Creative Audigy 2 - SPDIF probleem

Pagina: 1
Acties:

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:40
Ik heb nu een mono mini jack 3,5MM naar tulp en dat naar een digitale coax kabel in mijn Arcam versterker.

Helaas geen geluid.

Hij zit met de plug in de meest rechtse aansluiting (als je van achter kijkt in de kaart).
De creative console instellingen zien er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.cinepsp.com/temp1.jpg

Verder ziet VLC er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.cinepsp.com/temp2.jpg

De amp staat verder goed ingesteld, maar er is simpelweg geen signaal, ik heb ook PowerDVD geprobeerd, maar geen verschil.

Hiervoor gebruikte ik de onboard geluidskaart van mijn PC, dit werkte goed (had alleen veel stoor op mijn gewone stereo jack uitgang, dus daarom de dure Audigy gekocht).

P.s. ik gebruik Windows x64

[ Voor 3% gewijzigd door astute op 01-02-2007 15:08 ]

Pickle Rick!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:18

GreyGhost

Het is een spook

Bij mij werkte een mono mini jack ook niet, ik gebruik nu een stereo mini jack naar dubbel tulp en daar komt uit 1 van de kanalen het digitale signaal.

Mogelijk ten overvloede maar bij powerdvd moet je ook apart instellen dat hij je dts en dolby niet moet decoderen en rechtstreeks naar je spdif moet sturen.

For I am grey, between the darkness and the light

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:39
Probeer het eerst eens met PowerDVD/WinDVD. Het is me met VLC nooit gelukt om een AC3 signaal over m'n optische kabel te laten lopen

• Bobbie1980
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik weet niet hoe het bij de X64 drivers zit maar bij Vista 64 Bits staat in de release notes excpliciet vermeld dat de SPDIF niet werkt.

Ik weet niet of dit ook bij windows x64 zo is maar ik zou het anders ff nalezen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:39
Bobbie1980 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:22:
Ik weet niet hoe het bij de X64 drivers zit maar bij Vista 64 Bits staat in de release notes excpliciet vermeld dat de SPDIF niet werkt.

Ik weet niet of dit ook bij windows x64 zo is maar ik zou het anders ff nalezen.
XP64 heeft dat niet, had de releasenotes even gecheckt voordat ik reactie ging plaatsen omdat ik indd ook wist dat passthrough onder Vista64 niet werkt