Port Trunking met verschillende merken

Pagina: 1
Acties:

• PeterFortuin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:15
Op dit moment ben ik in het bezit van een 3com management 100 mbit switch. Hierin kan ik een Port Trunk maken met een andere 3com switch over maximaal 4 poorten. Dit werkt allemaal zonder problemen.

Nu heb ik een leuke gigabit switch gezien van smc die ook port trunking ondersteund. Kan iemand mij vertellen of switches van verschillende merken (en in dit geval een 3com en een smc) met elkaar een trunk kunnen opbouwen? Is dit een protocol dat per merk verschillend is of is er hiervoor een standaard en maakt het merk dus niet uit?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03 10:54
PeterFortuin schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:05:
Op dit moment ben ik in het bezit van een 3com management 100 mbit switch. Hierin kan ik een Port Trunk maken met een andere 3com switch over maximaal 4 poorten. Dit werkt allemaal zonder problemen.

Nu heb ik een leuke gigabit switch gezien van smc die ook port trunking ondersteund. Kan iemand mij vertellen of switches van verschillende merken (en in dit geval een 3com en een smc) met elkaar een trunk kunnen opbouwen? Is dit een protocol dat per merk verschillend is of is er hiervoor een standaard en maakt het merk dus niet uit?
802.1q is de standaard. Als beide switchen dat ondersteunen dan gaat het goed :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 14:25
Nope dat is geen 802.1q. Daar stop je meerdere vlans ovre 1 fysiek touwtje heen.
Het is IEEE 802.3ad voor het stapelen van meerdere fysieke touwtjes tot een grote.

Kijk hier maar eens: 802.3ad, 802.1q

[ Voor 59% gewijzigd door MoBi op 01-02-2007 21:29 ]

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 08:55

Atmoz

Techno!!

Koffie kun je aub even je mail bekijken?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

PeterFortuin schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:05:

Als ze allebei 802.3ad ondersteunen zou het theoretisch moeten werken. Maar ik geef je 50%/50% dat het gaat werken.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1