Toon posts:

[XP] Internet verbinding valt na enige tijd weg

Pagina: 1
Acties:
  • 930 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc valt de (draadloze) internetverbinding steeds weg als ik deze niet intensief gebruik. Als ik bijvoorbeeld een hafluurtje, of soms een uurtje de verbinding niet actief gebruik (met firefox) dan kan ik niet meer surfen, als ik dan op een link drukt staat er "klaar" terwijl de browser geen nieuwe pagina laadt. Als deze internetverbinding wegvalt maar ik aan het dowloaden ben met een ander programma (bitcomet) of aan het msnen ben, dan werken die programma's nog wel gewoon: Als ik die programma's dan opnieuw opstart is ook daar de verbinding weg.
Waar kan dit aan liggen?

alvast bedankt, Emiel

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
hmja, dat topic had ik bekeken, maar omdat het hier om een draadloze internetverbinding gaat en ik uberhaupt niet zoiets van energiebespaar kon vinden en het windows XP is, is de oplossing misschien anders. Ik kan me voorstellen dat meer mensen dat probleem hebben gehad in XP dan in vista.

Verwijderd

Wat meer info is welkom...

- Welke hardware ?
- Wat voor beveiling wordt er gebruikt ? (WEP, WPA ? Iets anders ? ) Als je WEP gebruikt probeer WPA-PSK dan even...
- Wat heb je zelf al geprobeert ?
- Sinds wanneer is dat ? (nieuwe software geinstalleert ? Hardware wijzigingen ? enz..)

Kijk ook even of er verdachte processen draaien op achtergrond (Ctrl+Alt+Del en dan processen)

Verder hoort je topic beter in Netwerken denk ik :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke:
Hardware: netwerkaart: Belkin Wireless 54Mbps Desktop Adapter
Dell Dimension 8300 pinetium 4 3 Ghz
510mb RAM
Videokaarten:
S3 trio32/64
NVIDEA GeForce FX 5200

De S3 is behoorlijk oud maar dat heeft er denk ik niets mee te maken.

Het netwerk heeft verder geen beveiligingen. Ik weet niet precies wanneer het probleem is ontstaan, rond de tijd dat ik mijn 2de monitor er in zette en ik mijn pc modde iig. De 2de monitor heeft er niets mee te maken want die heb ik al uitgeschakeld en dat hielp niet. Verder is met het modden ook alles goed gegaan. Geen verdachte processen verder...

Het past idd beter bij netwerken, had dat topic over t hoofd gezien :S

Verwijderd

Topicstarter
Als de internetverbinding weg is, dan is de standard-gatewat ook weg, terwijl de draadloze internetverbinding gewoon normaal doet. misschien heeft het hier iets mee te maken...

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04-2025

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Ik heb het zelfde probleem maar dan met een lan verbinding. Ook bij mij valt na enige tijd de internet verbinding weg, terwijl mijn utorrent programma nog wel blijft werken. Het herstellen van de verbinding heeft ook geen zin. De enige oplossing voor mij is opnieuw opstarten van de pc, erg storend dus.

Het uitschakelen van de firewall (en virus scanner) hebben geen invloed op dit probleem.

De lan verbinden wordt gemaakt met "NVIDIA nForce network controller"
Verder draai ik windows XP professional 2002 SP op een AMD Athlon 64 X@ Dual core 4200+ met kloksnelheid 2.21 Ghz, 2.00 GB.

Als mensen een oplossing voor dit probleem hebben dan hoor ik het graag.

Ignorance is bliss

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Geen internet, wel email, etc.
Wanneer iemand een oplossing weet, hoor ik het graag! _/-\o_

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04-2025

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Bij mij is het probleem opgelost. Het zat hem in de ADSL aanbieder. Deze had onlangs de snelheid verhoogd, ik woon te ver van de centrale en daardoor waren er problemen. Nu is alles weer okay

Ignorance is bliss

Pagina: 1