Asus P5VDC-MX met een Core 2 E6300

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:00
Ik ben aan het kijken om m'n pc te upgraden.

Huidige pc:
AMD 1800+
1 GB DDR
Asus 5900XT 128 MB - AGP kaart

Nieuwe pc:
Asus P5VDC-MX
Intel Core 2 Duo E6300
1 GB DDR
Asus 5900XT 128 MB - AGP kaart

De reden dat ik voor het bovenstaande mobo heb gekozen, is dat er een AGP aansluiting opzit en een DDR aansluiting.
Maak ik nu een verkeerde keus ? Ik denk namelijk dat ik een klein 'monstertje' op een mobo ga zetten die het allemaal niet goed aankan.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou als ik jou was even doorsparen todat je een pci-e moederbordje kan kopen, met bijbehorende grafisch geval. Maar wat doe je met je pc?

specs

• enzoronald
maratropa schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:04:
Ik zou als ik jou was even doorsparen todat je een pci-e moederbordje kan kopen, met bijbehorende grafisch geval. Maar wat doe je met je pc?
Dit moederbord heeft ook een PCI-e aansluiting.( zie: http://www.cool-prices.nl...SATA%20II,%20RAID,%20VGA) )
Geen games..puur photoshop/ windows vista / tekstverwerken / muziek,etc.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Niet echt sloten waar je supergoeie grafische kaarten in kwijt kan, maar aan de andere kant, grote kans dat je nog heel lang toe kan met die kaart die je nu hebt. Als je nooit de 3D eigenschappen van je kaart gebruikt maakt het toch niet zo veel uit, en zal dit bordje wel voldoen.

Alleen ondersteund dit mobo de core 2 duo wel? Dat zou ik eerst even checken..

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 01-02-2007 12:11 ]

specs

• enzoronald
maratropa schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:10:
Niet echt sloten waar je supergoeie grafische kaarten in kwijt kan, maar aan de andere kant, grote kans dat je nog heel lang toe kan met die kaart die je nu hebt. Als je nooit de 3D eigenschappen van je kaart gebruikt maakt het toch niet zo veel uit, en zal dit bordje wel voldoen.

Alleen ondersteund dit mobo de core 2 duo wel? Dat zou ik eerst even checken..
Wat ik heb begrepen ondersteund dat mobo het wel (via asus site). Hrmm.
Maar hoeveel verschil merk ik tussen DDR2 en DDR ? En kan het mobo mijn cpu dermate afremmen ?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 20:58
Volgens mij ondersteund dat moederbord geen Core 2 Duo's :)
Zie Asus website.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13
Je moet idd een Asrock nemen. Die heefrt soortgelijke bordjes die wel Core 2 Duo's lusten (zelfs 1 die Core 2 Quad eet, en heeft net als die Asus dus AGP).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• enzoronald
Breepee schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:17:
Je moet idd een Asrock nemen. Die heefrt soortgelijke bordjes die wel Core 2 Duo's lusten (zelfs 1 die Core 2 Quad eet, en heeft net als die Asus dus AGP).
Ik kom het net tegen inderdaad :) Ik zit nu te kijken naar de 4CoreDual-VSTA van Asrock. Die slikt dus iig DDR1 en AGP. Alleen als ik op de site van asrock ga kijken naar de VGA lijst (kaarten die dus compatible zijn). Dan staat de 5900XT er niet tussen.
http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA

Zou dit toch wel werken ?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13
enzoronald schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:18:
[...]

Ik kom het net tegen inderdaad :) Ik zit nu te kijken naar de 4CoreDual-VSTA van Asrock. Die slikt dus iig DDR1 en AGP. Alleen als ik op de site van asrock ga kijken naar de VGA lijst (kaarten die dus compatible zijn). Dan staat de 5900XT er niet tussen.
http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA

Zou dit toch wel werken ?
Niet alle PCI-e kaarten kunnen goed overweg met het 4x slot van deze bordjes (zou wel moeten, maar videokaartenbakkers zijn lui), maar zolang je AGP gebruikt is er helemaal niets mis mee. Doen!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• enzoronald
Breepee schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:28:
[...]

Niet alle PCI-e kaarten kunnen goed overweg met het 4x slot van deze bordjes (zou wel moeten, maar videokaartenbakkers zijn lui), maar zolang je AGP gebruikt is er helemaal niets mis mee. Doen!
Goed nieuws :) Dan word dat em. Iedereen bedankt voor de duidelijk en goede hulp ! (zoals gewoonlijk)
Pagina: 1