Toon posts:

netwerk met vista en mac

Pagina: 1
Acties:
  • 2.599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op me werk kom ik er niet onderuit. We hebben 3 computers met windows erop. 2 met xp en eentje met vista. Ik krijg ze niet zover om over te stappen op mac. maar goed.... hier volgt mijn probleem.

In het netwerk waarin alle computers d.m.v. een modem/router met elkaar verbonden zijn kan ik van de mac naar xp en weer terug. geen probleem.. vanuit de xp computer kun je gewoon het ipadres invoeren van de mac en vervolgens gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik kan van de mac naar vista. Maar ik kan niet vanuit vista naar de mac. als ik op de vista computer bij "netwerk" kijk dan zie ik alle computers en ook de mac. Al klik ik op de mac dan vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord. Al toets ik dan de gegevens in (net zoals ik doe als ik vanuit een xp computer verbinding maak) dan krijg ik de melding dat het aanmelden is mislukt. de gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geacepteerd.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? en misschien een oplossing?
Op de mac staat volgens mij alles goed ingesteld want met een xp computer lukt alles gewoon.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:47
je moet ook de computernaam van de mac toevoegen bij het inloggen vanuit vista

dus

Gebruikersnaam = computernaamMac\gebruikersnaam

wachtwoord

Verwijderd

Topicstarter
Donnie Darko schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:30:
je moet ook de computernaam van de mac toevoegen bij het inloggen vanuit vista

dus

Gebruikersnaam = computernaamMac\gebruikersnaam

wachtwoord
bedankt! dit is de oplossing :)

Verwijderd

/semi topic-kaap-poging

De oplossing die gegeven werd, die werkt bij mij niet. Althans, verschillende variaties in de computernaam en gebruikersnaam willen niet werken. Terwijl ik de shares op mijn server, Windows 2000 Server, wel goed kan benaderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 14:10 ]

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:08:
/semi topic-kaap-poging

De oplossing die gegeven werd, die werkt bij mij niet. Althans, verschillende variaties in de computernaam en gebruikersnaam willen niet werken. Terwijl ik de shares op mijn server, Windows 2000 Server, wel goed kan benaderen.
windows kapt een computer naam op het gegeven moment af als deze te lang is, kijk even hoe vista jou Mac noemt en probeer het met die naam\gebruikersnaam

Verwijderd

In het Netwerk-menu van Vista zie ik de Mac staan. De naam is ook niet te lang, 8 letters namelijk.

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01-2025
Ik heb dit probleem ook, ik heb 1 pc met vista home basic, de andere met xp
Ik heb als gebruikersnaam de naam van de andere pc ingetoetst, maar ik heb nooit een wachtwoord ergens opgegeven? en als ik niets bij wachtwoord invul krijg ik de melding mislukt!
???? Vista zuigt!

Verwijderd

mustang9 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:34:
Ik heb dit probleem ook, ik heb 1 pc met vista home basic, de andere met xp
Ik heb als gebruikersnaam de naam van de andere pc ingetoetst, maar ik heb nooit een wachtwoord ergens opgegeven? en als ik niets bij wachtwoord invul krijg ik de melding mislukt!
???? Vista zuigt!
Vista zuigt niet, alleen de combinatie met netwerk + Vista + OSX is niet zo leuk :P

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Netwerk + Vista zuigt gewoon..

Onder XP valt een Mac netjes te reachen.. maar zogauw je Vista neemt gelijk problemen..
Ik zou gewoon een FTP opzetten op je Mac.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaspers op 03-02-2007 17:54 ]

• Donnie Darko
wat ook nog wil helpen is als je naar je system preferences van mac os x gaat dan naar sharing en dan accounts kiest om je mac os x account te enablen voor windows sharing.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het ook gehad met Vista met de gebruikersnaam. Op 3 pctjes waar ik heb geinstalleerd kan ik allemaal mijn pc (pcin) bereiken. Allebei dezelfde gebruikersnaam en geen wachtwoord. Tot zover gaat het verhaal nog goed maar mijn andere pc ook met Vista wil niet verbinding maken en vraagt steeds wat is het wachtwoord en gebruikersnaam. Ik heb al een ander wachtwoord gedaan en nog niet. Wat bleek nou mijn gebruikersaccount op XP was veranderd en niet meer Administrator maar gebruiker hulp of zo. Dus vandaar dat het niet werkte. En toen ik een wachtwoord in XP en erin zette en eruit ging halen toen ging het plotseling wel werken. Echt heel vaag.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:01:
wat ook nog wil helpen is als je naar je system preferences van mac os x gaat dan naar sharing en dan accounts kiest om je mac os x account te enablen voor windows sharing.
Account staat enabled voor sharing. Gebruikersnaam + wachtwoord zijn identiek onder Vista en OSX.
Kaspers schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:54:
Netwerk + Vista zuigt gewoon..

Onder XP valt een Mac netjes te reachen.. maar zogauw je Vista neemt gelijk problemen..
Ik zou gewoon een FTP opzetten op je Mac.
FTP is ook niet ideaal. Vooral als je een image wilt mounten onder Deamontools. Verder chrased explorer.exe bij de laatste 5 seconden van elke ftp-overdracht.

