CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Hij heeft mij zelf gecontacteerd ofdat hij mij mocht sponsoren.
Geen probleem, ik reed naar hem voor wat verdere afspraken, en het kwam er gewoon op neer, ik krijg spullen van hem, als ik veel reclame maak voor hem.
Bij hem is het iig gelukt dacht ik, in de tijd dat de CIP liep, en een tijdje daarna had hij toch een grotere omzet dacht ik.
1. begin aan je mod, op GoT kijken best veel webshops mee naar casemods, moest je een goed onderwerp hebben, en je trekt erg veel bezoek/posts... heb je best veel kans dat een sponsor naar u toe zal stappen.the squaler1 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:37:
Hallo mede tweakers,
Na een tijdje hier alle casemods gevolgd te hebben zijn mijn vinger ook gaan tintelen en wil ik er zelf een gaan maken
Nu lees ik in een paar topic dat je sponsor kan krijgen maar daar wil ik het een en ander over weten
1. Hoe kom je aan een sponsor.
2. Zit er kosten aan verbonden.
3. Ze geven niet zomaar matriaal weg dus wat zijn de voorwaarden van zo'n sponsor.
4. Moet je volwassen zijn om zo'n te hebben
Alvast bedankt voor julie tijd
2. Kosten, wat bedoel je daarmee? Ik moest geen spullen gaan vragen van dik 100€ ofzo, maar fans en ccfl's en van die dingen waren echt geen probleem.
3. Je moet zoveel mogelijk reclame maken, zo heb ik op lans ook met zijn t-shirt rond gelopen.
4. Nee, doe gewoon meer dan je best voor een mooie propere mod, mijn sponsor van mijn CIP kende mij al van mijn vorige mod.
Het is net de bedoeling om reclame te maken voor je sponsor... hij geeft je niet voor niets die spullen....sebastius schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:41:
Wat ik in deze discussie ook wil vragen is: Is het tegenwoordig zomaar toegestaan om al die sponsors maar te 'pluggen' op GoT? Kijk tis wereldmooi dat iemand gesponsord is, maar ik vind persoonlijk al die inline reclame (soms zelfs met banners en al) bloedirritant en ook niet op GoT thuishoren.
[ Voor 76% gewijzigd door Jellabie op 31-01-2007 21:59 ]
De Nederbelg !
2. tja, ligt aan de sponsor natuurlijk
3. vraag het aan de sponsor. De meeste sponsoren willen dat je je casemod op zoveel mogelijk fora zet met zoveel mogelijk hun naam erbij etc.
4. vast niet.
Vandaar dat een exacte policy niet bestaat, maar er een gedoogbeleid is qua reclame in CIP's en CM's. We rekenen op het gezonde verstand, en staan wat reclame toe in ruil voor mooie CIP's en CM's.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
het verschil is namelijk kijk maar in het casemods topic er zijn er teveel
teveel mensen die kunnen modden maar net niet de speciale glans hebben
(voorbeeld is sport schaatsen Sven Kramer heeft puur geluk gehad om in de hoogste klasse te komen en dat er een grote sponsor is aangekomen die hem de beste training aanbood gewoon puur omdat hij op dat moment degene was die 1/100ste seconde sneller was dan een andere
er zijn duizenden mensen die zo goed als dezelfde tijd rijden als kramer mischien zelfs beter vlak voordat hij bekent werd maar hij was de gelukkige)
ik denk dat je zoiezo je eerst mods zelf moet gaan finincieren niemand gaat zomaar geld geven aan iemand die nog geen prestaties heeft gezet
dus als je een sponsor wil zet iets speciaals in elkaar iets wat er echt uit springt iets waar mensen echt van zeggen WOW dat is echt vet
niet de standaart reacties van "Ziet er leuk uit ga zo door"
en ja kosten kunnen best duur zijn grootste reden waarom ik nooit verder ben gegaan dan een raam 2TL's en 6Case fans moet wel zeggen kheb geen kamerverlichting meer nodig
Succes ermee
Zonder die sponsors zouden er een aantal mensen niet aan gaan beginnen.
Ik zou zeggen, Beter juist toch dat bedrijven het doen. En dat gemorrel van heej deze zag ik ook al op een ander forum en al dat gezevel. Boeiend! Als hij zijn Casemod daardoor gesponsord krijgt, good for me!
