Ik had mijn iBook G4 (1.2 Ghz, 768 MB, 40 GB) in slaapstand in mijn tas gestoken, en ben er toen mee aan de wandel gegaan toen hij in een beschermende hoes in mijn tas zat, niet echt veel anders dan wat ik er al 2 jaar mee doe. Toen ik hem een dag later weer aan wilde zetten gebeurde er niks, ik drukte op de knop van de batterij-indicator en die gaf niets aan, wat was gek, want toen ik weg ging was de batterij nog vol. Ik heb hem toen aan de oplader gehangen waarbij de batterij wel aangaf dat hij aan het laden was, de laptop zelf ging echter niet meer aan toen ik op de aan-knop drukte. Ik heb de batterij maar verder laten laden totdat ik weer tijd had om er naar te kijken, maar toen ik hem toen aanzette kwam er een soort grasmaaier-geluid uit en verscheen er weer geen beeld. Of het de ventilator of harde schijf is weet ik niet. Ik heb de Apple hardware test CD er in gestoken en C ingedrukt. De CD wordt wel gepakt en begint te draaien, maar verder gebeurt er niks. Ik kan wel het caps-lock en num-lock lampje op het toetsenbord aan en uitzetten, maar de laptop gaat alleen uit als ik de stroom er van haal, zonder C in te drukken is het hetzelfde verhaal, ik hoor ook de harde schijf aanspringen en uitgaan. De CD ejecten lukt ook niet.
Er stond nog wel wat data op de schijf die ik eigenlijk wel terug wil, dus het zou fijn zijn als de laptop weer zou werken, als dat niet lukt dan schroef ik hem wel open en hang de harde schijf in een USB-case, ik heb alleen geen andere Mac staan om die data daarvan te lezen omdat de harde schijf is ingedeeld als HFS, dus heb ik mijn data nog niet beschikbaar. Dus, heeft nog iemand tips?
Er stond nog wel wat data op de schijf die ik eigenlijk wel terug wil, dus het zou fijn zijn als de laptop weer zou werken, als dat niet lukt dan schroef ik hem wel open en hang de harde schijf in een USB-case, ik heb alleen geen andere Mac staan om die data daarvan te lezen omdat de harde schijf is ingedeeld als HFS, dus heb ik mijn data nog niet beschikbaar. Dus, heeft nog iemand tips?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.