Nieuwe pc windows xp install lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• mike643
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-02 11:56
Beste tweakers,

Allereerst, ik heb volgens mij echt alles afgezocht maar alle oplossingen willen niet werken.

Ik heb een nieuwe computer omdat mijn oude al wat langzamer werd. Nu heb ik nog niet zoveel kaas gegeten van de nieuwe techniek zoals bijvoorbeeld sata en sata 2.
Nu wil ik graag windows XP installeren, maar tijdens de installatie blijft hij steeds hangen. Ook heb ik al een aantal keren gehad dat hij alle bestanden beschadigd ziet staan en daardoor niet kan kopieren terwijl cd net nieuw is.
Ik heb zelf het idee dat tijdens de setup via F6 die sata drivers kan installeren. Nu heb ik die drivers op een floppy gezet, maar op één of andere manier pakt ie het niet. Ik heb het al op verschillende manieren gezet op het floppy.
Nu het zo dat ik niet zeker weet of het ook daadwerkelijk hieraan kan liggen.

De volgende onderdelen zitten in mijn systeem:

MSI P965 Neo-F
Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, Boxed
Corsair TWIN2X2048-5400C4, 2048 MB, DDR2, PC5400, 675 MHz, 2 x
Seagate DiamondMax 21, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300

Kan iemand mij hiermee helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door mike643 op 31-01-2007 22:21 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De glazen bol (14,95 bij de ikea, excl BTW) doet het even niet.

Dus vertel eens wat er gebeurd.
Vraagt ie wel om de floppy maar vind ie de drivers niet?
Hoe heb je die floppy aangemaakt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mike643
fsfikke schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:22:
De glazen bol (14,95 bij de ikea, excl BTW) doet het even niet.

Dus vertel eens wat er gebeurd.
Vraagt ie wel om de floppy maar vind ie de drivers niet?
Hoe heb je die floppy aangemaakt?
Je drukt op enter, hij gaat kijken of de drivers erop staan en hierna vraagt hij opnieuw naar de drivers

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Vaak is dat een geheugen kwestie.
Test je geheugen met memtest.
Als je meerdere latjes hebt, er eentje weghalen en opnieuw proberen kan ook

Ook al eens een probleem gehad met een (nieuwe) DVD drive die niet fris was, zelfde probleem.
Oude DVD drive tijdelijk gemonteerd en gaan als een speer..

EDIT:
Je geeft aan dat hij al een keer tot installeren is gekomen en dat ie aangeeft dat er beschadigde bestanden op de CD staan, lijkt mij dat die SATA drivers dan wel geladen zijn......

[ Voor 24% gewijzigd door good4u op 31-01-2007 22:29 ]

• mike643
good4u schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:26:
Vaak is dat een geheugen kwestie.
Test je geheugen met memtest.
Als je meerdere latjes hebt, er eentje weghalen en opnieuw proberen kan ook

Ook al eens een probleem gehad met een (nieuwe) DVD drive die niet fris was, zelfde probleem.
Oude DVD drive tijdelijk gemonteerd en gaan als een speer..

EDIT:
Je geeft aan dat hij al een keer tot installeren is gekomen en dat ie aangeeft dat er beschadigde bestanden op de CD staan, lijkt mij dat die SATA drivers dan wel geladen zijn......
Ja hij is al een keert to 70% gekomen, daarna ging het fout, dus daarom vind ik het al vreemd. Wanneer hij geen satadrivers zou kunnen vinden dan zou die toch helemaal niks kunnen kopieren?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mike643 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:26:
[...]

Je drukt op enter, hij gaat kijken of de drivers erop staan en hierna vraagt hij opnieuw naar de drivers
Maar je geeft aan dat ie wel aan het installeren begint, deed ie dat nadat je die drivers wel goed hebt gekregen of doet ie dat ook gewoon als je geen drivers geeft. Als de setup je disken ziet heb je verder geen drivers meer nodig.

