remote desktop connection alternatieven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Hallo allemaal,

Ik gebruik al lang MS Remote Desktop Connection erg vaak.

Ik heb een desktop en die zijn muis, toetsenbord en monitor zijn eigelijk stuk. Ik bedien deze desktop dan ook het laatst half jaar met mijn laptop.

Op bepaalde vlakken ben ERG tevreden met remote desktop connection, maar op andere vlakken dan weer zwaar teleurgesteld.

goed zijn:
1) dat je kan kiezen of het geluid op de desktop moet spelen of op de laptop (op mijn desktop heb ik nl beter boxen ;) ). Ik zou dan ook niet meer kunnen zonder deze optie
2) dat bijna alles blijft werken. Hiermee bedoel ik vooral video beelden, het schokt wel een beetje via mijn wifi, maar ik was al vrij verwonderd dat het ging. Ik dacht wel dat direct3d niet werkte (heb ik ook last mee gehad toen ik spelletje wou installeren via remote desktop connection), maar verder werkt bij mijn weten echt alles

slecht zijn:
1) Mijn laptop is heeft 1920x1200 als resolutie, maar remote desktop connection kan MAXIMAAL een breedte aan van 1600 (en trust me, ik heb het ook manueel in de .rdp file proberen aan te passen). Ik kan het maw niet full screen zetten zonder het te verneuken
2) Er is iets zwaar mis met 1 van de volgende zaken: mijn windows configuratie op de desktop (winxp sp2 up to date), mijn router (linksys wag200g) of remote desktop connection
Als ik nl via remote desktop connection mijn pc bedien en een paar downloads tegelijk doe naar mijn desktop (dit kunnen echte downloads zijn, maar ook bv het openen van opera met een hoop tabs) dan valt de wifi van de router constant weg en blokkeert de desktop constant (remote desktop connection valt weg door wegvallen van wifi, maar ook winamp blijft vaak hangen)
na een kleine minuut komt meestal alles terug goed, maar als ik teveel dingen tegelijk download dan gebeurt het dat het voortdurend wegvalt en terugkomt (onwerktbaar maw)
en dit ligt niet aan de hoge snelheid waarmee ik download (ik heb 4mbit internet, 100mbit van desktop naar LAN, en een uitstekende wif verbinding van 54mbit) maar enkel aan het aantal threads...
mijn wlan kaartje in de laptop is het al niet, want die is pas nog vervangen, de router zou me ook sterk verwonderen, aangezien dit ook al mijn 2e is omdat de wag54g het amper deed en deze wel...
ik heb dit ook ALLEEN als ik het via remote desktop connection doe... als het gebeurt en ik pak het scherm terug over via de desktop, blijft de desktop extreem traag tot de remote desktop connection connectie is uitgelogged en dan gaat het plots terug vlot

ik wil dan ook vooral voor die 2e reden eens iets anders proberen dan remote desktop connection...

kent iemand misschien een programma dat goed is? het maakt me niet uit of het programma vlot is over een trage verbinding, dit is nl enkel voor intern LAN gebruik (=snel) bij mij thuis. het moet 1920x1200x32bit aankunnen. ik wil het geluid op de desktop kunnen houden en ik wil eigelijk alles kunnen doen alsof je aan de desktop zelf zit. Het programma mag wat geld kosten, maar dat is dan ook de reden dat ik hier 1st advies kom vragen (nogal zonde om iets te kopen waar ik later blijkbaar toch niet tevreden over ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke heb je zelf al gevonden (je hebt toch wel gezocht, hoop ik ;) )? Er zijn er namelijk best wel veel, betaald en gratis.

VNC
Radmin (gebruik ik zelf, erg prettig)

En many more, maar die ken ik niet daar Radmin perfect werkt :)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 31-01-2007 22:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ik ken er idd al een hoop van naam en radmin heb ik vroeger ook wel ervaring mee gehad, maar dat was dan echt remote (over internet). ik kan me daarbij ook geen instellingen ivm geluid herinneren. ik had toen ook nog geen laptop met een 1920x1200 scherm, dus ik weet niet of ie dat kan...
ik dacht ook dat de ontwikkeling van radmin al jaren stil ligt?

aangezien er zoveel zijn had ik ook weinig zin om ze allemaal uit te proberen (met alle trials en rommel in mijn windows erbij)
in een zekere zin hoop ik dat er 1tje met kop en schouders boven derest uitsteekt waar iemand me op kan wijzen (zodat ik niet moet piekeren of ik nu echt wel de "beste" heb voor mijn specifiek gebruik)

ik heb ook al gezocht naar vergelijkende tests of goeie reviews, maar bijna alles wat je op google vind zijn van die commerciele crap review sites :/

