Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AC ryan mini-voeding

Pagina: 1
Acties:

• rikkler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 15:24
Ik heb een AC Ryan-voeding over van een externe HDD-case. Deze wil ik eventueel gebruiken om 2 nieuwe HDD's van stroom te voorzien incl. 3 fans die ik heb ingebouwd in een externe drivecase. In die case zit nu een voeding van 200W, maar dat vreet energie waar ik niks mee doe, dus vandaar dat ik een nieuwe voeding wil inbouwen.

specificaties:

Voeding
OUTPUT --> 12V - 2A / 5V - 2A

==============================

HDD's
2x WD740ADFD
12V - 0,75A / 0,90A ==> 12V - 1,5A / 5V - 1,80A

2x Spire FlowCooler
12V - 0,10A ==> 12V - 0,2A

1x CoolerMaster casefan (80cm)
12V - 0,21A

==============================

Dan kom ik zelf op een totaal van:

12V - 1,9A
5V - 1,80A

Klopt dit? En kan ik deze voeding gebruiken om bovenstaande hardware van stroom te voorzien of kan ik beter een iets zwaardere voeding nemen??

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Neu dit gaat wel lukken, al die vermogens die genoemd zijn zijn piekvermogens.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Een voeding levert alleen uit wat de onderdelen vragen.
Dus als je HDD's in totaal maar 75 Watt (bijvoorbeeld) vragen, zal de voeding echt nog steeds geen 200Watt trekken.
Hij kan maximaal 200 Watt leveren. Dus echt nuttig zal het niet zijn om een kleine voeding in te bouwen. Behalve dat er meer warmte ontwikkeling zal zijn wat dus minder zuinig is dan dat je nu hebt.

/edit:
Of zit ik nu verkeerd te kijken en snap niet wat jij bedoeld?
Wat vreet die voeding aan energie wat je nieuwe voeding niet zou doen?
Als ik je zinnen zo lees heb je het idee dat die AC Ryan voeding minder vermogen levert maximaal en dus ook minder verbruikt, maar dat is dus niet zo.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 01-02-2007 14:00 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het beste is om tussen de 50 en 80% belasting te gaan zitten. In die regio zijn voedingen het meest efficient.
Het kan dus wel efficienter zijn om een andere voeding te nemen.

Wat wel klopt is dat een voeding alleen uitlevert wat er gevraagd wordt.
Dus in princiepe maakt het niet zoveel uit wat voor voeding je gebruikt. In de praktijk heb je te maken met de efficientie van de voeding. Als je buiten de efficientste regio gaat zitten, zal er meer energie weg gegooid worden in de omzetting van 230v naar 12v en lager, en wordt er relatief meer warmte geproduceerd (warmte productie t.o.v. verbruik).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• rikkler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 15:24
Arunia schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:57:
Een voeding levert alleen uit wat de onderdelen vragen.
Dus als je HDD's in totaal maar 75 Watt (bijvoorbeeld) vragen, zal de voeding echt nog steeds geen 200Watt trekken.
Hij kan maximaal 200 Watt leveren. Dus echt nuttig zal het niet zijn om een kleine voeding in te bouwen. Behalve dat er meer warmte ontwikkeling zal zijn wat dus minder zuinig is dan dat je nu hebt.

/edit:
Of zit ik nu verkeerd te kijken en snap niet wat jij bedoeld?
Wat vreet die voeding aan energie wat je nieuwe voeding niet zou doen?
Als ik je zinnen zo lees heb je het idee dat die AC Ryan voeding minder vermogen levert maximaal en dus ook minder verbruikt, maar dat is dus niet zo.
Ik heb destijds een topic geopend om die externe drive cage te maken. Om die voeding aan te krijgen moest er een minimale load aan zitten en om de HDD's niet te overbelasten heb ik er een aantal strips met weerstanden ingezet.