[Exchange 2003] Restore oude mailboxen en Outlook cache mode

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-01 16:15

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi all,

We hebben hier een groot probleem. De mailbox store van E2k3 was corrupt geraakt door een defecte disk.

So far so good, disk vervangen, backups restoren. Alleen blijken de log files na de laatste DB backup ook corrupt.

Op dit moment kunnen we alleen de mailbox store van zaterdag terugzetten zonder de logs (hier is MS nu mee aan de gang). Dus we hebben een verlies van mail van zaterdagnacht (backup tijd DB) --> maandag 17.30 (fail over site in werking).

Nu is het zo dat een aantal Outlook clients Cache Mode aan heeft staan. Op zich prachtig, alleen is nu mijn vraag, als we de mailbox store van zaterdag opbrengen en eea gaan synchroniseren, zal dit een 'merge' of een 'mailbox wins & overrules' (ie; je mail alsnog weg) situatie worden?

Ik hoop dat iemand dit kan vertellen. Normaal zou ik zelf nog langer zoeken maar aangezien dit nu een redelijke noodsituatie is (maar een paar uurtjes slaap gehad vanacht) post ik deze vraag toch maar even in de hoop op een positieve reactie.

Tnx!!!

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:44

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Lijkt me dat MS hier het beste antwoord op kan geven.

Ik zou eerst proberen een pst export van de mailbox te maken in outlook voordat men probeert contact te maken.

pst bestanden zijn altijd weer te importeren..... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Coach4All op 31-01-2007 22:01 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• MrJ

MrJ

Topicstarter
True, collega's zijn ook al bezig met MS.

Een .pst file is idd zo gemaakt, maar we moeten dan eerst uitzoeken welke users cache mode hebben. Als dit maar een klein % is moeten we de afweging maken om de store gewoon te mounten dat ook zij hun mail kwijt zijn (gelijke monikken.. :') ). Is het een groot % user (of een aantal belangrijke personen) dan moeten we idd de mail gaan saven in pst files en de mount uitstellen.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MrJ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:05:
True, collega's zijn ook al bezig met MS.

Een .pst file is idd zo gemaakt, maar we moeten dan eerst uitzoeken welke users cache mode hebben. Als dit maar een klein % is moeten we de afweging maken om de store gewoon te mounten dat ook zij hun mail kwijt zijn (gelijke monikken.. :') ). Is het een groot % user (of een aantal belangrijke personen) dan moeten we idd de mail gaan saven in pst files en de mount uitstellen.
Mount uitstellen?

Je kunt toch ook even voordat ze outlook openen de netwerkkabel er uit trekken?

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Kan, of de users die cache mode gebruiken instrueren niet te connecten.

Want MS heeft tegen mijn collega's gezegd dat het allemaal prima zal gaan, maar dat gaat volgens mijn weer in tegen dit artikel:

http://www.windowsitpro.c...rticleID/44665/44665.html

(Of is die artikel niet geldig als je dezelfde mailbox aanhoudt, ook al is deze restored?)

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dat artikel geeft aan het einde ook de pst oplossing de grootste kans op niets/heel weinig kwijtraken.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Yeps, ik merk het in de praktijk toch pas over 3 uur (dan is de restore klaar).

Ik denk dat ik een mail uitstuur (nieuwe mail komt iig binnen in ons fail over systeem) dat mensen met cache mode niet 'online' moeten gaan maar eerst de mail in 1 van hun pst files moeten zetten.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
OK, de cache mode clients komen zonder problemen online zonder dat emails uit de cache verdwijnen. Kennelijk geldt dat alleen voor als je connect naar een andere mailbox.

Dit scheelt weer wat. Samen met emails op de BlackBerry's hebben we denk ik wel wat van de verloren gaande emails terug. Nu hopen dat het MS lukt de log files weer te importeren.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Kleine update (meer FYI).

De Cache Mode clients lijken alle email te hebben, maar de email in de cache staat niet op de mailbox (check dit door bijv. met OWA in te loggen).

Oplossing: Alle mail die wel in cache/niet in mailbox staat selecteren, een follow up flag geven, send/receive klikken. Ze worden nu in de mailbox gezet. Eventueel daarna de follow up flag weer weghalen.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dank voor de update, hier leren we allemaal weer van ;)

Pagina: 1