Toon posts:

Telefooncentrale koppelen aan netwerk via Wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wij hebben hier een telefooncentrale waarin een ipnr. is ingesteld binnen onze range.
Deze staat gekoppeld aan een standalone desktop (met Wifi adapter). Ook nog even de mededeling dat op deze locatie geen mogelijkheid is om de centrale in het netwerk te prikken. Wat ik wil is om de centrale te benaderen via ons netwerk (nu moet het via de standalone pc). Er zijn mijn insziens 2 manieren.

Om te beginnen met de eerste: via een rdc sessie in te loggen op de standalone pc. Nadeeltje is wel dat deze computer dus 24 uur aan moet staan. Maar wanneer ik de standalone pc op het wifi netwerk heb kan ik niet meer inloggen op de centrale (connectie = utp van computer naar centrale, centrale heeft ip 10.*.*.* en computer een opvolgend IP). Heeft dit te maken omdat de gewone lan connectie uitgeschakeld word wanneer ik een wifi verbinding heb ?

Tweede mogelijkheid (en beter) is om een AP te koppelen aan de centrale. De centrale heeft al een IP in onze range. Maar de AP die dan aangesloten word moet die dan als repeater worden ingesteld ? Graag hoor ik van jullie tips of advies hoe het anders kan. Alvast bedankt.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13
je kunt daarvoor bijvoorbeeld een accespoint kopen van linksys, en die instellen als client, die kun je dan hard stellen met een eigen ip-adres en dan een bekabelde verbinding leggen naar je centrale..

uhm... klein vraagje ik snap dat je je centale gewoon zo dan wilt kunnen bedienen vanuit het netwerk en daarbuien, maar heb je al nagedacht over de beveiliging??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou je centrale niet blind aan een netwerk hangen.

Wat voor centrale hebben we het eigenlijk over ? En als je dan toch echt de koppeling wilt maken. Koop dan 2 linksys AP`s en stel deze in op bridge. Of probeer toch wel een kabel te trekken