment zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:24:
[...]

Ok, maar hoe weet ik op wel procent ik op dat moment zit?
Kan het niet zo? :P

position: absolute;
top: 50%; bottom: 50%;
margin-top: -250px; margin-bottom: -250px;
height:500px;

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 21:04
Volgens mij wil de TS dat het plaatje altijd in het midden van het scherm blijft, ongeacht waar die zich op de pagina bevindt (dus als je scrollt, scrollt het plaatje mee).

Als het klopt wat ik zeg, dan moet je volgens mij naar javascript kijken.

Correct me if I'm wrong. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door deCube op 01-02-2007 16:26 ]

Work hard & be brave.

Verwijderd

Topicstarter
deCube schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:25:
Volgens mij wil de TS dat het plaatje altijd in het midden van het scherm blijft, ongeacht waar die zich op de pagina bevindt (dus als je scrollt, scrollt het plaatje mee).

Als het klopt wat ik zeg, dan moet je volgens mij naar javascript kijken.

Correct me if I'm wrong. ;)
Helemaal correct, het zal niet voorkomen als je scrollt omdat als je van de thumbnail afgaat de afbeelding weer verdwijnt.

Ik heb al zitten zoeken naar een dergelijk javascript maar heb het niet kunnen vinden. Ik wil het eigenlijk ook zelf begrijpen om het toe te passen.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt omda thij dan een compleet nieuwe pop-up opent en dat is juist niet de bedoeling.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
deCube schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:25:
Dus het midden van de viewport? Google-results

Succes ermee!
Pagina: 1