[Vista] Photo Gallery: achtergrond verkleurt (geel en blauw)

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

de achtergrond van de Windows Photo Gallery (dus daar waar er geen foto staat) verkleurt bij mij. Het is heel gek. Meestal wordt het bruingeel, okerkleurig. Dat heeft ook zijn effect op de foto. Het rare is dat het soms ook blauw wordt. Ik open bvb een fotootje uit een zip bestand en het wordt blauw. Als ik het bestandje eerst uitpak naar mijn desktop en van daar open, wordt de achtergrond van dezelfde foto plots okerkleurig.

Heel raar gedrag. Wat kan het zijn?

Tips: ik heb een Samsung syncmaster 205bw via DVI, en vandaag is via de windows update een nieuwe driver binnengelopen voor dat scherm. Daarvoor had ik het probleem niet, maar ligt het nou wel daar aan?

groeten

• bluppfisk
  • Niet online
in Photoshop is het ook zo. Er scheelt blijkbaar iets aan want de thumbnails in de verkenner zien er wel goed uit.

oh ja dit is Vista.

• bluppfisk
  • Niet online
Het heeft blijkbaar iets te maken met mijn colour profile. Photoshop zegt bij het opstarten dat die defective lijkt te zijn. Weet echter niet wat ermee gedaan. Hoe fix ik dit?

Verwijderd

Welkom op GoT

Even 2 dingetjes

1. Heb bumpen van een board mag niet binnen 24u, je zult dus moeten wachten op reacties

2. Als je ineens denkt dat je wat vergeten bent, gebruik van de
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif EDIT knop :)

• bluppfisk
  • Niet online
Oplossing: reset all defaults in color management. Maar is mijn monitor nu wel nog goed gecalibreerd?

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 19:03
Bovenstaande probleem heb ik ook alleen hoe reset je de instellingen in kleurenbeheer?
Ik alles geprobeerd in kleurenbeheer maar het blijft een probleem..

Laat ik nou de slideshow draaien dan is er niets aan de hand.

Edit:

Probleem zelf opgelost.
Gewoon de driver gebruiken die te vinden is op de samsung website en negeer de driver die via de Update van Vista meekomt.

[ Voor 26% gewijzigd door Mabili op 07-02-2007 23:44 ]

Pagina: 1