Toon posts:

Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb juist mijn Cyrix 233 geupdate naar een Athlon 650 op Abit KA7-100 mobo. Heb vanwege mijn beperkte budget mijn HD, geheugen en videokaart nog ff moeten overplaatsen. HD=4,3GB; Video=Voodoo Banshee PCI; Geheugen=1*32MB SDRAM PC100 + 1*64MB SDRAM PC125(?! ->volgens Sisoft Sandra) Nu twijfel ik wat ik als eerste verder zou updaten...videokaart moet ik zeker nog ff wachten aangezien dat wat te duur is voor men huidig budget...nu twijfel ik tussen RAM, wat ik eigelijk wel te weinig heb, het draait trouwens maar op 100Mhz dus moet 133Mhz geheugen hebben, maar ook mijn HD is pokketraag! Heb de benchmark gedaan met Sandra en had een score van 2300...na wat aanpassingen aan PIO modus en van desktop naar netwerkserver te verandere haalde ik 2500. Nog altijd 1000!!! onder de 4GB IDE (->net als mijn HD dus, trouwens ik heb een Quantum Bigfoot) schijf die als vb. dient, een heel veel onder andere scores van 8000 en 13000, wel van UDMA33 en 66 HD's natuurlijk maarja. Ik merk ook dat mijn HD heel veel moet werken en het zeer traag gaat bij bv. opstarten van spel zoals UT. Zou ik snelheidswinst merken door er een 15GB UDMA66/7200rpm HD in te steken? Ook in games? Of zou ik meer snelheidswinst hebben door er eerst 128MB SDRAM 133 Mhz in te steken?

Om ff te verduidelijken:
Random read: ongeveer 400KB/sec!
Average Access Time: 130ms!!! --> even traag als mijn CDROM!
==>resultaten van Sisoft Sandra

Thx for ya help guys!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:22
Zo te zijn is die HD de grootste vertagende factor. Die bigfoots presteren namelijk voor geen meter. Dat geheugen is aan de krappe kant maar kan nog even.

Geheugen is trouwens aan de prijzige kant laaste tijd. Eerst een nieuwe hd zou ik zeggen.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik had een PII350 met Bigfoot 8GB; na upgraden naar een IBM 13.5GB 7200rmp/2MB buffer ging mn pc echt veeeel sneller. Ik heb nog steeds 64MB...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bovendien zijn HD's nu zo ongeveer de enige componenten die nog een beetje te betalen zijn en die ook in prijs dalen (naast CPU's dan)
Er wordt enorm veel in die markt gedumpt, vandaar dat de prijzen omlaag daveren.

96 Mb is niet royaal, maar genoeg. Aan een snelle HD heb je heel wat meer denk ik