PowerBook G4 backlight stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:22
Zat ik gisteren rustig te werken op m'n PowerBook G4 van ongeveer anderhalf jaar oud toen m'n scherm plots even flikkerde en toen was er niets meer (op het scherm althans). Als je echter goed keek, dan zag je nog dat het beeld er wel stond, maar dat de backlight gewoon was weggevallen.

Op het moment dat dit gebeurde was ik echter ook muziek aan het luisteren, maar die begon toen even te kraken op het moment dat het scherm flikkerde, daarna was het volkomen normaal.

Ik ben van plan tijdens mijn middagpauze even langs te gaan in de Apple Store aangezien dat om de hoek is, maar wat denken jullie dat het is, en gaat dit grote kosten geven... Ik was namelijk van plan niet zo heel lang meer te doen met dit toestel (wou er nog half jaar mee doorgaan, en dan het toestel weggeven...). Echter ik heb het toestel echt wel nodig... Iemand enig idee of zo'n herstelling ook nog is lang kan duren?

Is het trouwens wel degelijk de backlight die stuk is? Of heeft iemand andere ervaringen met dit fenomeen?

Ohja, heb al reboot geprobeerd... Batterij eruit, ook al op stroom... Allemaal noppes. En als ik even met de backlight toetsen speel, dan flikkert hij even als hij van de laagste naar de 2e laagste lichtsterkte gaat, en that's it... Het lijkt percies een beetje op een kortsluiting ergens :|

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Dat klinkt inderdaad als een draaidbreuk, weinig aan te doen. Zal gerepareerd moeten worden denk ik. Heb je nog AppleCare?

Rookworst zonder R is ook worst.

• Superflip
BezurK schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:33:
Dat klinkt inderdaad als een draaidbreuk, weinig aan te doen. Zal gerepareerd moeten worden denk ik. Heb je nog AppleCare?
Helaas :( Geen applecare...

Dalijk even de Apple Store binnenspringen (is om de hoek :))

• Superflip
Ben net even langs de Apple Store gegaan. Hoe hard ik ook bleef zagen, ze wilden niets vertellen zonder bestek op te maken (Kosten : 30 euro). Ik schat dat het mij tussen de 200 en de 400 euro gaat liggen...

Domper dus :|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, displays zijn altijd duur. Maar waarom koop je niet een nieuw paneel (staan er meer dan zat op ebay) en zet je hem zelf in elkaar. Dan ben je waarschijnlijk een stuk minder kwijt dan het laten maken (400€ is namelijk nog best weinig, zeker als je uurloon e.d. gaat meerekenen).

• Superflip
Terw_Dan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:09:
Tja, displays zijn altijd duur. Maar waarom koop je niet een nieuw paneel (staan er meer dan zat op ebay) en zet je hem zelf in elkaar. Dan ben je waarschijnlijk een stuk minder kwijt dan het laten maken (400€ is namelijk nog best weinig, zeker als je uurloon e.d. gaat meerekenen).
Ze zeiden dat het 9/10 aan het mobo lag... (gezien het geluid van de speakers dat ermee tepaar ging). Ach ja... ik zal wel zien wat ze zeggen. Vandaag of morgen weet ik iets... Dan weet ik al wat het is. Desnoods hang ik er gewoon een scherm aan en dan kan ik ook verder hé. Dan wordt het maar een desktop.

Verwijderd

inverter kan het ook zijn,
kan ook inverter stroom van het logic board zijn,
kan ook het kabeltje van inverter naar het scherm/logic board zijn
kan ook tl-buizen van LCD panel zijn

dit zijn de redenen waarom apple store hem wil innemen! het kan aan veel dingen liggen. ikzelf denk aan de inverter(meestal zo) een inverter kost dacht ik 70 euro, en 1 uurloon erbij. dus hou het rond de 150 euro. als het de inverter niet is. dan ben je de lul :+ :'(

• Superflip
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:09:
inverter kan het ook zijn,
kan ook inverter stroom van het logic board zijn,
kan ook het kabeltje van inverter naar het scherm/logic board zijn
kan ook tl-buizen van LCD panel zijn

dit zijn de redenen waarom apple store hem wil innemen! het kan aan veel dingen liggen. ikzelf denk aan de inverter(meestal zo) een inverter kost dacht ik 70 euro, en 1 uurloon erbij. dus hou het rond de 150 euro. als het de inverter niet is. dan ben je de lul :+ :'(
En gelukkig, het was de invertor :)

De invertor kost 69.xx euro en daarbovenop het uurloon en in het totaal : 90 euro + BTW. Dus dat valt heel goed mee... Ik kan dus weer lachen :)

Verwijderd

goede gok dus, meestal is het namelijk de inverter ja. veel plezier met je powerbookje weer(heb zelf ook een powerbook :) , fantastische machine...)
Pagina: 1