Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Synchroniseer iCal met Google calendar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Promy
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 23:25
het is heel eenvoudig om de google calendar te tonen in ical, maar het blijft eenrichtingsverkeer...
Vandaar dat ik deze morgen op zoek ging naar een manier om in 2 richtingen te synchroniseren, maar...
Na enkele uren zoeken via google/got/... blijf ik met het probleem zitten, ik kan geen enkel programma (gratis) die dit kan.

heeft er iemand een werkende methode voor dit probleem?

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 13:59

bonzz.netninja

business analist

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• Promy
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 23:25
spanninsync was ik zelf al tegengekomen, maar is jammer genoeg offline (ziet er super uit!)

Het andere voorstel is enkel voor windows...(en ik kreeg het jammer genoeg niet draaiende op mijn pc..moet ik nog ff aan kijken :( )

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 28-05 13:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Toevallig genoeg kwam ik zojuist deze melding tegen op MacRumors. De public beta lijkt vandaag 'uitverkocht' te zijn maar moet morgen weer te krijgen zijn.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• davidsblom
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 30-08-2015
je kan tegenwoordig ook $5 korting krijgen op spanningsync door naar de volgende url te gaan:
http://spanningsync.com/?r=MVVHYP

mooie actie van spanningsync

• Blaffeh
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 30-05 17:20
Ik weet een nog mooiere actie: gewoon gratis: http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=99358

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:59
Die gebruik ik ook in combinatie met Nuevasync.com voor mij Iphone. Ik heb het sinds gisteren zo staan en zover ik kan zien werkt het goed.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• dsog
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-10-2008
quote:
M@cer schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:05:
Die gebruik ik ook in combinatie met Nuevasync.com voor mij Iphone. Ik heb het sinds gisteren zo staan en zover ik kan zien werkt het goed.
Ik heb ook een Nuevasync.com account sinds gisteren. Alles werkte perfect, maar sinds vanochtend beweert-ie (op de NuevaSync status pages) te syncen al blijft mijn iPhone Agenda leeg.

Zijn er nog mensen die op dit moment problemen ervaren met NuevaSync?

• monkel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:55
quote:
Dat is wel briljant. Is blijkbaar sinds kort :)
Ik zag ook nog deze (gratis) oplossing. Nog niet getest; http://www.calgoo.com

• Red
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2019

Red

Blue

Is inderdaad sinds kort.

Waarom een gratis tussenweg kiezen als het vanuit Google direct komt?

| Léon Logt

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:44

alienfruit

the alien you never expected

Hopelijk gaat Google wel meerdere kalenders via een account ondersteunen. Een apart account per kalender werkt nou niet echt fantastisch.

• Arandil
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
BusySync werkt hier ook erg naar behoren!

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-05 17:31
quote:
alienfruit schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:47:
Hopelijk gaat Google wel meerdere kalenders via een account ondersteunen. Een apart account per kalender werkt nou niet echt fantastisch.
Ah dacht al dat het aan mij lag. Hierdoor is het voor mij gelijk onbruikbaar geworden. Werk en prive altijd gescheiden houden he ;)

PSN: Sluuz

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
alienfruit schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:47:
Omdat de optie van Google leuk en aardig is als je maar 1 agenda hebt. Voor wie er meer heeft is het aanzienlijk lastiger, zo niet vrij onmogelijk om lekker te werken. Iedere agenda die je bij Google Calendar hebt moet je als aparte agenda toevoegen onder "Accounts" in je iCal. Al die agenda's zie je dus ook als single agenda in een aparte groep komen. Eventjes een afspraak bewerken en zeggen dat hij in een andere agenda thuis hoort is hiermee niet mogelijk omdat hij alleen kijkt naar agenda's die in dezelfde groep zitten en aangezien dat er maar 1 is... Het slepen van de afspraak naar een andere agenda werkt heel soms, zeg maar in 9 van de 10 gevallen werkt het gewoon niet.

Met al die andere oplossingen heb je gewoon je eigen iCal stuff zoals je dat ook zou hebben zonder Google Calendar. Voordeel is alleen dat je nu meerdere agenda's aan kunt maken in Google Calendar en ze dan met de sync tool direct kunt koppelen aan wat je in iCal hebt staan. Alle voorgaande nadelen heb je dan ineens niet meer en dat maakt het werken met iCal en Google Calendar toch heel wat aangenamer. Bij Plaxo heb je geen 3rd party software nodig om dit te doen, hun eigen software kan dit namelijk al.

