Cube G4 Boot Keys?

Pagina: 1
Acties:

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Hi, ik heb een Cube G4 waar ik een andere HDD in heb gezet.
Ik wil booten vanaf CD, maar hij reageert niet op de toetsencombinatie; Command - Option (alt?) - Shift - Delete terwijl ik de mac opstart. Hij lijkt ook niet te reageren op andere boot-passes zoals het ingedrukt houden van de muisknop (dit zou de CD moeten uitwerpen)

Het resultaat is telkens een grijs scherm met een knipperned icoon van een mac gezichtje en een vraagteken. (waarschijnlijk omdat hij geen OS kan vinden op de HDD)

suggesties?

Een suggestie van een andere website;
1. Restart the computer.
2. Immediately after the startup sound, press and hold the key combination Command-Option-O-F.
Note: The Command key has the Apple icon on it.
3. Release the keys when you see a white screen that says "Welcome to Open Firmware."
4. At the prompt, type: eject cd
5. Press Return, then wait a few seconds. The disc drive should eject any disc that is present, and "ok" appears behind your command when the action is complete.
6. Type: mac-boot
7. Press Return.
Het gaat daar echter verkeerd bij punt 4; reactie is "can't OPEN the EJECT device".

[ Voor 38% gewijzigd door RSP op 01-02-2007 11:42 ]

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Was het niet gewoon de "C" vasthouden tijdens het opstarten om van CD op te starten?

Verwijderd

Juist, "C" ingedrukt houden tijdens het booten laat je van CD opstarten mits deze bootable is.

Verwijderd

Ik snap nog niet helemaal wat je nu eigenlijk wilt.

Waarom wil je de CD uitwerpen als je er juist van wilt opstarten? Of komt ie er helemaal niet meer uit? En wat voor CD wil je van opstarten? Is het wel een OS dat op de cube kan draaien en waarvan hij kan opstarten (dus een bootable CD)?

Op de site van Josh Bude staan heel veel OS X tips.

Ook staan de handige opstartcombinaties die je allemaal nog kunt proberen in een handige PDF:
Afbeeldingslocatie: http://aquila.telenet.be/~josh/osxtips/BootKeySequences/DezeTipAlsPDF.png

Maar je had zelf natuurlijk allang gezocht om dat te kunnen vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 09:48 . Reden: URL gefixt ]

• RSP
  • Laatst online: 25-12-2025
Okay, het is ons gelukt. C ingedrukt houden liet de CD inderdaad booten. OSX draait nog prima op een 450mhz G4 Cube :)

Ik denk dat ik vanaf het verkeerde moment de knop ingedrukt heb gehouden aangezien ik het echt wel geprobeerd heb. Het is gewoon even wennen, een onbekend systeem.

[ Voor 41% gewijzigd door RSP op 02-02-2007 09:48 ]

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Toch nog een vraagje, welke versie van het systeem draai je op de Cube?
Pagina: 1