Voor een projectje waar ik mee bezig ben wil ik graag een progje maken dat een url opent (zodat het ipadres en hostname op de server worden opgeslagen, hier heb ik al een werkend python cgi script voor)
In python kon ik voor het programmaatje een überhandig urllib gebruiken, echter moet de pc dan wel python draaien. Dus wilde ik iets in C++ maken, helaas ben ik een c++ noob, na veel gestuntel en gegoogle kwam ik op een pagina terecht waar WebReader.cpp wordt uitgelegd. Leek me prima, google openen en naar cout schrijven daar kan ik wel wat mee.
zoals je kunt zien ontbreekt er bij de includes wát er geinclude moet worden, in mijn beste c++ heb ik dat als volgt gereconstrueerd: (+de code zonder de comments)
\
Nu krijg ik alleen bij het compileren de volgende foutmelding (klikbaar)

Ik gebruik Dev-C++ met g++ 3.4.2 (mingw-special) compiler.
Iemand een idee wat hier mis gaat?
In python kon ik voor het programmaatje een überhandig urllib gebruiken, echter moet de pc dan wel python draaien. Dus wilde ik iets in C++ maken, helaas ben ik een c++ noob, na veel gestuntel en gegoogle kwam ik op een pagina terecht waar WebReader.cpp wordt uitgelegd. Leek me prima, google openen en naar cout schrijven daar kan ik wel wat mee.
zoals je kunt zien ontbreekt er bij de includes wát er geinclude moet worden, in mijn beste c++ heb ik dat als volgt gereconstrueerd: (+de code zonder de comments)
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| #include <stdio.h> //This lets us output to the console #include <iostream.h> //This is needed for the inclusion of wininet.h #include <wininet.h> //This is where all of our awsome functions that we call are #pragma comment (lib, "wininet.lib") int main() { HINTERNET hOpen, hURL; hOpen = InternetOpen("WebReader", INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG, NULL, NULL, 0 ); hURL = InternetOpenUrl( hOpen, "http://www.google.com", NULL, 0, 0, 0 ); char file[101]; unsigned long read; do { InternetReadFile(hURL, file, 100, &read); file[read] = '\0'; cout << file; } while (read == 100); cout << endl; return 0; } |
\
Nu krijg ik alleen bij het compileren de volgende foutmelding (klikbaar)

Ik gebruik Dev-C++ met g++ 3.4.2 (mingw-special) compiler.
Iemand een idee wat hier mis gaat?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!