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 31-01-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mastakilla schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:23:
ik ken er idd al een hoop van naam en radmin heb ik vroeger ook wel ervaring mee gehad, maar dat was dan echt remote (over internet). ik kan me daarbij ook geen instellingen ivm geluid herinneren. ik had toen ook nog geen laptop met een 1920x1200 scherm, dus ik weet niet of ie dat kan...

aangezien er zoveel zijn had ik ook weinig zin om ze allemaal uit te proberen (met alle trials en rommel in mijn windows erbij)
in een zekere zin hoop ik dat er 1tje met kop en schouders boven derest uitsteekt waar iemand me op kan wijzen (zodat ik niet moet piekeren of ik nu echt wel de "beste" heb voor mijn specifiek gebruik)

ik heb ook al gezocht naar vergelijkende tests of goeie reviews, maar bijna alles wat je op google vind zijn van die commerciele crap review sites :/
Tja, je moet er wel zelf wat voor doen ;) . Download de free trials en probeer ze uit.

Radmin kan natieve resoluties van het scherm aan op de PCs die ik heb. Ik gebruik het in mijn netwerk, maar heb geen schermen van groter dan 1280*1024; maar de free trial zal je dat wel laten merken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
kan iemand dan misschien degenen opnoemen die de moeite zijn om te proberen?

er zijn nl 100en varianten met vnc in hun naam en velen ervan zijn erg basic vermoed ik

ik zal iig die radmin nog eens proberen, maar ligt de ontwikkeling daarvan al niet jaren stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
het lijkt me trouwens op zich ook wel leuk als ie niet opnieuw moet inloggen als je switched tussen de desktop zelf gebruiken en de remote desktop
weet iemand hoe deze feature noemt? (en misschien ineens progs zo zijn en welke niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Probeer netsupport eens. Al tijden niet gebruikt, maar het werkt echt goed :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
net ff radmin geprobeert en die wordt het dus al niet... :/

max 65000 kleuren
geen mogelijkheid om andere resolutie dan desktop in te stellen (mijn desktop is maar 1280x1024)
geen mogelijkheid om geluid op de laptop te laten spelen (kan handig zijn voor als ik op terras zit)
geen video afspeelmogelijkheden

ik vrees trouwens dat alle progs waar je niet voor moet opnieuw inloggen enkel de resolutie van de desktop kunnen nemen
als dat zo is, schakelt dat al een hoop opties uit

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 31-01-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt, maar toch even ter info; de RDP-versie die wordt meegeleverd met windows vista heeft geen beperking meer voor wat betreft resolutie..

Ik vermoed overigens dat de "verbindingsbrakheid" bij iets anders gezocht moet worden dan windows/rdp zelf, ik log van allerlei plekken op allerlei manieren op allerlei systemen in en zelfs over een toch bijzonder mager afgeknepen GPRS-verbindinkje wat zo'n beetje netto modemsnelheid heeft gaat alles zonder dat verbindingen wegvallen etc. (wel werkt t op een dergelijke verbinding niet al te vlot natuurlijk, maar das nogal een open deur)

Overigens bedien ik juist via die GPRS-verbinding (en ook vrij regelmatig via normale ADSL-kanalen) mijn "downloadpc" die op dergelijke momenten meestal druk bezig is een flink aantal zaken op draadloze wijze van usenet en bittorrent binnen te slurpen. Toch ook wel een duidelijk geval van vrij veel andere netwerkactiviteit actief. Wel heb ik op die manier nooit geluid gestreamed, dus of dat nog uitmaakt durf ik niet te zeggen..

[ Voor 26% gewijzigd door IceOnFire op 31-01-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
het probleem van constante hangen van de desktop en het wegvallen van wifi (daarmee bedoel ik dus letterlijk dat de router zijn wifi verbinding verliest en het lampje uitgaat, en dit terwijl de desktop gewoon via lan op de router is aangesloten!) heb ik wel niet met radmin

hieruit blijkt dat het dus wel degelijk 1 of andere bizarre microsoft bug is
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
IceOnFire schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:07:
Waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt, maar toch even ter info; de RDP-versie die wordt meegeleverd met windows vista heeft geen beperking meer voor wat betreft resolutie..

Ik vermoed overigens dat de "verbindingsbrakheid" bij iets anders gezocht moet worden dan windows/rdp zelf, ik log van allerlei plekken op allerlei manieren op allerlei systemen in en zelfs over een toch bijzonder mager afgeknepen GPRS-verbindinkje wat zo'n beetje netto modemsnelheid heeft gaat alles zonder dat verbindingen wegvallen etc. (wel werkt t op een dergelijke verbinding niet al te vlot natuurlijk, maar das nogal een open deur)

