Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
eerste hit van google:
http://www.fairchildsemi.com/news/1997/9709/7030L.htm
fairchild maakt die dingen dus. Nu alleen nog een webshop vinden die hem heeft. Of kijk op de site van fairchild voor een datahseet dan kan je zelf een vervanger opzoeken
fairchild maakt die dingen dus. Nu alleen nog een webshop vinden die hem heeft. Of kijk op de site van fairchild voor een datahseet dan kan je zelf een vervanger opzoeken
Tja op de onderste foto zie ik zo ook nog 10 elco's bol staan. Dus als je toch bezig bent met dingen vervangen
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Deze voeding lijkt mij rijp voor RMA of de schroot hoop, misschien zijn er namelijk nog wel veel meer componenten kapot, maar kan je dat niet zien.
Dat was mij bekend. Ik kan ze kopen als ik voor $500 afneem. Geen webshop te vinden, alleen distributeurs.bazzzzzz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:58:
eerste hit van google:
@atlas:
Er staan op de onderste foto 7 condensatoren waarvan 4 bol. zoals ik al schreef zie ik geen probleem in het vervangen van deze condensatoren. Het heeft alleen geen nut als ik de FET niet kan vervangen.
@zjosh:
Deze voedingen was ik niet van plan te repareren en heb ik al vervangen. Ik denk alleen de ventilatoren te recyclen als casefan.
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Ik heb je titel even veranderd in iets wat wat meer info bevat; ik denk dat niemand die casual over de topiclijstheenleest weet wat een 7030L is. Verder: Mag ik je anraden om de volgende keer je pics te thumbnailen of iig het knopje 'check images' te gebruiken?
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
farnell in one verkoopt ze. Link
Maar ik denk dat het niet makkelijk is om als particulier daar te bestellen.
Ik heb daar vandaag ook gekeken op aanraden van StuutenBruin. Je kan daar bij Farnell bestellen als particulier voor minimaal €50,-. dat is beter dan $500, maar duurder dan een 2e hands bord.furby-killer schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:37:
farnell in one verkoopt ze. Link
Zowiezo is die versie van Farnell NIET de goede, het is een TO220 behuizing en jij hebt een ander model nodig. Reichelt en Nedis hebben hem ook niet en verder heb ik ook niet echt tips om die FET te vinden.
Maar zou je uberhaubt reparatie nog wel overwegen na zo'n catastrofaal falen van voeding en moederbord? Je hebt de voeding al vervangen, een nieuw/2ehands bord kost niet zo heel veel van die generatie. Bedenk namelijk dat je dus minimaal 1 fet en een volledige set met condensatoren moet vervangen (zijn weliswaar meestal gratis te krijgen bij mobo fabrikanten maar goed), en dat is voor de gemiddelde hobbyist een pokkeklus, zeker als je geen goede kwaliteit soldeerbout/station hebt.
Maar zou je uberhaubt reparatie nog wel overwegen na zo'n catastrofaal falen van voeding en moederbord? Je hebt de voeding al vervangen, een nieuw/2ehands bord kost niet zo heel veel van die generatie. Bedenk namelijk dat je dus minimaal 1 fet en een volledige set met condensatoren moet vervangen (zijn weliswaar meestal gratis te krijgen bij mobo fabrikanten maar goed), en dat is voor de gemiddelde hobbyist een pokkeklus, zeker als je geen goede kwaliteit soldeerbout/station hebt.
een TO220 krijg je er ook wel op, hoor...
U vraagt, wij antwoorden.
Verwijderd
Ik denk dat je beter ergens een 2e hands moederbordje vandaan kan halen, dan weet je namelijk meteen zeker of het werkt voordat je tientallen euro's gaat solderen zonder enig resultaat.
Pagina: 1

De schuld ligt duidelijk bij de condensatoren.