[Vista] compatibele programma's

Pagina: 1
Acties:

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:22
Goedendag GOTers,

Na een paar dagen met een fantastisch resultaat Vista Ultimate te hebben gedraaid zou ik graag wat 'standaard' programma's erop willen installeren. Is er ergens al een lijst uit met programma's die al op vista (32BT) draaien? Ik zoek voornamelijk een downloadprogramma (limewire ofzo), een pdf-reader en andere handige programma's.

Ik draai nu ook Avast! free edition op vista, en merk er niet echt veel van. Is dit echt een goed anti-virus programma?

Alvast Bedankt!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
yok schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 02:19:
Goedendag GOTers,

Na een paar dagen met een fantastisch resultaat Vista Ultimate te hebben gedraaid zou ik graag wat 'standaard' programma's erop willen installeren. Is er ergens al een lijst uit met programma's die al op vista (32BT) draaien? Ik zoek voornamelijk een downloadprogramma (limewire ofzo), een pdf-reader en andere handige programma's.

Ik draai nu ook Avast! free edition op vista, en merk er niet echt veel van. Is dit echt een goed anti-virus programma?

Alvast Bedankt!
Ik denk dat de lijst veel te groot is! :')

Ongeveer 98% van alle 32bits applicaties draait zonder enig probleem in Windows Vista, zowel de 32bit versie als de 64bit versie.

De grootste uitzonderingen zijn AntiVirus programma's, programma's die eigen drivers installeren (zoals Daemontools, maar de laatste versie werkt in Vista), en programma's die zich wat dieper nestelen in het systeem, denk aan Norton Utilities etc.

Ik draai zelf de 64bits versie van Windows Vista, en ben alleen wat kleinigheidjes tegengekomen, het overgrote deel van de apps die ik geinstalleerd heb werken gewoon.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

@MaartenA: Er is wel degelijk een compatibiliteitslijst voor Vista voorhanden. Nog veel programma's hebben probelemen met Vista en speciaal met Aero.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:16
Ik heb ergens gelezen dat als je de bittorrent client Azureus wilt draaien, dan moet je eerst zorgen dat de meest recente versie van de Java runtime library geïnstalleerd is, anders werkt die niet.

Heb ook ergens gelezen dat eMule niet werkt op Vista ? Naast nieuwsgroepen zijn Azureus en eMule de twee programma's die ik nog wel eens gebruik om wat te downloaden. Weet iemand daar meer van ?

En om m'n PC te beschermen tegen BREIN en RIAA en dergelijke instanties gebruik ik PeerGuardian2. Weet iemand toevallig of dat programma goed draait op Vista ?

Hm, en onder XP gebruik ik Nero (legaal, maar oudere versie ooit bij m'n DVD-brander gekregen) om CD's en DVD's te branden. Is het in Vista ingebakken CD/DVD brandprogramma een goed alternatief ?
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:17:
@MaartenA: Er is wel degelijk een compatibiliteitslijst voor Vista voorhanden. Nog veel programma's hebben probelemen met Vista en speciaal met Aero.
Ja, programma's die een 16bit GUI hebben maken dat Vista de kleur-instellingen automatisch terugzet van 32bit naar 16bit, waardoor Aero uitgeschakeld wordt omdat die alleen onder 32bit kleur draait. Programmeurs van recente software die nog in 16bit werken moeten voor dit soort 'grapjes' tegen de muur gezet worden! |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 01-02-2007 09:48 ]

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:22
Dat zocht ik ja!
En mijn antivirusprogramma? Ik heb lang zitten twijfelen, maar norton/mcaffee vind ik teveel innemen. Bitdefender (de beta-versie voor vista) gaf errors aan met WMP en nog wat programma's en toen dacht ik, laat ik eens een free virus-scanner installeren. Toch voor Avast! gegaan ipv AVG, door de reviews op download.com. Heb ik wel de goede keuze gemaakt, of zou ik deze temp. moeten houden totdat bitdefender met een nieuwe virusscanner aankomt ofzo? Of is er nog een goed, krachtig virusscannertje die niet teveel proc./geheugen inneemt?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Haay schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:44:
Heb ook ergens gelezen dat eMule niet werkt op Vista ?
eMule werkt wel, je moet, als je je niet een ongeluk wil zoeken naar je downloads, de default download directory (Program Files\eMule\Downloads oid) veranderen naar een (willekeurige) andere directory

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

Mijn grote verbazing was UltraIso, zelfs het branden van ISO images werkte al onder de RC2 versie van Vista. Verder DBDesc 2.1 dat geen last heeft van het Elevated privileges verhaal en Ultra Edit werkt ook zonder problemen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1