Toon posts:

[iis] komt met loginscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "server" ingericht. XP-home met iis. Op deze server werkt alles prima. Als ik via localhost mijn ASP pagina's ga benaderen werkt dit prima. Zodra ik van een andere pc de pagina's wil benaderen krijg ik iets aparts. Als ik via het interne ip adres of extern (het in mijn router port 80 geforward naar de server) een html pagina benader (die in de root (wwwroot) staat) gaat het nog goed maar zodra ik een asp pagina wil benaderen krijg ik een inlogscherm waar ik met geen enkele combinatie door kom. De firewall op de server is uit en de directory security van IIS staat op gebruiker "server/IUSR_server".

Wat kan hier nog mis zijn?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

XP Home met IIS? :? Dacht dat dat alleen in XP pro zat en Windows Server 2003

Keywoord is denk ik "authenticatie"

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:47:
XP Home met IIS? :? Dacht dat dat alleen in XP pro zat en Windows Server 2003

Keywoord is denk ik "authenticatie"
Kan wel met een truck kun je het op home ook installeren. Authenticatie lijkt inderdaad het probleem. Ik heb anomynous access en integrated windows authentication aan staan.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 17:57
Staat Anonymous Access aan?
Ja dus.

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 01-02-2007 08:59 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarschijnlijk heb je het via deze pagina gedaan. Hoewel ik de legaliteit van deze actie betwijfel: heb je niet per ongeluk de gebruikersaccount-stap bij security overgeslagen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:20:
Waarschijnlijk heb je het via deze pagina gedaan. Hoewel ik de legaliteit van deze actie betwijfel: heb je niet per ongeluk de gebruikersaccount-stap bij security overgeslagen?
Ik heb hem inderdaad op IUSR staan. Blijkbaar niet helemaal de bedoeling. Zal dat nog eens gaan proberen vanavond. Ik weet eigenlijk ook niet of het legaal is maar het ironische is dat mijn xp home legaal is en ik een illegale pro heb liggen. Wil proberen het allemaal zo legaal mogelijk te houden.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik weet trouwens niet wat je van plan bent, maar een degelijke server kun je er niet mee onderhouden. XP Home is gecapped op 10 gelijktijdige netwerkverbindingen. Da's niet echt veel voor een drukke website.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:35:
Ik weet trouwens niet wat je van plan bent, maar een degelijke server kun je er niet mee onderhouden. XP Home is gecapped op 10 gelijktijdige netwerkverbindingen. Da's niet echt veel voor een drukke website.
Is ook niet de bedoeling. Ik maak wat sites en applicaties die mensen in de testfase kunnen benaderen. Zodra het definief wordt verhuis ik de handel naar een provider of bedrijfsnetwerk. Toch bedankt want ik wist dit niet. Pro is wel ongelimiteerd?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pro is ook niet ongelimiteerd. Daarvoor zal je echt een Windows Server OS voor moeten installeren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Signature

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:50:
[...]

Kan wel met een truck kun je het op home ook installeren. Authenticatie lijkt inderdaad het probleem. Ik heb anomynous access en integrated windows authentication aan staan.
Je weet dat juist één van de beperkingen in Home edition in de authenticatiemodules zitten?
Credentials kun je daar bijvoorbeeld ook niet permanent in vastleggen.
Het is niet voor niks dat IIS 5.1 niet in Home zit of goed geinstalleerd kan worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog niet aan de praat gekregen. Zit me nu eigenlijk te bedenken dat ik op xp inlog zonder wachtwoord. Misschien dat daar nog een oorzaak zit. Vanavond eens proberen...

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:50:
Ik heb anomynous access en integrated windows authentication aan staan.
Integrated windows authentication uitzetten.
Pagina: 1