Overigens bedien ik juist via die GPRS-verbinding (en ook vrij regelmatig via normale ADSL-kanalen) mijn "downloadpc" die op dergelijke momenten meestal druk bezig is een flink aantal zaken op draadloze wijze van usenet en bittorrent binnen te slurpen. Toch ook wel een duidelijk geval van vrij veel andere netwerkactiviteit actief. Wel heb ik op die manier nooit geluid gestreamed, dus of dat nog uitmaakt durf ik niet te zeggen..
interessant om te weten dat vista rdp de resolutie beperking niet heeft
dit is echter waarschijnlijk nog niet iets voor de 1e maanden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan ik dan ook niet echt verklaren idd :) Al zou t kunnen dat de router specifiek van RDP-verkeer over zn nek gaat, je bent niet toevallig in de gelegenheid t eea met een andere wifirouter te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
IceOnFire schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:18:
Kan ik dan ook niet echt verklaren idd :) Al zou t kunnen dat de router specifiek van RDP-verkeer over zn nek gaat, je bent niet toevallig in de gelegenheid t eea met een andere wifirouter te proberen?
niet echt nee
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07

Nic

Vrij

"Remote Desktop Connection 6.0 client update is available for download in the Microsoft Download Center"

http://support.microsoft.com/kb/925876

Deze nieuwe versie (dezelfde die bij Vista zit) kan 32 bits en hoge resolutie aan (tot 4096 x 2048, is dat genoeg? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
dsltv schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:26:
"Remote Desktop Connection 6.0 client update is available for download in the Microsoft Download Center"

http://support.microsoft.com/kb/925876

Deze nieuwe versie (dezelfde die bij Vista zit) kan 32 bits en hoge resolutie aan (tot 4096 x 2048, is dat genoeg? ;-)
euhmz

dat is echt super nieuws!

nu valt het wel te hopen dat die connectie problemen in de nieuwe versie er ook uit zijn

dit is trouwens enkel de client, moet de server waarnaar je connect dan geen vista zijn om van de nieuwe dingen te kunnen genieten?)

maar er is wel een probleempje voor me

dit is een laptop van het werk en zij bepalen welke ms updates er op mijn laptop geinstalleerd worden
ik kan geen updates manueel installeren

maar ik ga iig eens contact proberen op te nemen met support om te horen of ik het mag installen

[ Voor 13% gewijzigd door Mastakilla op 31-01-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
dat ts gateway server spul ziet er ook ideaal voor me uit
hoop echt dat het lukt, maar vrees eigelijk van niet (mijn werk is multinational van meer dan honderduizend man, duurt wel ff volgens mij om een niet essentiele update te testen)

[ Voor 42% gewijzigd door Mastakilla op 31-01-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07

Nic

Vrij

Mastakilla schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:36:
dat ts gateway server spul ziet er ook ideaal voor me uit
Ik heb nog niet naar die gateway server gekeken. Ik heb thuis een portmapping in m'n router staan, poort xxx wordt doorgemapt naar 3389 van computer 1, poort yyy wordt doorgemapt naar 3389 van computer 2, enz. Zo kun je ze op afstand toch allemaal bereiken, gewoon door bij het adres in de client 'hostname:xxx' in te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Heb rdp 6 geinstalleerd gekregen.

En MS blijkt zoals gewoonlijk te liegen.
Op hun site staat nl dat alle verandere functionaliteit enkel van toepassing is als je met de client naar een Vista PC connect, maar zelf heb ik ondervonden dat de hogere resoluties nu ook werken als je naar een XP pc connect (het was maw een enorm domme bug in de rdp 5 client)

jammergenoeg heb ik nog steeds de connectie problemen... :(
dus dat moet toch ergens fout zitten in het server stuk van rdp 5

[ Voor 7% gewijzigd door Mastakilla op 02-02-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mastakilla schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:32:
Heb rdp 6 geinstalleerd gekregen.

En MS blijkt zoals gewoonlijk te liegen.
Op hun site staat nl dat alle verandere functionaliteit enkel van toepassing is als je met de client naar een Vista PC connect, maar zelf heb ik ondervonden dat de hogere resoluties nu ook werken als je naar een XP pc connect (het was maw een enorm domme bug in de rdp 5 client)

jammergenoeg heb ik nog steeds de connectie problemen... :(
dus dat moet toch ergens fout zitten in het server stuk van rdp 5
Op mijn werk gebruik ik Dameware Remote Control, erg fijn programma waar je veel heel kan (zelf windows 2000 bakken op een hoge reso draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dsltv schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:50:
Ik heb nog niet naar die gateway server gekeken.
Die is er ook alleen maar voor Longhorn Server variant dan straks (in het Os dan).
Dat soort oplossingen zijn vrijwel altijd enterprise oplossingen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
alt-92 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:41:
[...]

Die is er ook alleen maar voor Longhorn Server variant dan straks (in het Os dan).
Dat soort oplossingen zijn vrijwel altijd enterprise oplossingen.
het lijkt me wel handig om zo'n ding thuis te hebben draaien,
als ik goed begrijp kan ik dan vanop het werk langs de firewall via de https poort op mijn desktop connecten

right?
Pagina: 1