[Oude Proliant] Error code 1611 Cpu fan not present

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik ben hier op stage bezig met een oude server (een Proliant server met een BIOS uit 1996 (voor christus ;))), en ik heb een probleem als ik de server opstart.

Ik krijg namelijk direct een foutmelding 1611 - cpu fan not present. Daarna heb je 5 seconden voordat de comouter gaat rebooten.

Dit kan ook wel kloppen, want het is een passief gekoelde processor, dus er is geen cpu fan nodig. Tevens kan ik nergens op het moederbord een aansluiting vinden voor een cpu fan, dus ik snap niet dat het moederbord hierom zeurt.

Ik kan ook niet de BIOS in, want ik krijg gelijk die error. Ik heb op internet gezocht naar een oplossing, en daar wordt gezegd dat het te maken kan hebben of je alle zijpanelen er wel op hebt zitten, maar dit is heb ik normaal op de kast zitten.

Kan iemand me verder helpen?

Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor Proliant hebben we het over? Dat de fan niet rechtstreeks op het koelblok zit wil niet zeggen dat er niet een fan is die lucht over dit koelblok blaast.

Op de HP/Compaq site is de service manual wel te downloaden. In deze manual staat altijd een overzicht/figuur met componenten die in de server horen te zitten. Neem deze manual eens door zou ik zeggen :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Oke bedankt, dat ga ik eens doen

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))