Toon posts:

Hoe sorteer ik request.form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een maken van een formulier, welke klaar is, en deze wordt vervolgens verzonden middels een asp script.
Ik krijg echter alle velden kris kras door elkaar heen op het opgegeven e-mail adres binnen.

Is er een mogelijkheid om alle velden van het formulier netjes onder elkaar te zetten zoals ze ook in het formulier staan?

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22
Ik geloof dat de velden in een HTML form naar een server verstuurd worden in de volgorde waarin ze zijn gedefinieerd, maar de server mag met die volgorde doen wat ie wil.
Misschien is het een optie om een hidden "order" input te definiëren, waarin je de volgorde van de velden vastlegd. De waarde daarvan kan je dan server side parsen om zo een juiste volgorde te garanderen. Misschien zijn er wel betere manieren, maar dit is het eerst wat in mij op kwam.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom vraag je ze niet gewoon in volgorde op?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22
Dan moet je de volgorde en de naamgeving van de form fields server-side wel van te voren weten.
Dat zal in de meeste gevallen ook wel zo zijn natuurlijk.