Voor je eerste casemod zullen de eerste sponsors zullen wel moeilijk te krijgen zijn, niemand wil zomaar zijn bedrijfsnaam verbinden aan iemand die wellicht totaal geen 'skills' heeft, en derhalve dus geen 'mooie' reclame neerzet. voorbeeld; je casemod word een wanvertoning.
Mensen op dit forum met een homp 'bekend' werk, die krijgen door bewezen skills natuurlijk wel de betere sponsors, en hebben toch al hun contacten, een mailtje of telefoontje met het concept zal wel voldoende zijn om ze weer over de schreef te helpen.
Diezelfde sponsors gaven bij de eerste casemod vast ook geen topmodel grafische kaart, maar en stelletje fans etc.
Zoals eerder gemeld, je zal ernaar moeten 'soliciteren' als je vers begint met casemodden, mailtje sturen naar enkele bedrijfjes die erom bekend staan dat ze casemodders weleens wat toesteken, ACRyan bijvoorbeeld. of gewoon wat mod-shops afgaan.
Ertegenover staat uiteraard dat je ze wel de nodige reclame toesteekt, het is wel een back-to-back situatie, zij helpen jou, dus jij helpt hun. als dat geen probleem voor je is dan is sponsoring een leuke manier om toch gaandeweg wat -of veel- goedkoper uit te zijn.
Dost thou even hoist?
Verwijderd
Verder ben ik zelf werkzaam geweest bij een hostingbedrijf, waar ik echt dagelijk omkwam van de mailtjes met aanvragen tot sponsering. Op ten duur zijn we er ook gestopt mee, omdat de aanvraag te groot was, en het tegenovergestelde van wat wij dan eventueel zouden krijgen, te weinig. Er zijn ontzettend veel mensen die sponseringen zoeken, en sommige maken er ook een rage van om juist geen enkele cent te willen investeren (en juist die negeer ik dan ook het liefst).
EB cardetailing tot aan uw huis
Verwijderd
Ja. Meestal gaat het gepaard met een Copy / paste en dan hup mailboxje uit, en dan niet iets persoonlijks , nee gewoon "Beste bedrijf".Ediejo873 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:30:
[...]
Die maken er een dagtaak van om sponsors te zoeken. Kan begrijpen dat je het zat wordt. Lijkt me nog erger dan spam.
Tja die gaan bij mij wel direct de trash in ja.
wbt die hosting etc, ik heb het ook meegemaakt. Zelf actief in een clan gespeeld en toen er nieuwe mensen bij wouden vroegen ze of wij een sponsor hadden, zeg je nee willen ze niet meer joinen. Later hadden we wel een sponsor (die op een LAN contact opgenomen had met ons), maar wij waren niet de clan die iedereen met een standaard mailtje gingen mailen om ons stuff te sponsoren. (wat veel andere clans wel deden)
Nu weer op het casemodden, je zal eerst goede resultaten moeten behalen met casemodden voordat je eigenlijk sponsors zou moeten contacteren. Veel mensen denken (imo) dat wanneer ze net beginnen met casemodden dat ze meteen een sponsor kunnen krijgen.
Nog iets waar ik me vreselijk aan stoor is dat wanneer er hier een nieuwe CiP of CM wordt gepost er vaak meteen wordt gevraagt : "Heb je een sponsor ?". Wat maakt dat nu uit ?
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Verwijderd
Meestal houdt dat in een beetje uitblinken/opvallen in het gebied waarmee jij bezig bent, en dan raakvlakken heeft met producten van de sponsor.
Jij zult dan uiteindelijk een soort reclame maken voor hem.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 17:33 ]
Je bent niet verplicht om de topics te lezen?sebastius schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:41:
Wat ik in deze discussie ook wil vragen is: Is het tegenwoordig zomaar toegestaan om al die sponsors maar te 'pluggen' op GoT? Kijk tis wereldmooi dat iemand gesponsord is, maar ik vind persoonlijk al die inline reclame (soms zelfs met banners en al) bloedirritant en ook niet op GoT thuishoren.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
De wijzen komen uit het Oosten!
Verwijderd
Voor mij geen sponsors, is me teveel moeite.
