Rare problemen met mijn videokaart

Pagina: 1
Acties:

• djmulder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
(jarig!)
Hallo allemaal,

Ik zit met hele vage problemen thuis.

Het begon allemaal met een voeding dat zo'n 2 maanden geleden de geest begon te geven. Nog toen deze in de eindstrijd van zijn leven was, begon één van mijn videokaarten (ik heb SLI) "raar" te doen, windows zei inene dat SLI was uitgevallen en de kaart niet meer functioneerde.

Dus sja als een goede IT geek, eerste wat je doet, SLI uitschakelen single setup en zo proberen... helaas, de befaamde piepjes dat er geen videokaart inzit.

Dit was een 6600GT, op een Asus A8N SLI. Fijn dacht ik, ik geef het niet zo maar op, ik probeer het gewoon bij een maat van mij die heeft ook PCIe, misschien wordt ik gek.. en ja hoor gewoon draaien. Dus uiteindelijk toch maar besloten om op één videokaart verder te leven en de overleden terug te brengen naar Alternate. Welke dus ook de conclusie trok: kaart overleden en nam deze in om op te sturen naar Asus.

Op mijn thuiskomst van Alternate, zei dus mijn voeding .. "kaboem... ik wil niet meer".. en ja hoor, in zijn overlijdensweg.. neemt ie mijn moederbord en overgebleven videokaart mee.

Fijn dacht ik, des tijd wist ik niet wat er precies allemaal dood was, dus met de hele hap naar Informatique. Welke dit dus mij vertelde. Na twee maanden mijn spul bij Asus en Aopen (voeding was garantie Aopen) geweest te zijn, kreeg ik de spullen terug, om voor zelfbouw wederom in elkaar te zetten... Na flink wat klussen, laatste koelpasta te verbruiken, etc, was het systeem klaar voor installatie. Bij opstarten van pc, wederom... boem.. deze keer moesten de voeding, cpu en raptor schijfjes het vergelden.. ter conclusie informatique was dus initieel de cpu niet lekker, en natuurlijk is 939 niet meer leverbaar, en mocht ik voor 180 eurie meer een AM2 systeempje opstellen (MSI k9n sli platinum, X2 3800+, ddr2)

Maar bij thuiskomst.. .je raad het al: videokaart geeft het op, exact dezelfde problemen als in het begin van het verhaal.. en ik durf ook nu te wedden als ik het bij een makker van mij test, dat ie het vrolijk weer gewoon doet..

Dus nu mijn vraag: What the hell kan het nu wezen? 8)7 Ik wordt er namelijk enorm gek van. Die makker zegt ook "zou je kast kunnen wezen".. maar is dit zo? verkeerde statische lading ofzo? (trouwens kwa aarding zit het goed)

Iemand een idee?

DJM

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-07 08:44
Heel veel pech meschien, want je hebt nu een hele nieuwe computer en ik denk niet dat het aan de kast ligt.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De kast lijkt mij idd. ook. Goed kijken of ie nergens wat raakt. Desnoods even buiten de kast testen op een kartonnen doos ofzo. Iets wat niet geleid ;)

• djmulder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
(jarig!)
harmz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:05:
Heel veel pech meschien, want je hebt nu een hele nieuwe computer en ik denk niet dat het aan de kast ligt.
sja denk het ook, maar heb ik niet veel aan.. ik ben blij dat Informatique zegt: "we bellen wel als we van Asus een nieuwe binnenhebben, kom maar weer ruilen".. maar als het een structurele fout is in mijn kast (wat inderdaad mij ook sterk lijkt eigenlijk), zit ik weer met hetzelfde probleem.
TEAMIKKE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:10:
De kast lijkt mij idd. ook. Goed kijken of ie nergens wat raakt. Desnoods even buiten de kast testen op een kartonnen doos ofzo. Iets wat niet geleid ;)
mja informatique heeft dit keer zelf alles getest en ingebouwd.. dus ik ga er wel van uit dat ze hiernaar hebben gekeken..

Ik kan vanavond alles wel ff dubbel checken.. maar ik zou dan verwachten dat videokaart 2 ook zou moeten overlijden als er iets aan de kast miszat

DJM

[ Voor 34% gewijzigd door djmulder op 01-02-2007 17:14 ]