Beste tweeeeeeekers,
Ben bezig met een website in ASP.NET, ben er sinds maandag mee bezig voor het eerst in m'n leven en heb 't wel zo'n beetje door. Maar nu valt me iets op wat ik gewoon niet begrijp, en ik denk dat dit een bug is, of misschien doe ik wat fout?
Het gaat om de CodeFile attribuut. En dit is hoe het allemaal gaat:
Ik compileer de website en alles gaat goed.
Dan ga ik terug, verander wat code en dan zegt ie OPEENS:
Nou ga ik naar het ASPX bestand waar deze control voor is, dan haal ik de ~/ weg aan het begin bij de registries en dan doet ie het wel: bijv.
Daarna compileer ik het opnieuw en dan doet ie het weer NIET.
Ik moet dus de hele tijd "schakelen" tussen ~/ ervoor en eruit.
Hoe de FOCK zit dit? Ik word er knetter van. Google geeft me geen antwoorden. Iets met DLLs ofzo had ik gelezen, maar voor een ASP.NET n00b die ik ben snap ik er geen zak van. Heb net dat ASP.NET is omslachtig topic gelezen en ja ik ben het ermee eens.
Maar mijn vraag... doe ik iets fout wat ik niet snap, of is dit een bug en zo ja, is er een update van VS Express?
Ben bezig met een website in ASP.NET, ben er sinds maandag mee bezig voor het eerst in m'n leven en heb 't wel zo'n beetje door. Maar nu valt me iets op wat ik gewoon niet begrijp, en ik denk dat dit een bug is, of misschien doe ik wat fout?
ASP.NET:
1
| <%@ Control Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="~/add_drawing.ascx.vb" Inherits="WebUserControl" %> |
Het gaat om de CodeFile attribuut. En dit is hoe het allemaal gaat:
Ik compileer de website en alles gaat goed.
Dan ga ik terug, verander wat code en dan zegt ie OPEENS:
code:
1
| Error 73 'CreateResourceBasedLiteralControl' is not a member of 'ASP.add_drawing_ascx'. **\**\add_drawing.ascx 1 |
Nou ga ik naar het ASPX bestand waar deze control voor is, dan haal ik de ~/ weg aan het begin bij de registries en dan doet ie het wel: bijv.
code:
1
2
3
| <%@ Register Src="~/manage_menu.ascx" TagName="manage_menu" TagPrefix="uc1" %> OF <%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="false" CodeFile="~/add_drawing.aspx.vb" Inherits="add_drawing" title="Drawing Database" %> |
Daarna compileer ik het opnieuw en dan doet ie het weer NIET.
Ik moet dus de hele tijd "schakelen" tussen ~/ ervoor en eruit.
Hoe de FOCK zit dit? Ik word er knetter van. Google geeft me geen antwoorden. Iets met DLLs ofzo had ik gelezen, maar voor een ASP.NET n00b die ik ben snap ik er geen zak van. Heb net dat ASP.NET is omslachtig topic gelezen en ja ik ben het ermee eens.
Maar mijn vraag... doe ik iets fout wat ik niet snap, of is dit een bug en zo ja, is er een update van VS Express?