Toon posts:

Pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment heb ik hier een redelijke standaard pc van Packard Bell (zie hier onder voor de specs). Ik wil deze pc zelf upgraden, hier wil ik ongeveer 200 euro voor uitgeven. Alleen ben ik er nog niet over uit wat er eerst moet worden vervangen.

Specs

Voeding: 250 watt
Ram: 1024mb DDR2
FBS moederbord: 800 Mhz
CPU: AMD Sempron 3400+ (Am2 socket)
Videokaart: Geforce 6100 onboard :/

Verder zit er (nu) nog een leeg Pci express 16x aansluiting op het moederbord. Precieze informatie over het moederbord is wat moeilijk te achterhalen omdat het een Packard Bell pc is. Wel weet ik dat er een Nvidia nForce 405 chipset op zit.

Doel

* Games als BF2 , Call of duty 2 en Need For Speed Most Wanted minimaal op middel kunnen spelen (liefst high).

Zelf dacht ik aan een Geforce 7600 GT videokaart en een andere voeding. Wat zouden jullie upgrade aan deze pc met ongeveer 200 euro?.

Mvg,

Freerk

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Blijven sparen tot je een core2duo systeem kan veroorloven. Dat zou ik doen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door drooger op 01-02-2007 16:38 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Topicstarter
drooger schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:38:
Blijven sparen tot je een core2duo systeem kan veroorloven. Dat zou ik doen ;)
Waarom dat? , dit moederbord heeft AM2 socket dus er valt zo een nieuwe processor op te zetten. Ook zijn er nog 3 geheugen sloten vrij en zit er PCI express 16x aansluiting op. Mijn vraag is wat ik als eerst moet upgraden en wat ik voor 200 euro ongeveer kan krijgen. Dus heb ik niet veel aan jouw reply..

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Videokaart en voeding zijn inderdaad de eerste twee onderdelen die niet meer voldoen.
Maar voor 200€ kan je net geen hele lekkere videokaart kopen, en het is ook niet genoeg om een redelijke videokaart + redelijke voeding te kopen.
Maar als je nu alleen een nieuwe voeding gaat halen merk je daar geen reet van natuurlijk :P

Ik zou dus nog even sparen (en een beetje aardig zijn voor mensen die met je meedenken ;) )

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:40:
Videokaart en voeding zijn inderdaad de eerste twee onderdelen die niet meer voldoen.
Maar voor 200€ kan je net geen hele lekkere videokaart kopen, en het is ook niet genoeg om een redelijke videokaart + redelijke voeding te kopen.
Maar als je nu alleen een nieuwe voeding gaat halen merk je daar geen reet van natuurlijk :P

Ik zou dus nog even sparen (en een beetje aardig zijn voor mensen die met je meedenken ;) )
Ik zal in het vervolg wat aardiger zijn, maar ik heb het niet zo op intel ;) .Zelf lijkt mij de Geforce 7600 GT XXX/590 van XFX wel wat, die kost 140 euro dus kan ik er nog een voeding van 60 euro bij halen. Iemand een betere sugestie voor gfx kaart (max 150 euro) ? En welke voeding raden jullie mij aan?.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Misschien is de ATI 1950pro wat voor jou wordt erg aan geprezen en slaat die 7600 eruit hij is te koop voor rond de € 175 iets doorsparen voor een goede voeding Coolermaster Igreen 380 watt
ongeveer 50 euro

peformence upgrade voor 225 euro

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Een videokaart van max. 150E, dan zou ik zeker voor een 7600GT gaat.
Als je evt. toch wat meer kan uitgeven kan je ook voor een XFX 7900GT gaan die ik zelf voor 180E gezien hebt.

Verwijderd

ik weet niet of het kan maar misschien moet je je ouders eens lief aan kijken, deed ik ook en hoppa ik mocht een geheel nieuw systeem bestellen t.w.v. €1300 ;) , dus als dat kan zou ik het proberen, nee heb je en ja kan je krijgen :P. Misschien willen ze wel wat bijleggen dan kan je het beste de upgread van Vash_Stampede doen. En anders nog heel even doorsparen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 18:01 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:50:
[...]

Ik zal in het vervolg wat aardiger zijn, maar ik heb het niet zo op intel ;) .Zelf lijkt mij de Geforce 7600 GT XXX/590 van XFX wel wat, die kost 140 euro dus kan ik er nog een voeding van 60 euro bij halen. Iemand een betere sugestie voor gfx kaart (max 150 euro) ? En welke voeding raden jullie mij aan?.
Intel is ook een beetje kolder in dit geval, en die proc kun je later apart upgraden

Kijk voor je inkoopt even of het wel echt allemaal "standaard" is.
Compaq/HP gebruikt BV vaak aparte voedingen, en die kun je dus ook niet zomaar upgraden. Kan me voorstellen dat PacBel ook zoiets heeft.

Verder sluit ik me bij FSfikke aan

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zou ook voor een andere videokaart + voeding gaan, daarna andere proc en meer geheugen.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01 21:51

vehpol

Go Go Gadget!

Davidshadow13 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:55:
Misschien is de ATI 1950pro wat voor jou wordt erg aan geprezen en slaat die 7600 eruit hij is te koop voor rond de € 175 iets doorsparen voor een goede voeding Coolermaster Igreen 380 watt
ongeveer 50 euro

peformence upgrade voor 225 euro
Zelf heb ik sinds kort de "CoolerMaster eXtreme Power RS-430-PCAP", bij Computerland voor 40 euro. Ook een zeer prima voeding. Super stil. En zoals je ziet, niet duur. En volgens mij kan je voor 160 euro best een prima videokaart kopen. Je kan wel het nieuwste en snelste willen, maar dan wordt de rest toch weer een bottelnek. Volgens mij heb je dan een zeer prima systeem. Kan je altijd de rest op een later moment nog een keer upgraden als dat weer wat betaalbaarder is.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Inderdaad, ik zou een XFX Geforce 7900GT 256 MB halen voor 180 euro, en dan een Coolermaster 380 of 430 Watt voeding halen, kost je ongeveer wel 25 euro meer, maar heb je wel veel meer performance dan met een 7600gt

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tips :)
Pagina: 1