Hopelijk zorgt Google er voor dat er ook een soort van sync tool is zodat je gewoon je lokale iCal agenda's kunt syncen met die van Google i.p.v. dat je je Google Calendar account moet toevoegen aan iCal. Vooral voor laptop gebruikers is dit erg prettig omdat je nu geen internetconnectie nodig hebt, syncen doe je dan wanneer je wel over een internetconnectie beschikt. Bij de huidige Google werkwijze heb je een internetconnectie nodig om uberhaupt bij je agenda te kunnen en dat is dus echt niet altijd handig.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
ppl schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:01:
[...]

Omdat de optie van Google leuk en aardig is als je maar 1 agenda hebt. Voor wie er meer heeft is het aanzienlijk lastiger, zo niet vrij onmogelijk om lekker te werken. Iedere agenda die je bij Google Calendar hebt moet je als aparte agenda toevoegen onder "Accounts" in je iCal. Al die agenda's zie je dus ook als single agenda in een aparte groep komen. Eventjes een afspraak bewerken en zeggen dat hij in een andere agenda thuis hoort is hiermee niet mogelijk omdat hij alleen kijkt naar agenda's die in dezelfde groep zitten en aangezien dat er maar 1 is... Het slepen van de afspraak naar een andere agenda werkt heel soms, zeg maar in 9 van de 10 gevallen werkt het gewoon niet.

Met al die andere oplossingen heb je gewoon je eigen iCal stuff zoals je dat ook zou hebben zonder Google Calendar. Voordeel is alleen dat je nu meerdere agenda's aan kunt maken in Google Calendar en ze dan met de sync tool direct kunt koppelen aan wat je in iCal hebt staan. Alle voorgaande nadelen heb je dan ineens niet meer en dat maakt het werken met iCal en Google Calendar toch heel wat aangenamer. Bij Plaxo heb je geen 3rd party software nodig om dit te doen, hun eigen software kan dit namelijk al.

Hopelijk zorgt Google er voor dat er ook een soort van sync tool is zodat je gewoon je lokale iCal agenda's kunt syncen met die van Google i.p.v. dat je je Google Calendar account moet toevoegen aan iCal. Vooral voor laptop gebruikers is dit erg prettig omdat je nu geen internetconnectie nodig hebt, syncen doe je dan wanneer je wel over een internetconnectie beschikt. Bij de huidige Google werkwijze heb je een internetconnectie nodig om uberhaupt bij je agenda te kunnen en dat is dus echt niet altijd handig.
Ja en dat is is met alles. Ook met Synchroniseren naar Outlook en Windows Mobile werken meerdere callenders niet lekker. Ik heb tegenwoordig alles maar weer in een calender gezet dat werkt tenminste goed. Dan maar geen kleurtjes ;)

Het enige programma waarmee ik geen enkel probleem had met meerdere kalenders was Thunderbird (met Lightning en de Provider voor Google Agenda).

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 01-09-2008 23:10]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• familyman
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-05 11:16
Ik heb met de combinatie Google en Nuevasync wel de situatie dat alle afspraken tot 4 a 5 keer in de agenda terecht komen (van Gmail . Ical, de iphone gaat dan wel weer goed). Voor de rest gaat het prima.

• FailFr8er
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-05 16:21
quote:
familyman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 05:32:
Ik heb met de combinatie Google en Nuevasync wel de situatie dat alle afspraken tot 4 a 5 keer in de agenda terecht komen (van Gmail . Ical, de iphone gaat dan wel weer goed). Voor de rest gaat het prima.
Waarom gebruik je dan niet gewoon CalDav eigenlijk? Nuevasync ondersteund namelijk geen meerdere calendars (as in, niet individueel maar wel als groep). Onder CalDav heb ik iig dat probleem niet namelijk :).

• familyman
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-05 11:16
quote:
[...]

Waarom gebruik je dan niet gewoon CalDav eigenlijk?
dat doe ik vanwege de sync naar de iphone. of heb ik dan caldav verkeerd begrepen?

• FailFr8er
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-05 16:21
quote:
familyman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:03:
[...]

dat doe ik vanwege de sync naar de iphone. of heb ik dan caldav verkeerd begrepen?
Je kan CalDav beter gebruiken voor de sync tussen iCal en Google Calendar. Nuevasync weer beter voor de sync tussen iPhone en Google Calendar. Krijg je een beetje raar model maar het werkt wel ideaal, ik heb hier iig geen problemen met entries die drie keer worden geplaatst.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True