Zit wat in ja. Ik denk ook dat mijn manier van modden niet echt toestaat om gesponsord te worden (tja, misschien door Eidos of Atlas Editions ofzo). De sponsor krijgt dan een veel te prominente plaats in de kast terwijl dat er niet eens bij past.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:34:
Sponsors brengen meer gezeik dan feest zeg ik altijd maar.
Zit wat in, al dat gemail en gespam. Laat staan die beursbezoeken nog ..Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:34:
Toch denk ik dat sponsoring in sommige gevallen niet verkeerd is, maar dat is ook een beetje afhankelijk van wat je er tegenover dient te zetten.
Ik bedoel, wat is er nu erg om je creatie een keer op een beurs te moeten showen, dat is toch alleen maar een kroon op je werk!
Voor mijn "Mod in Concept" , zoals ik het momenteel maar even noem, ga ik ook proberen 1 of meerder sponsors aan te trekken (ook al heb ik tBCL gewonnen twijfel ik nog ten zeerste of dit ook gaat lukken) anders wordt het project gewoon TE kostbaar.
Ik ben echter absoluut niet van plan om, zoals hierboven ook al aangegeven wordt, elke PC-zaak/Mod Fabrikant hetzelfde spam mailtje te sturen en mensen die dit wel doen kan ik niet anders dan adviseren hier voorzichtig mee te zijn aangezien het een klein wereldje is en je voor je het weet de naam van "lastig ventje" hebt.
Ik heb al een aantal merken, waarvan er eentje zeker mee zou moeten werken om uberhaupt te kunnen beginnen en welke in mijn ogen er ook zeer zeker gebaat zou zijn, in mijn hoofd die ik "Persoonlijk" wil benaderen.
In die benadering ga ik echt niet de held uit hangen, ik maak een uitgebreide planomschrijving, compleet met 3D modellen en bouwwijze alsmede een engels worklog van XIXIV en hoop dat dit voldoende indruk maakt.
Maar zoals gezegd kan ik zelf niet aangeven of derden mijn mod-kwaliteiten wel afdoende vinden hiervoor.
Maar goed, genoeg over mij,
probeer te zorgen dat je je zaakjes omtrent je nieuwe project goed voor elkaar hebt en dat je minimaal 1 project hebt om te laten zien, voor je ook maar aan sponsors gaat denken en gaat niet zomaar elk bedrijf liggen spammen onder het motto "er zal er toch wel eentje zijn die overstag gaat"
Niet mee eens. Ik ben dan wss een uitzondering maar ik ben ook gesponsord. Niet dat dit nou om gigantische bedragen gaat, nee zeker niet. Maar ik heb net zoals floriske.nl een mailtje gestuurd naar het bedrijf met daarin uitleg,wie ik ben,wat ik doe enz. De fora waar TKC stond en dat ik daarmee naar de TBCL ben geweest. De fora erbij waar Demission staan en natuurlijk de 3D tekening erbij (want ja die heb ik ookVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:34:
Een goede modder heeft geen sponsors nodig. Het duurt alleen dan wat langer. Maar als je toch teveel hebt ga je dingen niet goed doen (niet iedereen hoor) of wil je te snel omdat je echt zo graag dat nieuwe speeltje in actie wilt zien! En als mensen die nog nooit een kast eerder hebben gebouwd, niet eens beginnen zonder sponsor kan het nooit wat moois worden omdat het dan alleen maar om de goodies gaat.
Sponsors leuk, maar niet noodzakelijk voor een goede mod
Dat wordt weer op de koffie

[ Voor 20% gewijzigd door sky- op 01-02-2007 13:45 ]
Oke het is voor mij al een stukje helderde geworden.