Verwijderd

(sorry van het oprakelen van een oude topic, maar toch)
ik heb net het omgekeerde probleem

van vista naar mac is geen probleem, met de oplossing die post #2 in deze thread zegt

maar van mac naar vista wil me niet lukken

mac naar xp, xp naar vista, vista naar xp en xp naar mac is ook geen probleem

ik zie de vista pc soms staan bij 'Network' op de mac (niet altijd, maar dan doe ik 'Go - Connect to ...')
daar krijg ik dan netjes de namen te zien van de mappen op de vista pc die shared staan, maar als ik een map probeer binnen te gaan wordt de inhoud er van niet gelist
ik krijg dus geen files te zien die in de gedeelde mappen op de vista pc staan, terwijl dat met xp wel het geval is

heb al gezocht op google, vindt iets van NTLMv2 , ntlm , lanman , ... maar die oplossing lijkt niet te werken hier

iemand die me kan helpen? heb bijna geen ervaring met MAC OS X

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Welke versie van Mac OS X heb je? Je hebt minimum 10.4 nodig met alle updates. Hangen je computers in een domein? Firewalls van Vista of Mac nog geactiveerd? In Vista de 'cancel or allow' toestanden uitgeschakeld? Welke Vista versie? Via IP of DNS geprobeerd? Geprobeerd COMPUTERNAME\username, username, username@COMPUTERNAME, username@COMPUTERNAME.TLD en heeft die username wel rechten?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 08:46
Ik heb afgelopen week in Amerika een MacBook gekocht (woohoo!), en ben nu bezig met het netwerken van mijn Vista machine samen met mijn MacBook. All mijn mp3s staan namelijk op mijn vista machine en ik wil ze dus over het netwerk kunnen streamen.

Mijn Vista machine heeft geen enkele moeite met toegang krijgen en bestanden kopieren van mijn MacBook. Mijn MacBook kan ook toegang krijgen tot mijn gedeelde folders op Vista. Alleem als ik een muziek bestandje wil openen dan start iTunes en krijgt je het volgende te zien in iTunes "copying 1 of 1: *MP3BESTANDJE*" en dit zet zich zo voort voor de komende 3 a 5 minuten. Zo te zien kopiert hij het bestand naar mijn laptop, dat moet niet gebeuren. Maar dat terzijde, het gaat dus heel langzaam om bestanden van mijn Vista machine te halen

Weet iemand wat ik moet doen om ervoor te zorgen dan mijn MacBook gewoon feilloos dingen van mijn vista machine kan halen?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Chillmeister schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:17:Mijn MacBook kan ook toegang krijgen tot mijn gedeelde folders op Vista. Alleem als ik een muziek bestandje wil openen dan start iTunes en krijgt je het volgende te zien in iTunes "copying 1 of 1: *MP3BESTANDJE*" en dit zet zich zo voort voor de komende 3 a 5 minuten. Zo te zien kopiert hij het bestand naar mijn laptop, dat moet niet gebeuren.
Met het netwerk kan ik je niet helpen, maar dat kopieren kun je uitzetten in iTunes -> appel-komma -> Advanced -> General -> [ ] Copy files to iTunes Music folder... Je netwerk is alleen waarschijnlijk niet snel genoeg om het nummer soepel te kunnen afspelen, dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 18-03-2007 17:26 ]

Zoef

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 08:46
bedankt voor de tip. Heb inmiddels een registry setting aangepast in Vista en dat maakt dingen ietsje sneller, maar het gaat nog steeds redelijk traag

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

sinds ik Vista draai kan ik mijn shares (op Vista en voorheen XP) alleen maar benaderen als ik mijn firewall van Vista uitzet. ik heb de port 139 tcp/udp al toegevoegd (asvies macfreak forum) op de windows firewall maar; no go.

weet iemand of ik hier iets specifieks moet openzetten?
als ik vista zonder firewall start, verbinding maak vanaf de mac, en de firewall weer aanzet blijven de shares gewoon benaderbaar :?

alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om vanop een windowscomputer een mac te benaderen zonder dat je op de mac een account moet gaan aanmaken voor iemand anders en zonder dat je je administratorpaswoord moet doorgeven?

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

de verwarring is nu compleet...
ik heb gisteren mijn username / password van de Vista shares afgehaald en nu kan ik via mijn mediacentre op de xbox de shares weer zonder problemen benaderen.

Op de MAC zie ik nu ook het netwerk (voorheen zag ik het niet) maar ik moet me wel nog steeds authenticeren...dit werkt prima maar ik vind het wel heel vreemd...

Verwijderd

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en op mijn Mediacenter (PC) Vista geïnstaleerd. Ik heb als ik de PC en Mac aan heb staan totaal geen Mac op de pc staan bij Netwerk en op de Mac zie ik ook de PC niet. Wat ik gedaan heb o de PC is de mappen/tations gedeelt staan en bij mactigigen alle rechten tegekent. Je zou zegen dat mijn Mac die PC nu wel zou moeten zien maar helaas niet. Op de Mac staan Leopard trouwens. Als ik op de mac bij Ga nar server nu zoals voorheen mijn interne IP intoets krijg ik een inlog-scherm waar ik een username en password moet invullen. Normaal gesproken moets ik daar alleen mijn (Mac) pasword ingeven en klaar, er was verbinding. Nu is dat niet zo en ik kan doen wat ik wil aar krijg geen verbindong helaas. Iemand die nog een idee heeft?
Pagina: 1