Ik heb via de web-shop, www.empc.nl , een module bestelt van Corsair 512MB (vs512mb400).
Tijdens het uitpakken, ben ik tegen gekomen dat mijn bestelde module maar aan één kant van die chips heeft zitten. Terwijl mijn 3 andere modules (die ik al eerder had) dat aan beide kanten hadden.
Als ik echter ook de 4e - in dit geval die met één kant chips - plaats, dan gaat er altijd het totale geheugen min 512MB er vanaf.
Dus voorbeelden:
2 GB geinstalleerd: krijg maar 1,5 GB
1 GB: krijg maar 512 MB
Dit is dus alleen als ik zeg maar de net bestelde module gebruik waar maar aan één kant van die chips zetten. Kan dit omdat ik een module gebruik die maar aan één kant van die chips heeft zitten?
Kan het kloppen dat dit kan, of is dit echter een fout van verkeerde combinaties te gebruiken van de slots?
Mijn set-up:
Asus A8V Deluxe
AMD 64+ 3200 (std. 2.0 ghz)
2x 512MB TwinMoss, 1x512MB Corsair single sided, 1x 512MB corsair dual sided.
Op de website van EMPC, staat het volgende:
Iemand verder nog ideeën / sugesties?
Mick
Tijdens het uitpakken, ben ik tegen gekomen dat mijn bestelde module maar aan één kant van die chips heeft zitten. Terwijl mijn 3 andere modules (die ik al eerder had) dat aan beide kanten hadden.
Als ik echter ook de 4e - in dit geval die met één kant chips - plaats, dan gaat er altijd het totale geheugen min 512MB er vanaf.
Dus voorbeelden:
2 GB geinstalleerd: krijg maar 1,5 GB
1 GB: krijg maar 512 MB
Dit is dus alleen als ik zeg maar de net bestelde module gebruik waar maar aan één kant van die chips zetten. Kan dit omdat ik een module gebruik die maar aan één kant van die chips heeft zitten?
Kan het kloppen dat dit kan, of is dit echter een fout van verkeerde combinaties te gebruiken van de slots?
Mijn set-up:
Asus A8V Deluxe
AMD 64+ 3200 (std. 2.0 ghz)
2x 512MB TwinMoss, 1x512MB Corsair single sided, 1x 512MB corsair dual sided.
Op de website van EMPC, staat het volgende:
Betekent die 2 BANKS dat er normaal gesproken wel aan beide kanten chips zitten?512MB, 400MHZ, CAS 2,5-3-3, Unbuffered, CHIPS, 2 BANKS,
Iemand verder nog ideeën / sugesties?
Mick
[ Voor 3% gewijzigd door Mick1990 op 01-02-2007 16:12 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300