Verder klopt dat wat good4u zegt. Als die CD echt goed is is waarschijnlijk het geheugen het. Test dat een paar uurtjes met Memtest86 :)

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb ook een keer zoiets gehad met een bepaalde OEM cd.
Kon wel F6 procedure doorlopen totdat er gekopieerd moest worden.
Toen was de floppy ineens niet goed genoeg meer. :(
Beetje dummy procedure zo.
Andere cd werkte later wel.

Dus mijn vraag aan Mike:
Is het een vrij specifieke (OEM)CD ?

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Inderdaad, dus SATA drivers "lijken" hier niet het probleem.
Probeer de opties die ik noemde eens, ook nieuwe spullen kunnen stuk of gammel zijn (DOA) ;)

• mike643
fsfikke schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:35:
[...]

Maar je geeft aan dat ie wel aan het installeren begint, deed ie dat nadat je die drivers wel goed hebt gekregen of doet ie dat ook gewoon als je geen drivers geeft. Als de setup je disken ziet heb je verder geen drivers meer nodig.

Verder klopt dat wat good4u zegt. Als die CD echt goed is is waarschijnlijk het geheugen het. Test dat een paar uurtjes met Memtest86 :)
Zonder drivers gaat ie ook gewoon installeren. Je zegt dat het waarschijnlijk het geheugen is, wat kan daar mis aan zijn omdat ie namelijk net nieuw is?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mike643 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:38:
[...]

Zonder drivers gaat ie ook gewoon installeren. Je zegt dat het waarschijnlijk het geheugen is, wat kan daar mis aan zijn omdat ie namelijk net nieuw is?
Als het al weken lang perfect werkt is het vreemder dan wanneer het net nieuw is. Even testen dus :)

• mike643
Het vreemde van deze situatie vind ik, dat hij altijd vaag gaat doen wanneer xp de bestanden gaat kopieren naar de hardeschijf. Vandaar dat ik ook aan dat sata dacht

• Davy24
  • Niet online
En? Is het een specicfieke merk (OEM)cd?

• mike643
Ja, maar ik verschillende windows xp cd's en bij allen doet ie hetzelfde

• Davy24
  • Niet online
De OEM cd die ik had ging er bij voorbaat van uit dat er geen "bijzondere" controller in het systeem heb buiten de chipset.

• mike643
Het gekke van dit verhaal is dat wanneer ik een ide hardeschijfje aansluit en windows daarop installeer, dan kopieert hij wel gewoon alles.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02
Geheugen probleem heb ik ook een keer gehad soms komt ie ver de install maar veel vaker niet. Zegt dan ook vaak dat bestanden niet te lezen zijn.

Geheugen testje zal uitkomst bieden dunkt me.

Verwijderd

Mike,

we hebben net dezelfde issue.
Met de 2 SATA' s van 320GB lukt de install van de XP CD niet. We hebben 3 verschillende XP PRO CDs ter beschikking, het lukt niet.

Actieplan & vooruitgang.
IDE schijfje van 320GB erin ( beide SATA losgekoppeld) en de install lukt.
1 SATA schijf erin, zonder IDE schijf en de install lukt ook.

Momenteel zijn we SATA bussen op het moederbord aan het elimineren, update volgt later.

Erik

• mike643
ff een update

De computer heb ik teruggestuurd en zij hebben ontdekt dat de maxtor schijf defect is. Nu hebben zij de schijf vervangen.
Nu heb ik het probleem dat de schijf wel herkent wordt in de bios dus het wordt netjes aangegeven. Maar in jmicron geeft aan dat ie geen enkele drive kan vinden.

Dit betekent dat hij elke keer blijft hangen wanneer je windows installeren of bijv hiren's boot cd opstart. Wanneer ik mn eigen ide schijfje gebruik wordt werkt hij prima hij wel herkent in jmicron mits je die sata schijf ontkoppeld.
Wanneer je ze tegelijkertijd aansluit blijft hij ook hangen.
Pagina: 1