Ik ben van mening dat een sponsor handig is bij het maken van een casemod omdat de onderdelen vrij duur zijn. en als je dan van de grond af aan moet gaan bouwen en je bv aliminuim er bij kopen is het nog eens duurder
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Sponsors krijg je maar op 1 manier: Presteren
Als je presteerd krijg je aandacht en juist die aandacht trekt sponsors aan, dus als jij persé gesponserd wilt worden (god knows why, omdat je gierig bent ?^^) zal je toch echt gewoon je handjes uit je mouwen moeten steken en beginne met iets spectaculairs
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 17:36 ]
[ Voor 5% gewijzigd door X-GAMER-X op 01-02-2007 18:01 ]
Alleen gaat dit niet echt meer over sponsoring
Maar goed, ik heb het ook al 3 keer geprobeert om met een budget van 20 euro een kastje om te bouwen, maar dat is niet echt super gelukt, mede doordat ik nogal een prutser ben

Eigenlijk wordt het dan niet standaard, elke standaard mod hangt tegenwoordig juist vol met AC Ryan plexi en CCFL's. Windowtje er, drives stealthen en je bent klaar. Met extreem cheap spul kan je ook een mooi resultaat behalen. De Amplifier in mijn signature heb ik gemaakt zonder geld uit te geven, het idee en de kast was genoeg voor een goed resultaat (al gaat hij binnenkort wel helemaal verbeterd worden, en nu wel met centjes er inNoepZor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:36:
Wordt inderdaad wel wat standaard dan.
En dan om even on-topic te gaan. Sponsoring zie je in veel verschillende gradaties. Sommige modders krijgen korting of een klein bedrag aan hardware cadeau, andere hele pc's. Voor mij was de sponsoring van de Red Rogue heel erg fijn. Ik ben niet in staat veel te sparen en zelfs nu is een deel van de Red Rogue al door de IB groep gefinanciërd. Sponsoring kan een mod een extra tintje geven (mensen geilen op mooie hardware) of juist de modder een steuntje in de rug geven.
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Sommige mensen die hebben een verkeerde insteek. ''Ohh jah lekker gratis goodies enzo''
Natuurlijk is het niet altijd zo, maar je hebt mensen erbij zitten die het gaan uitbuiten.
Heel irritant natuurlijk, ik hoop ook niet dat dit topic straks word ''HELP IK ZOEK EEN SPONSOR''
Ik denk dat Casemodden een hobby is, natuurlijk is een sponsor een duwtje in je rug maar... ik zie soms wel eens dingen waarvan ik denk ''YEAH RIGHT'' Superdure shit.. dat heb je toch niet nodig ? het gaat om de case niet om de hardware

Ik ben het hier wel mee eens dat je niet een sponsor moet zoeken met de gedachte van haha lekker gratis spullen. Je moet ook lol hebben in casemodden.NomadTitan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:20:
Ik ben tegen het zoeken VAN sponsors.. ik denk dat ze naar jou moeten komen.
Sommige mensen die hebben een verkeerde insteek. ''Ohh jah lekker gratis goodies enzo''
Natuurlijk is het niet altijd zo, maar je hebt mensen erbij zitten die het gaan uitbuiten.
Heel irritant natuurlijk, ik hoop ook niet dat dit topic straks word ''HELP IK ZOEK EEN SPONSOR''
Ik denk dat Casemodden een hobby is, natuurlijk is een sponsor een duwtje in je rug maar... ik zie soms wel eens dingen waarvan ik denk ''YEAH RIGHT'' Superdure shit.. dat heb je toch niet nodig ? het gaat om de case niet om de hardware
Ik heb dit topic ook geopend om er informatie over in te zamelen

Oke.. maar je moet niet zomaar een sponsor gaan zoeken.the squaler1 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:39:
[...]
Ik ben het hier wel mee eens dat je niet een sponsor moet zoeken met de gedachte van haha lekker gratis spullen. Je moet ook lol hebben in casemodden.
Ik heb dit topic ook geopend om er informatie over in te zamelen
Zet eerst een goede casemod op.. want dat willen ze zien, dus niet vantevoren sponsors zoeken.
Eigenlijk vind ik niet eens dat dit topic er hoort te zijn simpelweg omdat je zelf sponsors moet vinden of hun jou.
En niet via een centraal topic.. uit respect voor de Sponsors omdat áls je hier namen gaat noemen die worden overspoelt met request's.
Daarom ben ik voor om in dit topic als regel te stellen dat je géén namen van webwinkels gaat opnoemen waar je ooit eens door gesponsort bent
Gedeeltelijk mee eens.
Mijn Tombraider cases zijn idd dermate zo gebouwd dat de hardware intern niet boeiend is. Mijn kubusmod in wording zou zonder een bepaald stuk hardware gewoon niet eens in me opgekomen zijn, dus daar is het juist wel weer heel belangrijk
Verder kun je idd ook goedkoop modden. Geen alu pakken maar piepschuim bijvoorbeeld
Terw_Dan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:58:
[...]
Gedeeltelijk mee eens.
