Toon posts:

Véél Geforce problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jzs, wat zie ik hier veel topics met vragen vanwege Geforce256/2 problemen, dat doet me niet echt goed om hem in de toekomst te kopen...... of valt het wel mee?

Verwijderd

ja ik denk dat ik hier de grootste nvdia "hater" ben en dat terwijl ik zelf een DDR heb.....

dus trek je maar niet teveel van mij aan maar ik zou in ider geval niet een creative kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Was er mis mee?

Heb totaal (echt niet :P) geen problemen met me Diamond Viper V770 TNT2, maarja, Diamond rulez, deed me Voodoo2 ook :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Wat is er mis met een Creative? Hier draait naar bijna 100% tevredenheid een Creative GeForce 2, alleen motocross madness 2 vertoonde wat kuren, voor de rest draait alles wat ik getest heb ( Half Life, Age of Empires, Q3, UT ). Gewoon de Nvidia drivers er op en het maakt bijna niks meer uit of je een Guillemot of Creative hebt ( Creative was lekker cheap dus daarom :) ).

Met mijn TNT2u had ik trouwens ook geen 1 probleem (daimond :)).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ja ga het verhaal niet uitleggen maar ik heb en had gewoon problemen met een creative in samenwerking met reference drivers.

fijn dat ie het bij jou wel doet

Verwijderd

Elsa Erasor of Asus V7700 halen

Verwijderd

Topicstarter
aha.. d8 al.. :P

Verwijderd

de meeste probs mbt een geforce kaart heeft maar 1 oplossing : goede drivers

en AMD mobo chipsets - Geforce don't match

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Aha, dat wist ik niet, dat GeForce en AMD chipset mobo's niet goed samen werken. Ik wilde namelijk m'n PII 450 es gaan upgraden naar een Athlon 700 ofzo.. Maar dan weet ik welk bord ik niet moet kopen. :)
Maar voor de rest heb ik niet veel problemen met m'n Asus V6600 Deluxe, alleen dat de drivers soms niet helemaal 100% zijn, voor bijvoorbeeld de TV-out.
Maar, heb nu de laatste drivers geinstalled, en het werkt nu perfect.

Verwijderd

Hej Toewan, gewoon een Abit KA7 of Asus K7V, want die AMD750 chipsetjes werken indeed niet goed met GeForces, moet je ze in AGP 1X zetten, is enorm verschil met AGP 2X in 1600x1200 dus gewoon VIA chipset, die zijn geweldig

Verwijderd

Hier nog zo'n persoon die veel problemen heeft met de geforce.. ik moet morgen pjuter terugbrengen naar pjuterdealer om geforce te laten nakijken.. mijn coolingfan draait dan op 0 toeren, dan op 10.000, dan op 6000 etc etc... klote gewoon.. en mijn computer gaat zomaar soms uit omdat geforce het niet goed doet.. :( :(.. voor de rest geen problemen met de geforce.. hahaahah :) :)

Verwijderd

Topicstarter
aha.. ligt misschien niet aan Geforce, maar kan iedereen overkomen :P

En ik heb geen AMD Chipset, maar SiS, dus dat zal geen problemen geven..

Verwijderd

nee een SiS chipset da's lekker :)

[No Offence]

nog ff toevoegen aan mijn post van een beetje hierboven : als je een nieuw moederbord wilt kopen voor een athlon koop dan een mobo met een VIA chipset (die nieuwe,naam ff kwijt) die draaien namelijk wel met een geforce, en ook nog eens op AGP 4x

Verwijderd

Feit 1: Veel tweakers hebben een GeForce(2)
Feit 2: GeForce vraagt wat meer stroom van je AGP bus
Feit 3: Op een forum hoor je eerder problemen(=uitdagingen) dan succesverhalen.

Dus voor de verandering dan maar een goed bericht:
Asus K7V
AMD Athlon
Asus V7700 (GeForce2)
Snel en stabiel, m.a.w. geen problemen van welke aard dan ook ;)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
En ik heb met K7M met amd chipset geen enkel probleem agp2, sba en super bypass enabled en alles o.c to the max. En ik geloof niet dat ik een uitzondering ben

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Er staan hier al meer successverhalen, dus das nie waar sake..

en HAD ik maar een geforce, dan kon ik tenminste MINIMAAL Q3 in 640x480x32 in full detail draaien, maar nu lukt dat echt niet om dan boven de 20/25 fps te blijven...

(klopt dat?? zie me systeem bovenaan??!!)

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

Paladin

Play Ball!

Ik heb ook een athlon 600 met geforce an asus k7m en nergens problemen mee draait gewoon opagp 2x en alles aan noproblemo.

greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

GeForces zijn niet al te makkelijke kaartjes, geef ik toe, maar als je een beetje met bios voltage instellingen kloot kom je vanzelf tot de ideale instelling en dan is dat ding snel en superstabiel hoor, als ze eenmaal goed werken crashen ze niet meer!

Verwijderd

nee dat is zo (ik heb zelf ook een AMD chipset) met een Geforce1

na veel getweak loopt het nu prima maar ik bedoel te zeggen dat AMD chipset + Geforce out of the box niet een ideale combinatie is

Verwijderd

Topicstarter
K, TNX voor het advies guys!!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben dik tevreden met mijn ge-force 2, okee wat problemen gehad, maar nu ze over zijn ben ik echt dik tevreden over de kaart!

ps: ik heb een creative.

Verwijderd

Ik denk dat ASUS V7700 het makkelijkst is, heb hem zelf ook, maar hoor er hier minste problemen over, meeste hoor ik over de Creative en zeker over de Guillimot/Hercules. Dat mooie blauwe ding wat gewoon niet hoed is afgewerkt!

Elsa, Asus of een aantal minder bekende merken komen er toch het best vanaf
Pagina: 1