Webserver niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Hey

Ik zit met het probleem dat mijn webserver niet bereikbaar is van buiten het internet.
De poort (80) is opengezet en geforward naar het interne IP van de server.(dat staat wel goed ingesteld)

De weberver is een onderdeel van de Thecus N5200, ik kan daar lokaal op inloggen door in mijn adresbalk in te typen: 10.0.0.x en dan kan ik daar inloggen met mijn login en ww.
Maar wat wil nu het probleem, als iemand van buitenaf test of hij erin kan komen en nog een webserver-test die ik op google gevonden had, dan werkt het niet en komen we niet waar we zijn moeten.

-Firewall staat uit
-Webserver intern wel bereikbaar
-Nee ik test niet vanaf intern

Verder weer ik even niet wat voor extra informatie ik zou moeten geven om jullie een impressie te geven. Alvast bedankt!

Verwijderd

Is het enkel verkeer over poort 80, of ook secured? Zoals https, waarbij je 443, of 444 ook open moet zetten?

Verwijderd

klinkt als een port-forwarding probleem.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Waarom forward je naar het interne IP adres van je router? Dit hoeft helemaal niet, aangezien de router/server/nas ook kan antwoorden op de WAN kant van je router. Dit kan je dus al terug afzetten.
Oeps, dat ding is geen router, dus ja dan klopt het dat je het IP moet forwarden naar de server.

Welke ISP gebruik je. Bepaalde ISP's blokeren poort 80. Probeer eens een alternatieve poort zoals 8080. Surf dan naar http://ip:8080.

Vergeet ook de security niet.

[ Voor 13% gewijzigd door bartgabriels op 01-02-2007 14:43 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 11:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welke DNS naam of ipadres vul je in, in je browser?
Hoe ben je daar aan gekomen?

Je kan je IP-adres zien door thuis naar www.whatismyip.com te gaan.
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:41:
klinkt als een port-forwarding probleem.
GOH, einstein. En je oplossing is.... ?

[ Voor 40% gewijzigd door Tukk op 01-02-2007 14:51 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Joost.B
Het is enkel verkeer over poort 80.
Secured webfunctie zit er ook op maar die heb ik niet ingesteld.

@martijn - Portmapping kan het niet zijn, ik heb tijdens het testen met de server en router ook andere poorten open gehad, en deze mochten geen problemen hebben.

@tukk- daar ben ik al paar keer geweest vandaag, maar ik kan het ip ook in mijn router opzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Joost.B op 01-02-2007 14:43 ]

Verwijderd

scannen of je wel openstaat voor de buitenwereld http://www.grc.com/

• Joost.B
80
HTTP
Stealth There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Gedaan bij GRC, dit houdt dus WEL in dat die portforwarding fout is gegaan.

@ bartgabriels - Wij hebben een verbinding bij Concepts ICT

[ Voor 14% gewijzigd door Joost.B op 01-02-2007 14:52 ]

• bartgabriels
Joost.B schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:46:
80
HTTP
Stealth There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Gedaan bij GRC, dit houdt dus WEL in dat die portforwarding fout is gegaan.
Nee, dit houd in dat EEN firewall (die van de router, of van de ISP) alle inkomende connecties naar die poort verbiedt. Als de portforwarding niet werkt, zou er wel connectie naar poort 80 kunnen zijn (in dat geval de router) maar kan er niets getoond worden aangezien je verkeerd forward.

Zoals ik dus al zei; probeer eens poort 8080.

[ Voor 20% gewijzigd door bartgabriels op 01-02-2007 14:52 ]

• Joost.B
8080
Stealth http-alt
HTTP Alternate (see port 80 and port 81)

• bartgabriels
Owki, dus we kunnen nu uitsluiten dat het een ISP probleem is.

Waar ik nu aan denk: staat er geen beveiliging op dat slechts bepaalde IP's de doos mogen benaderen (enkel mensen uit hetzelfde subnet ofzo)

• Joost.B
Als het goed is niet, maar helaas is mijn werkdag weer voorbij en moet ik als de bliksem naar onze hoofdstad toe.
Ik kom er zondag nog even op terug en ga ik nog wat testen draaien.

Alvast bedankt bart! en de rest natuurlijk!

• Joost.B
@ bart,

Is het slim om gewoon even een belletje te plegen naar onze provider en kijken wat zij weten van dit probleem? of zij daar ergens iets meer vanaf weten?

=========================

Ik heb in de tussentijd een apache server op gezet op een van de pc's binnen het netwerk en dit IP ingesteld in de router:

Door middel van :
[url="http://afr_upd.verfaillie.be:20800/svt/svt.htm"]http://afr_upd.verfaillie.be:20800/svt/svt.htm[/url]

Heb ik mijn webserver kunnen testen, en voila,

DNS resolution time 15 ms
Connect time to 213.197.xx.xx 31 ms
Download time for headers and 1500 bytes of data 219 ms

The server used for contacting 213.197.xx.xx is located in Waardamme, Belgium

Dus het ligt NIET aan de ISP maar aan de communicatie tussen de webserver en de router.
Toch weer een stapje dichterbij!

Grc.com wanneer ik port 80 doorlink naar de PC.

80
HTTP
OPEN! The web is so insecure these days that new security "exploits" are being discovered almost daily. There are many known problems with Microsoft's Personal Web Server (PWS) and its Frontpage Extensions that many people run on their personal machines. So having port 80 "open" as it is here causes intruders to wonder how much information you might be willing to give away.

Grc.com wanneer ik port 80 doorlink naar de NAS (webserver).

80
HTTP

[ Voor 85% gewijzigd door Joost.B op 05-02-2007 08:34 ]

• Joost.B
Het ligt dus allemaal niet aan de modem/router, maar aan de server die niet goed communiceerd met de router.
Maar ik snap dus niet hoe het komt dat wanneer port 80 open gezet word (of 443, maakt niet uit) dat hij dan niet precies hetzelfde doet als wanneer ik het ingevoerde IP in mijn adresbalk zet. (p.s. de server zit aangesloten via een van de 4 losse poorten, niet degene waar internet binnen hoort te komen om het zo over die 4 poorten te verspreiden)

Kan het zijn omdat de N5200 een router functie heeft (niet in gebruik) en daarom ook zelf een poort 80 heeft?
- maar waarom hoef ik dan geen :80 achter mijn ip te zetten bij intern gebruik?

< ik denk gewoon hardop, misschien dat iemand er iets mee kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Joost.B op 05-02-2007 18:52 ]

• Joost.B
kick~
Pagina: 1