Mijn Tombraider cases zijn idd dermate zo gebouwd dat de hardware intern niet boeiend is. Mijn kubusmod in wording zou zonder een bepaald stuk hardware gewoon niet eens in me opgekomen zijn, dus daar is het juist wel weer heel belangrijk
Verder kun je idd ook goedkoop modden. Geen alu pakken maar piepschuim bijvoorbeeld
Voor de rest... het ligt natuurlijk aan de casemod.. maar ik zie hier wel vaak mods met open zijkant, waardoor je dus niet aan DIKKE VETTE hardware ontkomt..
Waterkoeling ziet er zowieso al wat beter uit en als jij er werk van maakt een cheap-ass 7300Gt Setje te waterkoelen en ook wat moois ervan weet te maken dan is dat al mooi genoeg. Ik vind waterblokken ook heel mooi en zou het liefst mijn kast ermee vol hangen.NoepZor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:36:
Mja 2x watergekoelde 8800GTX geeft de case net wat meer aanzien en exclusiviteit dan een 9200se ofzoMaarja dat is mijn mening.. er zijn trouwens ook wel mooie mods gemaakt met mindere hardware
Ik vind ook dat sponors op jou af moeten komen, en ik financier mijn mod, wanneer dat erop aankomt, gewoon zelf, ik werk best veel en moet genoeg zelf betalen maar gewoon zelfvoldoening krijgen door wat jij verricht en misschien wel "aangericht"
Misschien ben ik wel een beetje jaloers, maar ik maak mijn waterblokken zelf, en dan vind ik mijn zuur verdiende X800 met een zelfgemaakt waterblok toch echt veel meer waard dan een watergekoelde 8800GTX van BFG twv €800 oid.
Inderdaad, waar heb je nou dikke hardware voor nodigThe Godsha schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:00:
[...]
Waterkoeling ziet er zowieso al wat beter uit en als jij er werk van maakt een cheap-ass 7300Gt Setje te waterkoelen en ook wat moois ervan weet te maken dan is dat al mooi genoeg. Ik vind waterblokken ook heel mooi en zou het liefst mijn kast ermee vol hangen.
Ik vind ook dat sponors op jou af moeten komen, en ik financier mijn mod, wanneer dat erop aankomt, gewoon zelf, ik werk best veel en moet genoeg zelf betalen maar gewoon zelfvoldoening krijgen door wat jij verricht en misschien wel "aangericht"hebt lijkt me toch de beste manier om te leren. Daarna vind ik dat je wel beloond kunt worden door een sponsor te krijgen.
Misschien ben ik wel een beetje jaloers, maar ik maak mijn waterblokken zelf, en dan vind ik mijn zuur verdiende X800 met een zelfgemaakt waterblok toch echt veel meer waard dan een watergekoelde 8800GTX van BFG twv €800 oid.

Ik bedoel.. dual 8800GTX.. wow dikke pimpfactor.. maar dual 7600GT van XFX met die mooie zwarte pcb's doen het net zo mooi in een case.
Het gaat dus uiteindelijk niet om de hardware.. maar hoe je het kan presenteren.
Áls je super-hardware hebt, dan wil je mensen verbazen, of mee patsen.. heb je volledig recht in.. maar zegt dat wat over de manier waarop jij hardware kan presenten ?
Je doet meer je best om je 7600GT's goed te presenteren dan een 8800GTX, dat is gewoon zo.
Als je een 8800GTX erin hebt zitten vinden_mensen_het_toch_al_tof omdat het nu de snelste kaart is.
[ Voor 3% gewijzigd door NomadTitan op 01-02-2007 23:04 ]
Sponsoring vind ik eigenlijk onzin, het is leuk maar het zet wel weer druk achter je mod. Tja voor de mensen die daar tegen kunnen is het handig ; " O een nieuwe vga, ram dit etc.." .
@ Yori1989,
Wbt bekende modders, die hebben heus wel vaste sponsors. Die hoeven niet eens meer rond te vragen hoor. Ga daar maar vanuit.
Ik vind het wel zielig (sorry, het is een mening tenslotte) dat er mensen zijn die veel bedrijven gaan afmailen (en die bijv aan hun eerste mod ever beginnen) en dan proberen te beweren dat hun mod helemaal "het" is. Komaan, bewijs je maar eens.
