muis met eigen leven.

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 14:35
Ik heb de Microsoft Wireless Laser Mouse 6000
http://www.microsoft.com/...dware/muizen/wlm6000.aspx

Lekkere fijne muis, mede voor mijn grote handen een betere rustigere positie is.
Ook is de stand van je pols anders, en omdat ik overdag al de hele dag met een normale muis werk, is mijn mening dat het minder RSI gevoelig is.

Afijn.
Jammer genoeg ben ik niet geheel tevreden over de besturing.
Als ik de muis in een rechte lijn van links naar rechts beweeg dan spring hij erg vaak op en neer.
Ook als je precies aan het werk bent met een tekenprogramma is het rond uit irritant dat de muis niet doet wat ik wil.

Ik heb muismatten gewisselt.
Laatste drivers geïnstalleerd. Een andere (oud) microsoft receiver gebruikt.
Software verwijderd / opnieuw geïnstalleerd.
Batterijen gewisselt. Etc etc

M’n oude (optische) logitech muis had nooit problemen.

Wellicht mensen nog andere ideeen ?
Jammer genoeg deze muis niet in me eigen woonplaats gekocht, dus omruilen is geen mogelijkheid.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
al eens geprobeerd om het 'lampje' schoon te maken met een wattenstaaf? wil ook nog wel eens helpen wanneer het ding stoffig is

Verwijderd

springt ie ook over op een blanco A4tje als muismat? anders bel je microsoft support even want het is mij een mysterie.

• carpcatcher
SoaDmaggot schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:30:
al eens geprobeerd om het 'lampje' schoon te maken met een wattenstaaf? wil ook nog wel eens helpen wanneer het ding stoffig is
tis een laser, geen lampje. en hij doet het vanaf hij uit de doos is..
maar goed ik zal het proberen :D

[ Voor 54% gewijzigd door carpcatcher op 01-02-2007 15:34 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 13:48

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb twee draadloze muizen, een Microsoft van een paar generaties terug en een Acer Blue-tooth geval. Echt springen doet de muiscursor niet, maar de beweging is bij beide verre van soepel en er is een redelijke hoeveelheid "lag" aanwezig. Volgensmij gewoon een eigenschap van staart loze muizen.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:57

Dark

who tweaked the light?

gevoeligheid lager instellen in het paneeltje...?

• PeterSelie
carpcatcher schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:34:
[...]

tis een laser, geen lampje. en hij doet het vanaf hij uit de doos is..
maar goed ik zal het proberen :D
Ik weet dat het een laser is, maar ik bedoel dus de ingang waar je laser uit komt als het ware :)

• carpcatcher
SoaDmaggot schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:38:
[...]

Ik weet dat het een laser is, maar ik bedoel dus de ingang waar je laser uit komt als het ware :)
oke :)
ik ga het vanavond checken.. ook op een blanco A4 velletje als muismat gebruiken. _/-\o_

• PeterSelie
carpcatcher schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:41:
[...]

oke :)
ik ga het vanavond checken.. ook op een blanco A4 velletje als muismat gebruiken. _/-\o_
Mocht je daar verder niet uit komen dan kan je als het goed is direct contact opnemen met de klantenservice van Microsoft, en je muis direct RMA sturen (wel zorgen dat je een bon oid hebt).

De webwinkel waar ik mijn G5 vandaan had deed moeilijk over RMA (ik moest extra geld betalen ed) dus heb ik Logitech rechtstreeks gecontact.
Na wat overleg kreeg ik een adres (in zwitserland, maar w/e, gratis) waar ik het afgeknipte kabeltje (daar leek het probleem zich te bevinden) naar toe moest sturen, en ik kreeg een nieuwe toegestuurd.

Succes! :)

Verwijderd

Hoi

Ik weet dat het een oud topic is, maar ik was benieuwd wat de oplossing is geworden, heb zelf ook zo'n irritante muis.

groeten

• 32db
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb vroeger eens een Creative draadloze muis gehad, die soms als een gek rondsprong op het scherm. Maanden aan geërgerd, en al het mogelijke geprobeerd.
Tot ik tot de vaststelling kwam dat dat alleen 's avonds gebeurde als mijn bureaulampje brandde. Waarschijnlijk storingen van de in de voet van de lamp ingebouwde transformator.
Nu heb ik twee Logitech muizen (desktop en laptop), die werken zonder problemen. Alleen durven ze mekaar wel eens storen als ik ze beiden op mijn bureau gebruik.
Pagina: 1