Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207133

Topicstarter
Werknemer moet 1 a 2x per maand naar de andere kant van het land. Werknemer krijgt hier reiskosten vergoeding voor. Maar is het ook redelijk dat de werknemer de reistijd ook betaald krijgt als werktijd? De werkgever is er echter vanuit gegaan dat werknemer alleen de uren als werktijd vergoed krijgt dat werknemer op locatie is, en werknemer is er vanuit gegaan dat werknemer ook de reisuren als werktijd vergoed zou krijgen.

Wat is redelijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 207133 op 01-02-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88654

50-50 is redelijk en wordt volgens mij veel toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat zijn dan toch echt afspraken die je met je baas moet maken. Als hij het redelijk genoeg vindt dan heb je een kans dat er wat af te spreken is.

Bij mijn werkgever is het iig zo dat de eerste twee uur voor je zelf zijn (één uur enkele reis dus) en de rest kan je 'schrijven' en uit laten betalen of omzetten in goederen a €7,50 netto per uur en dat vind ik iig redelijk genoeg.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203317

Reistijd is over het algemeen gewoon eigen tijd... of ze willen dat je verhuist en je krijgt dan een vergoeding/bonus.. Of ze bieden je een hotel aan, maar daar voel ik persoonlijk weinig voor (zeker als het voor langere tijd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:45

momania

iPhone 30! Bam!

Praten!

Ik zie hier 2 partijen die beide van een ander standpunt uitgaan, maar dus niet met elkaar hebben gesproken. Ga gewoon met je baas om de tafel zitten en overleg de mogelijkheden ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43

TheBorg

Resistance is futile.

Wat gaat de werknemer aan de andere kant van het land doen? Naar een klant? Denk je dat een vertegenwoordiger alleen betaald krijgt voor de tijd dat hij bij een klant is? Ik heb in ieder geval nog nooit bij een werkgever gwerekt waarbij die reistijd niet werd vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het betreft hier onderhoud aan apparatuur op locatie. Dat komt dus een enkele keer per maand voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
TheBorg schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:11:
Wat gaat de werknemer aan de andere kant van het land doen? Naar een klant? Denk je dat een vertegenwoordiger alleen betaald krijgt voor de tijd dat hij bij een klant is? Ik heb in ieder geval nog nooit bij een werkgever gwerekt waarbij die reistijd niet werd vergoed.
Ik wel. ik krijg pas betaald bij meer dan 10 uur per week.

*edit* Reisuren binnen normale werkuren zijn wel 100% vergoed. *edit*

Krijg wel hotel overnachting / eten / drinken betaald als ik meerdere dagen ergens anders zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Klitse op 01-02-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 12:26
Overleg is hier inderdaad geboden. Bij mij is reistijd binnen mijn normale werkuren altijd 100% werktijd. Eerder vertrekken is gezien mijn werkuren onmogelijk. Langer doorwerken / langere reistijd terug, tsja, ik krijg het niet vergoed, maar maak er geen probleem van. Als ik soms écht laat thuis kom, dan zorg ik er voor dat ik mijn slaap meepik en dan weer, hup, naar kantoor ;)

Als de werknemer per uur betaald wordt, lijkt me overigens een volledige vergoeding van extra reistijd wel voor de hand liggen.

Onderhoud op locatie wordt toch ook gewoon gefactureerd incl. voorrijdkosten?

[ Voor 7% gewijzigd door paknaald op 01-02-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
nou, bij mijn oud werkgever center parcs maakten ze het nog veel bonter. Als de receptie tot 17:00 was geopend, kreeg je als receptiemedewerker ook betaald tot maximaal 17:00. Opruimen, sluiten, geld afstorten en park verlaten was allemaal eigen tijd.

Persoonlijk vind ik het de baas z'n tijd, ten minste bij incidentele gevallen. Als je in E'hoven woont en in A'dam gaat werken is het natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 19:36

JdM

Humbled

Dat staat als het goed is wel vermeldt in de CAO-voorwaarden allemaal. Sla die er maar eens op na! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen CAO van toepassing hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 11:40
Als jij werkt in Limburg op je kantoortje en voor je baas 2x per week naar een bedrijf in Groningen moet, dan moet je snel regelen dat je gewoon je reistijd uitbetaald krijgt.

Een vrachtwagenchauffeur moet 5x per week van zn baas naar de andere kant van het land en krijg ook netjes betaald. Je bent op dat moment aan het werk voor die baas, en niet omdat je het zelf zo leuk vind naar groningen te rijden.

Oftwel als bovenstaand voorbeeld hetzelfde is als jou situatie,... zorg dat je betaald krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is slechts 1 a 2x per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
Tja, overleg eens?

Wat is het standpunt van de werkgever? Wat is gebruikelijk bij jullie op het werk.

Wij kunnen we zeggen, hier is dit of hier is dat, maar dat verschilt gewoon per sector. Misschien zit het wel gewoon in je functie en wordt geacht dat je dit doet in eigen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:45

momania

iPhone 30! Bam!

Als je op je werk net zo kort af bent als je hier op het forum bent met je one-liners, kan je je baas wel begrijpen ;)

Ik zou zeggen: alle reistijd die langer is dan naar je vaste standplaats is in de baas z'n tijd.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In plaats van vergoeding kun je het natuurlijk ook als 'flexibel zijn' zien. De volgende keer dat je eerder naar huis wilt of zo, zal dat waarschijnlijk ook wel kunnen. Geven en nemen zogezegd. Zeker gezien de frequentie zou ik er niet veel ophef over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207245

*knip bericht van spamclone*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 02-02-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
momania schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:50:
Ik zou zeggen: alle reistijd die langer is dan naar je vaste standplaats is in de baas z'n tijd.
Die geldt hier ook, en is redelijk imho zolang het uiteraard incidenteel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Wij hebben veel monteurs op de weg zitten, en bij ons is het zo dat de reis naar je 1e klant het 1e half uur voor jezelf is, evenals vanaf je laatste klant naar huis (na werktijd) is een half uur eigen tijd.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 21:07
Roenie schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:33:
In plaats van vergoeding kun je het natuurlijk ook als 'flexibel zijn' zien. De volgende keer dat je eerder naar huis wilt of zo, zal dat waarschijnlijk ook wel kunnen. Geven en nemen zogezegd. Zeker gezien de frequentie zou ik er niet veel ophef over maken.
Psies, kwestie van geven en nemen.
Andere tip: ga werkgerelateerd bellen vanuit de auto: a. je werkt b. kost je zelf minder reistijd.

wijze woorden

Pagina: 1