Mijn server is gehacked...

Pagina: 1
Acties:

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Dit dus... ik vermoed dat de hacker binnengekomen is via een buggy wu_ftpd, omdat ik net gister RedHat6.2 heb geinstalleerd, en nog niet de tijd had genomen om naar dat soort spul te kijken...Ik had alleen tot nu toe dus van 6.0 naar 6.2 geupgrade.... Maar... ergens waarschijnlijk in de nacht van 2 op 3 Februarie heeft er dus iemand ingebroken... redelijk goed alles verborgen etc, logs weggegooid... maar Ik liep er toevallig tegenaan... bla bla bla... das een ander verhaal ;)
Maar wat mijn vraag nu is... wat kan ik nu doen?
Ik denk dat ik weet vanaf welke host hij was ingelogd etc, maar kan ik dit nou ook ergens melden? Het was een Casema host, dus ik heb maar een mailtje naar hun helpdesk met dergelijke vraag gesteld... maar ik betwijfel of ze daar op zullen reageren....
Iemand een idee?

Please do not contact me telepathically.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik denk dat je niet meer kunt doen dan casema op de hoogte stellen.. En voortaan in het juiste forum posten ;)

Verwijderd

--> Internet & Telefonie

• Squee
Ok... sorry wist niet zeker waar dit thuishoorde :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

en nog niet de tijd had genomen om naar dat soort spul te kijken...
Dat had je dus beter wel kunnen doen.
Heeft hij echte schade aangericht? Zo nee, beschouw het dan als een waarschuwing.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Squee
Op zondag 04 februari 2001 01:40 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Dat had je dus beter wel kunnen doen.
Heeft hij echte schade aangericht? Zo nee, beschouw het dan als een waarschuwing.
Tsja... het was 4 uur snachts ofzo, ik was rete blij dat ie het weer deed dus ben tevreden naar bed gegaan... later de volgende dag kwam ik er dus achter... die gast heeft het wel mooi uitgekiend :(
Verder tsja... het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat hij heeft gedaan, maar sommigge dingen in de /bin directory zijn wel een beetje messed up... dus dat wordt dan wel weer gewoon ff een reinstall binnenkort... als ik daar weer zin in heb... :Z
misschien ook eens tijd om binnenkort met BSD te experimenteren >:)

Pagina: 1