Toon posts:

Welke Elgato Eyetv te kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Ik kom er niet uit welke Eyetv te kiezen, en de productcomparison matrix op Elgato.com maakt het alleen maar ingewikkelder..

Elgato heeft op dit moment de volgende types:
Eyetv 250 / 310 / for DTT / 610

*Het is de bedoeling dat dit kastje i.c.m mijn macmini (1,66 ghz / 512mb) met externe schijf als videorecorder gaat werken.
*(niet echt van belang denk ik, maar ik meld het even:) De mini wil ik via een switch koppelen aan de tv / lcd projector / monitor in werkhoekje verder op (via hdmi aangesloten).
*momenteel heb ik nog een analoge tv, maar deze zal waarschijnlijk dit jaar vervangen worden door een lcd tv.
*Liefst wil ik dat de Eyetv zoveel mogelijk het rekenwerk voor zijn rekening neemt i.v.m. muti-tasking (itunes / surfen).
*heel belangrijk: ik wil graag een zo futureproof mogelijk aparaat, met het oog op mogelijke HDTV in de toekomst. Ik woon in het Casema gebied, denk er over om een digitaal abonnement te nemen, maar weet niet via wat voor kabel het meest waarschijnlijk ooit HDTV binnenkomt (wat voor ingang nodig is).
* kan dit kastje nog iets betekenen voor ander video materiaal wat ik naar de tv / projector wil sturen (op het gebied van scaling / (de)codering, en verschillen de diverse types daarin van elkaar, of gaat het hier om de sofware. Ik bedoel: is er nog meer om rekening mee te houden? Het mag duidelijk zijn; dit gedeelte vind ik wat ingewikkelder. :)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59

dlmh

Lo-Fi

De enige EyeTV tuner die DVB over kabel (DVB-C) ondersteunt is de EyeTV 610. Hiervoor heb je echter ook nog een CAM nodig (de Alphacrypt v3.05 om precies te zijn) en een smartcard van Casema. Deze ondersteunt ook HDTV, maar op dit moment alleen maar in MPEG-2, misschien in de toekomst ook wel MPEG-4.
Hiermee kan je echter geen analoge TV mee bekijken.

De EyeTV 250 is een analoge TV tuner met ingebouwde MPEG-2 decoder, waardoor je computer niet belast wordt. Hier kan je echter weer geen (H)DTV mee ontvangen.

De keus is dus aan jou...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!

Wordt inderdaad kiezen (of wachten tot ik een andere tv heb).
Begrijp ik het goed dat je in het geval van mpeg4 weer nieuwe hardware aan moet schaffen?

Belast de 610 de macmini erg als deze aan het opnemen / afspelen is?

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 20:34
Ik wil kpn tv op mn iMac.. Wat heb ik daarvoor nodig? De elgato eyetv310(dvb-t) en wat nog meer?

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:45:
Begrijp ik het goed dat je in het geval van mpeg4 weer nieuwe hardware aan moet schaffen?
Nope, als het goed is kan dit gewoon dmv een software update. Dit heeft namelijk alleen maar te maken met de codec die geinstalleerd is.
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:45:
Belast de 610 de macmini erg als deze aan het opnemen / afspelen is?
Valt mee... opnemen gebruikt sowieso geen CPU-tijd omdat er niks gedecodeerd wordt. En bij Live-TV gebruikt de EyeTV-software bij mij 15-20% van 1 van m'n cores (Core 2 Duo 2.16 GHz).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31

Mud.Starrr

I shoot people for money

MintyDoerak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:57:
Ik wil kpn tv op mn iMac.. Wat heb ik daarvoor nodig? De elgato eyetv310(dvb-t) en wat nog meer?
Volgens mij de elgato 410 alleen, en een cam module.
Ik heb dat ook op mijn mac mini, werkt perfect.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Pagina: 1