Toon posts:

Tekst in footer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn website gebruik ik de volgende CSS voor de footer.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#footer {position: fixed;
   bottom: 0px;
   width: 100%;
    left: 0px;
   height: 1em;
   font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;  
   font-size: 8px; 
    color: #993300;
    font-weight: bold; 
 }

In de footer staat een tekst en die tekst is een link. De tekst bevat de jaartallen van begin website tot nu toe. Dus als: 2001 - 2006.

Het nieuwe jaar is gekomen en ik moet nu de jaartallen veranderen. Van 2006 in 2007. Ik deed dat vroeger altijd door iedere pagina waar die footer op staat handmatig te wijzigen.
Is er een methode om dat eenmalig te doen door bv. iets aan de footer style toe te voegen?

Groeten,

Joop.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan met CSS content genereren, maar niet elke browsers ondersteunt het goed (helaasch)

http://www.quirksmode.org/css/content.html

Je zou die info voortaan ook gewoon met bijvoorbeeld PHP of JS schrijven, zodat het laatste deel dynamisch wordt gezet naar het huidige jaar :)

Overigens kan code tussen [code=css][/] tags, leest wat makkelijker ;)
en je hoeft niet onder elke post te groeten, dat doe je automagisch al :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:05

giMoz

iets met meester...

je kan het met javascript doen, maar handiger is het om het met een server side include te doen...

maar dan moet je iets van asp of php hebben.....

Of niet natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Brdankt voor de antwoorden. Ik had niet zo gauw aan een javascript gedacht maar na wat googelen vond ik dit:

http://gloucesterwebdesign.com/updatecopyrightyear/

Het werkt prima.

Groeten,

Joop.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Enige is, als men geen javascript aan heeft staan, dan staat er alleen (c) 2003.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Als het echt allemaal html bestanden zijn, zou je kunnen proberen met search & replace (programmaatje) de tekst te wijzigen in al je bestanden. Anders zou je vooralsnog in elke file een javascriptje moeten includen. net zoveel werk.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

PHP:
1
<?php echo date("Y"); ?>

:?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:24:
Enige is, als men geen javascript aan heeft staan, dan staat er alleen (c) 2003.
Of als de datum op de computer van de bezoeker verkeerd staat krijg je ook niet het gewenste resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
GGS 206

Ik heb geen verstand van PHP. Ik heb er nog nooit mee gewerkt. Waar zet ik die code in mijn website?

Joop.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
In jouw geval (niet PHP-kennende) zou ik gaan voor de eenvoudigste oplossing: Notepad++ (of een dergelijk progje) installeren, al je files openen en een replace doen doorheen alle geopende bestanden. Moet je enkel hopen dat je overal dezelfde footer hebt gezet ;^)

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:24:
Komt dat vaak voor. Ik heb er eigenlijk geen idee van. Er staat op mijn website nog een script (datum en tijd) maar als velen dat niet kunnen zien schiet het zijn doel voorbij.

Joop.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:54:
Komt dat vaak voor. Ik heb er eigenlijk geen idee van. Er staat op mijn website nog een script (datum en tijd) maar als velen dat niet kunnen zien schiet het zijn doel voorbij.
Joop. --> zie Forum-regels
Neen, maar ik zou het volgende stellen: Met javascript zou je volgens mij enkel 'fun' features mogen aanbieden of content die je (en de bezoeker) niet heel erg belangrijk vindt. Datum/Tijd en Credits zijn m.i. inderdaad 'zo belangrijk' dat je ze met javascript mag tonen :^)
Pagina: 1