Toon posts:

7950 GT Is nog steeds warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik had al eerder een topic geopend voor mn videokaart , DE XFX 7950GT 512MB passief gekoeld :

7950GT wordt erg "heet"

Ik heb intussen alvast een oud pci-e kaartje kunnen vinden om de tijd te overbruggen om deze kaart terug te sturen naar alternate.nl .

Nu heb ik weer de hele pc schoongemaakt met perslucht , kwast , en stofzuiger (kwam toch aardig wat af)
(wou ook zeker zijn dat het niet aan mij lag als ik hem terug moet sturen)
Nu had ik de 7950 weer getest en de kaart is nu als ik de pc aanzet netjes 37 graden.
Maarrrrrrrr :

Na een paar minuten loopt hij weer steevast naar de 53 graden idle !
Dus bijna 20 graden erbij voor niks doen ?
Is dit normaal ?
Alsnog de kaart terugsturen ?(heb nog garantie)
Ik ben bang dat omdat de kaart al 115 graden is geweest dat er iets niet goed gegaan is , of dat hij een oplawaai heeft gehad daardoor ....
ALvast bedankt elke tip is welkom !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 09:01 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
wat is nu het probleem ?
elk apparaat is op kamertemperatuur als jij je computertje aanzet en dan.... ja dan worden ze warmer.
mijn 6800 ultra zit constant wel op de 65 graden, draait al anderhalf jaar, als jij de verwarming aanzet is die ook niet meteen op temperatuur of wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Hij was eerder gewoon 38 graden idle en na flink gamen max 60/70 graden ,
Dit is gewoon een erg groot verschil met toen ik hem net had .
( heb hem pas drie maanden ofzo weet niet hoe oud de jouwe is.)
De oude ati kaart met fan is netjes 35 graden......
Ik heb er 300 euro voor betaald en wil gewoon dat het goed is.
Zoals iedereen die veel centjes in zn hobby steekt.

Ik wil gewoon kijken of er iemand is met dezelfde kaart en dezelfde temperatuur waarden zodat ik weet wat ik met deze kaart aanmoet.
Desnoods ruil ik hem in voor een nog snellere snappie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 09:11 ]

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Zoals je bij het volgende linkje kan zien:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/378/4/

worden ze idd zo warm (idle 64C)... Dus lijkt het me een works as designed en het enige wat je er aan kan doen is een fan erop zetten...

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:22
64 graden idle is redelijk normaal voor deze kaart hoor. Bij mij is hij na een uurtje gamen tegen de 80 graden aan. Voordat ik de kaart kocht heb ik wat reviews gelezen waaruit bleek dat hij redelijk aan de warme kant kan worden (ik geloof max iets van 115 graden). Ook na 3-4 uur gamen heb ik nog nooit stabiliteitsproblemen gehad.

Als hij een BSOD geeft bij 80 graden klopt er iets niet aan het systeem denk ik.

Als je je echt zorgen maakt om de temperatuur, en je kan niet zo goed tegen hoge cijfers is het misschien aan te raden toch een versie van de 7950 met een koeler te kopen.

Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld :)

[ Voor 3% gewijzigd door cheiron op 01-02-2007 09:39 ]

Flickr PSN ID= cheironnl