Geheugen modules Acer Ferrari 3200

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik heb een Acer Ferrari 3200 laptop met 1x 512MB geheugen. Ik wil er graag wat bij gaan stoppen wellicht. Nou weet ik dat er 2 geheugen bankjes beschikbaar zijn, maar ik kan er maar 1 vinden, nl die aan de achterkant onder het klepje. Deze is leeg.

In de handleiding zie ik alleen informatie over het bankje aan de achterkant onder het klepje, maar nergens over de locatie van het 2e bankje (waar dus het huidige reepje geheugen inzit).

Ik heb ook al gekeken of het toetsenbord te lichten valt, omdat daar ook nog wel eens geheugen achter wil zitten.

Wie kan mij vertellen waar het ontbrekende geheugenbankje te vinden is?

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Hier stond een leesfoutje :+

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 15:31 ]

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41

Moortn

Hallo

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:22:
Trek het bestaande geheugen eruit, kijk eronder... Soms zit het bestaande in het bovenste slot

Succes
Dan moet hij wel eerst het geheugen vinden 8)7

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

TheBorg

Resistance is futile.

Aan de onderkant van de notebook zitten twee schroefjes waar een "T" bij staat. Draai je die eruit dan kun je het toetsenbord loshalen. Daaronder zit het tweede geheugenslotje.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 01-02-2007 15:26 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voortaan eerst even Googlen:
How to upgrade memory in Acer Ferrari 3200?

Acer Ferrari 3200 guide to upgrading memory offers only one memory slot module removal and upgrade instructions. Where is the second memory module for upgrade (replace) in Acer Ferrari 3200?

The answer is easy - the RAM memory module is hidden under the keyboard. Instructions on how to remove the keyboard to upgrade (or replace) memory modules in the hidden slot follow:
1. Remove the four screws from the middle cover
2. Pick the middle cover up (help of some flat object could be required)
3. Turn the notebook over and remove the two screws nearby the letter "K"
4. Turn the Acer notebook over again and remove the three screws along the top edge of the keyboard
5. Remove the keyboard from the notebook and put it down close to the computer. The memory upgrade socket slot will be shown in the place of the former keyboard.
6. Remove the memory and install a new RAM memory module - making upgrade for the hidden slot finished.
7. Put the keyboard and the screws back in the reverse order

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Thnx R00n! Geheugen is besteld...

btw ik had gegoogeld, maar niks nuttigs gevonden, alleen links naar verkopers van modules :)

Met of zonder mayonaise?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:46
Dat slot wat je aan de onderkant had gevonden was waarschijnlijk een mini-pci slot.

Afbeeldingslocatie: http://notebook.pege.org/2003-test-centrino/ram-pci.jpg

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:30:
Dat slot wat je aan de onderkant had gevonden was waarschijnlijk een mini-pci slot.

[afbeelding]
ehm nee... dat slot wat ik aan de onderkant had gevonden was de 2e geheugenbank, waar nog niks inzat. Daarnaast heb ik ook wel het miniPCI slot gevonden, maar daar zit al mijn wifi-kaartje in.

Heb inmiddels ook het eerste slot gevonden, en heb nu 2x 1GB erin zitten... thnx allen!

Met of zonder mayonaise?

Pagina: 1