DVD brander wel in BIOS, niet in XP

Pagina: 1
Acties:

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 14:44
Hoi, ik heb nu twee of drie jaar een Lite-ON 811s brander. Onlangs een versie XP SP2 install gedaan. Nero geinstalleerd, en branden is geen probleem. Vanaf vanavond wordt de brander niet meer herkend door XP. Tijdens het booten wordt de brander wel gevonden, en gaat de lade ook open/dicht maar zodra Windows gaat starten reageert de brander nergens meer op en staat de brander ook niet meer in de Device Manager.

Er is niets aan de hardware en software veranderd dus weet ook niet goed wat ik kan proberen. Adaptec ASPI drivers geinstalleerd, maar zonder effect.

Iemand een idee?

• hendriku
VinceVega schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:10:
Hoi, ik heb nu twee of drie jaar een Lite-ON 811s brander. Onlangs een versie XP SP2 install gedaan. Nero geinstalleerd, en branden is geen probleem. Vanaf vanavond wordt de brander niet meer herkend door XP. Tijdens het booten wordt de brander wel gevonden, en gaat de lade ook open/dicht maar zodra Windows gaat starten reageert de brander nergens meer op en staat de brander ook niet meer in de Device Manager.

Er is niets aan de hardware en software veranderd dus weet ook niet goed wat ik kan proberen. Adaptec ASPI drivers geinstalleerd, maar zonder effect.

Iemand een idee?
De brander blijkt niet kapot te zijn. Als ik boot met de Knoppix live-cd werkt deze prima en kan ik cd's en dvd's branden. Nieuwe install van XP gedaan, daarnaast ook Mandriva geinstalleerd maar bij beide OS'en werkt de brander niet (gaat niet open en wordt niet herkend)! Start ik weer knoppix, werkt het prima!

Misschien dat iemand er nu iets meer over kan zeggen?

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 21:42

Surkow

$µr|{0w

Heb je al geprobeerd om de brander aan een andere controller te hangen?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• hendriku
Surkow schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:29:
Heb je al geprobeerd om de brander aan een andere controller te hangen?
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Zou ik nog wel even kunnen doen natuurlijk. Controller lijkt overigens wel ok als de brander in knoppix wel goed werkt natuurlijk.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 21:42

Surkow

$µr|{0w

VinceVega schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:12:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Zou ik nog wel even kunnen doen natuurlijk. Controller lijkt overigens wel ok als de brander in knoppix wel goed werkt natuurlijk.
De controller zal inderdaad wel in orde zijn. Maar wanneer je de brander aan een andere controller hangt zal deze een ander adres krijgen en dus waarschijnlijk worden herkend.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein