Google Analytics meet geen Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32
Dit topic plaats is eerst hier aangezien ik denk dat het in een script zit.

De case: ik heb GA (Google Analytics) op een site geplaatst en zie vervolgens een dag later dat het bezoek ten opzichte van mijn andere statspakket in het niet valt. Na een grondige analyse kwam ik in het browser-rapportage scherm te weten dat alleen bezoek uit alles behalve IE6 en IE7 gemeten werd.

Toen heb ik de volgende stappen gedaan: de GA code boven de <base href> geplaatst, de rare tekens (ë) uit de <title> laten halen. En als laatste een kale testpagina met alleen de GA code gemaakt en die flink laten bezoeken. Resultaat: zelfs de kale pagina meet geen IE6 en IE7.

Ik zit op een dood spoor, iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf de site eens flink bezoeken met IE6? en kijken of dat iets oplevert. verder kun je ook eens kijken in de server-logs wat daar wordt gemeten. en kijken of dat een beetje klopt.

ehm, google mischien? en dan niet de zoek machine maar de FAQ ofzo en anders met de zoek machine naar een tutorial of verglijkbare zaken googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
Zoals ik al zei meet ik het ook door met een andere statspakket en die laat zien dat 96% van het bezoek met IE6 en IE7 komt. Daarnaast heb ik de site en testpagina inderdaad ook zelf flink bezocht met IE6 en IE7, geen resultaat.

Google levert niets op, de GA helpfunctie is zeeeer basic, en tutorials op dit gebied zijn er nauwelijks/niet. Het enige waar ik nu mijn hoop op gevestigd heb zijn gebruikers die hetzelfde meegemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien vind je die gebruikers met Yahoo! of MSN Search?

ik heb zelf geen ervaring met Google Analytics maar Google kenende zal het wel Beta software zijn, en aangezien google zelf ook weinig tot geen Help heeft opgezet en ook geen resultaten vindt zal het nog wel heel erg Beta zijn. volgensmij kun je beter op zoek gaan naar vergelijkbare oplossingen welke een wat breedere community omheen is gegroeid zoals met andere producten van Google wel het geval is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik heb er geen probleem mee, mijn bezoekers komen voor 85,32% met een IE versie op mijn site volgens GA. Je hebt niet per ongelukt een of ander filter ingesteld in de settings waardoor ze excluded worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

André schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:11:
Het enige waar ik nu mijn hoop op gevestigd heb zijn gebruikers die hetzelfde meegemaakt hebben.
Tja. Ik zie dat google de hits van IE-gebruikers gewoon netjes meet:

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/analytics.jpg

Ziet een IE-gebruiker die je site bekijkt ueberhaupt wel de urchin.js in de source van een pagina staan? Staat daar ook jouw analytics-account bij? Doe's een URL van je testpagina, als dat kan?

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 01-02-2007 11:14 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off topic: je pagina's eerst laten valideren op die paar slordigheden is een stap in de goeie richting :-P

Kan het geen probleem zijn met een cache instelling waar IE mee worstelt (althans dat je dan nieuwe bezoekers zou moeten zien, die nog geen pagina met urchin bezocht hebben - hoe unlikely dit ook mag zijn)? Wilde gok enzow, probeer eens urchin op je host zelf te plaatsen (en aan te passen volgens de tutz ;-) ) en test dan de lokale pagina eens? Ik veronderstel dat je geen zin hebt om urchin te doorspitten op overrides van andere scripts >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij wordt IE ook gewoon gemeten. Alleen kan ik de statistieken zelf niet bekijken met IE.

Nog wat wilde opmerkingen/vragen: Kijk met een HTTP analyzer of urchin.js wel wordt gedownload. Bij Browser Version zie je 0 x IE6 of IE7 staan? Heb je niet per ongeluk een filter ingesteld? (hoewel die filters niet worden bewaard, geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:36:
Toen heb ik de volgende stappen gedaan: de GA code boven de <base href> geplaatst
De GA code hoort toch in de body, niet in de head?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

algemene opmerking: probeer je post te onderbouwen of na te checken. Loze opmerkingen plaatsen heeft een topicstarter niks aan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
@Docey: geen uitspraken doen over een product dat je niet kent, GA wordt tegenwoordig door heel veel sites gebruikt, het is de prille beta status wel voorbij. Daarbij heb ik een probleem met GA en ben ik helemaal niet op zoek naar een ander pakket.

@cowgirl: nee, er zijn geen filters ingesteld. Ik beheer nog ongeveer 35 andere GA accounts, en die gaan wel allemaal lekker.

@burne: zo ziet de testpagina er uit:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
  <title>Google Test Pagina</title>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
  <meta http-equiv="content-language" content="nl" />
  <meta name="description" content="" />
  <meta name="Keywords" Content="" />

<script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript"></script>
  <script type="text/javascript">
    _uacct = "UA-xxxxxxx-x";
    urchinTracker();
  </script>

</head>
<body> 

Tekst

</body>
</html>

@noobslayer.pro: welke slordigheden heb je het over? Ik heb geen pagina genoemd?

@Blaise: dat zal ik eens bekijken.

@crisp: hij heeft nu overal al gestaan, nergens werkt hij goed. Officieel adviseren ze hem vlak voor de </body> te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kun je met een sniffer overweg? Je kunt dan eens kijken of er wel resultaten naar Google worden verstuurd door IE. Wanneer dat het geval is, kun je het verschil bekijken tussen IE en een andere browser, wanneer dat niet het geval is, kun je kijken of het script wel goed ontvangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk deel begreep je niet van BtM909 in "Google Analytics meet geen Internet Expl...". Reageer ontopic of reageer niet!

[ Voor 80% gewijzigd door BtM909 op 01-02-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

André schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:09:
[code=html]
<head>
<script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript"></script>
</head>
In de body werkt het ook niet?

Safari heeft een toeter om te zien uit welke elementen een pagina bestaat, en voor firefox is er ook zoiets. Wat er voor IE kan ik je niet vertellen, maar in noodgevallen kun je met ethereal uitgaand verkeer op poort 80 sniffen en zien wat en wanneer er aangeroepen wordt door IE, en wat het resultaat daarvan is.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 01-02-2007 12:50 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt GA door een javascript uit te voeren?
Je zit dus eigenlijk met een javascript die in Firefox ed wel werkt, maar in IE niet?

Dat betekent dat je in IE naar js-foutmeldingen moet zoeken?

Sorry, misschien beetje spuit-11 na bovenstaande reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
@burne: in de body heb ik ook al geprobeerd ;)

Oke, ik heb de cache in IE bekeken, en ja alle bestanden inclusief de urchin.js worden binnengehaald. Met een sniffer zie ik dit ook daadwerkelijk gebeuren.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat het GA account gewoon 'stuk' is. Alles klopt gewoon...

[ Voor 8% gewijzigd door André op 01-02-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

GA werkt door in javascript een new Image() object te maken die verwijst naar http://www.google-analytics.com/__utm.gif met een rits query-vars. Da's uiteindelijk een 1x1 pixel gifje.
De userAgent wordt niet verstuurd in de GET-vars maar wordt gewoon bepaald adhv de userAgent header die je browser meestuurd.

iig zal het sniffen van de HTTP headers kunnen uitmaken of er ueberhaupt een request naar dat gifje wordt gedaan en welke headers daarbij meegestuurd worden.

Als de urchin.js niet zou worden ingeladen dan zou je al een JS error krijgen op de urchinTracker(); functiecall.

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 01-02-2007 12:59 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1