Op - aanmerking op dit systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Junktroep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Behuizing: Coolermaster CM Stacker 832
Voeding: Coolermaster Real Power Pro 850w
Moederbord: Asus Striker Extreme
Videokaart: Asus EN8800GTX twee maal
Geheugen: OCZ OCZ2N1066SR2GK 5-5-5-15 2T 1066MHZ 2GB
Processor: Core2Duo E6600
Harddisk: RaptorX twee maal

Wat denken jullie experts van dit systeem?
Op en aanmerkingen?
Tips en Advies. Het is allemaal welkom.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ?

*edit*
De ene zal dit systeem geil vinden, de andere noemt het een instap-systeem. Wat wil je?

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 01-02-2007 13:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
waarom een raptorX?

zitten toch geen windows in een cm stacker??

en dat geheugen? is dat 1 x 2GB?
zo ja, zou ik toch voor 2x 1 GB gaan

tip?
2x 73GB raptor
1x 8800 eruit
goedkopere voeding

en koop er dan een 22" scherm bij ofzo

[ Voor 74% gewijzigd door Japidoff op 01-02-2007 13:21 ]

gang is alles

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Harddisk: RaptorX twee maal
Zit er een window in je pc?
Twee maal 8800GTX is zware overkill.

[ Voor 21% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 01-02-2007 13:14 ]

Verwijderd

ja wat wil je nou wete, hier gaat tog een slotje op

Verwijderd

Neem gewoon 1 GTX (tenzij je FSX op 3 schermen wilt spelen;))
Vervolgens kan je ook een goedkopere voeding kiezen!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 15:21

vinnie1908

Appel != peer

Ik kan bij dit soort systemen niet enige vorm van wantrouwen onderdrukken. Krijg steeds systemen voorbij waarbij allemaal dingen in zitten die niet de prijs/kwaliteit waard zijn en dus meer op "Heb ik nou het stoerste systeem voorgesteld en een topic geopend"

OT: Het systeem ziet er keurig uit, overkill qua de RaptorX, 2x videokaart zou ik niet doen. Neem er één spaar je geld en koop over 3 jaar de nieuwste videokaart zal dan waarschijnlijk interessanter (en sneller) zijn.

Wat ga je er mee doen, waarom heb je deze setup gekozen en waarom met name ook niet. Zijn er zaken waar je over twijfelt, waar kunnen we over discussieren. Als je die vragen beantwoord kan je topic nog een interessante worden, anders vrees ik voor een sluiting van je topic.

@Mentinal: Je hoeft niet te posten, je kan ook een TS aanmaken in dat geval.

[ Voor 4% gewijzigd door vinnie1908 op 01-02-2007 13:18 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Junktroep
Gebruik:
Voornamelijk voor gamen.
De komende 3 - 4 jaar vrij zijn van aanschaf hardware of een nieuwer systeem.

De raptor mag ook een willekeurige andere raptor van 150gb zijn.
Ik wil deze in een raid 0 configuratie plaatsen voor extra performance winst.

De geheugenmodules zijn 2x1GB van OCZ.

Ik zou dus graag willen weten of er aanmerkingen zijn op mijn componenten gebruik, en idd of het niet teveel overkill is met hetgeen ik er mee wil doen en de levensduur die het systeem moet hebben.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Waarom geen Q6600 inplaats van de E6600, dan heb je gelijk Quadcore. Nu ja je wil dus een game monster maar wat is je budget? Heb je rekening gehouden met wat voor monitor je nodig hebt? En wat voor kast en voeding plan je te gebruiken. Allemaal belangrijk, en als je toch 10.000 euro wilt uitgeven waarom geen PhysX kaart erbij ( al zijn er maar 3 games die dat geintje onderstuenen )

There is no place like ::1

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Junktroep schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:50:
Gebruik:
Voornamelijk voor gamen.
De komende 3 - 4 jaar vrij zijn van aanschaf hardware of een nieuwer systeem.

De raptor mag ook een willekeurige andere raptor van 150gb zijn.
Ik wil deze in een raid 0 configuratie plaatsen voor extra performance winst.

De geheugenmodules zijn 2x1GB van OCZ.

Ik zou dus graag willen weten of er aanmerkingen zijn op mijn componenten gebruik, en idd of het niet teveel overkill is met hetgeen ik er mee wil doen en de levensduur die het systeem moet hebben.
Waarom wil je zo lang met die pc doen? Je bent goedkoper uit, en je haalt meer rendement als je nu met de helft van het geld een pc samenstelt en die over 2 jaar upgrade. Ik vind het typisch een "ik haal maar het duurste, dat zit vast wel goed" systeem. Ik vind het persoonlijk allemaal erg onzinnig. Voeding is in ieder geval overkill, geheugen is overkill als je niet uber-diehard gaat overklokken, en die Raptors vind ik ook zonde. Oh, en het moederbord ook, wat voor meerwaarde heeft die tov een DS3 volgens jou?

Als je niet 200 replies van "het is veel te duur" wilt hebben in je topic, zou ik je adviseren je keuzes _goed_ uit te leggen. En wat is nou precies je vraag eigenlijk? Ik kan wel zeggen wat ik zou doen, maar het blijft jou systeem. Verder zie ik geen budget.

• Junktroep
Behuizing en Voeding staan in de bovenste post
Waarom ik voor een E6600 heb gekozen; deze processor komt in een groot aantal reviews naar boven als goed overclockbaar icm met een striker extreme. De Quad Core vind ik in verhouding te duur om nu al te gaan gebruiken. Op de striker extreme zitten drie PCIe x16 sloten waar dus later eventueel een derde minder dure kaart in zou kunnen voor de physic versnelling mochten twee 8800GTXen niet voldoende zijn.
Mijn maximale budget voor dit systeem is 3000 - 3500 euro

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
en wat voor monitor ga je gebruiken?

want op 1280x1024 heb je de komende tijd wel genoeg aan 1 x 8800
en tegen de tijd dat dat niet meer volstaat, is denk ik DirectX 13 uit, is een 8800 niet meer te koop, en behoort PCI-e tot de verledentijd... 8)7

gang is alles

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Junktroep, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.