^ Een beetje een rare reply, typ alles door elkaar
Niet mee eensNomadTitan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:00:
Voor de rest... het ligt natuurlijk aan de casemod.. maar ik zie hier wel vaak mods met open zijkant, waardoor je dus niet aan DIKKE VETTE hardware ontkomt..
Dikke vette hardware wil niet zeggen dat het boeiend is. Mijn kubus krijgt een open bovenkant, maar dat systeem is echt niet vet te noemen, maar toch gaat het een hele gave mod worden
Je moet gewoon exclusieve hardware pakken (quad ppro bijvoorbeeld is heel leuk).
Het was ook meer een voorbeeldTerw_Dan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:05:
[...]
Niet mee eens
Dikke vette hardware wil niet zeggen dat het boeiend is. Mijn kubus krijgt een open bovenkant, maar dat systeem is echt niet vet te noemen, maar toch gaat het een hele gave mod worden.
Je moet gewoon exclusieve hardware pakken (quad ppro bijvoorbeeld is heel leuk).

Maarja.. zo is het wel 9/10 gevallen.. ik bedoel het is toch tof om met quad ppro er te staan.
Écht tof (old skool memories)
Maar de meeste mensen verwachten dus ook vette hardware met zo'n open kast.. Daarom zal men er ook eerder vette hardware in doen.
Als je echt carriere wil gaan maken met het modden zal je het zonder sponsors gaan doen, om bijv.: zo'n Half - Life2 kast te bouwen, iedereen van T.net kent die kast wel en heeft ook respect voor zulke creaties, die gaan veel verder dan doodleuk verchromen. Nadat mr. HL2 zijn creatie aan de wereld heeft getoond zal hij vast en zeker ook de aandacht hebben getrokken van heel wat bedrijven die maar al te graag zijn projecten willen financeren.
Inderdaad.. een kast verchromen kan iedere idioot natuurlijk wel.. Het trekt blikken van mensen natuurlijk... daar gaat het de sponsors om..m0nkey schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:35:
Tja, dikke 8800GTX'en is ook wel een beetje makkelijk natuurlijk, mensen staan dan inderdaad te kwijlen omdat het de snelste kaarten zijn, niet omdat je casemod vet is, je hardware pimpen is natuurlijk ook vet, zoals bij die nieuwe plank van DFI, sowieso al die UV-slots heb je, dan kan je zelf nog ledjes erachter en ervoor maken, die knoppen pimpen a la Striker Extreme, maar ook de CPU en GPU('s) kan je modden, door (eigen) waterblokken te plaatsen, dat is natuurlijk veel mooier dan die premodded gedrochten, die van Zalman bijvoorbeeld zijn veel mooier dan die van BFG Tech.
Als je echt carriere wil gaan maken met het modden zal je het zonder sponsors gaan doen, om bijv.: zo'n Half - Life2 kast te bouwen, iedereen van T.net kent die kast wel en heeft ook respect voor zulke creaties, die gaan veel verder dan doodleuk verchromen. Nadat mr. HL2 zijn creatie aan de wereld heeft getoond zal hij vast en zeker ook de aandacht hebben getrokken van heel wat bedrijven die maar al te graag zijn projecten willen financeren.
Als je het topic van Snakez beter gelezen had, dan had je gezien dat hij zelf bezig is geweest met het verchromen. En dat is voor de gemiddelde idioot nog lastiger dan je zou denkenNomadTitan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:09:
[...]
Inderdaad.. een kast verchromen kan iedere idioot natuurlijk wel.. Het trekt blikken van mensen natuurlijk... daar gaat het de sponsors om..
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
" Een kast verchromen kan iedere idioot natuurlijk wel "NomadTitan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:09:
[...]
Inderdaad.. een kast verchromen kan iedere idioot natuurlijk wel.. Het trekt blikken van mensen natuurlijk... daar gaat het de sponsors om..
Wat een bullshit, ik zie jou dat niet thuis doen hoor. Goed dat is hetzelfde voor al het modden, je moet de spullen maar in huis hebben.
Inderdaad en dan nog moet jij handig genoeg zijn ermee om te gaan, net als het freesen van een blokje of andere onderdelen. Jij moet maar net die vaardigheden hebben om dat te kunnen, het is moeilijker dan je denkt.k8skaaay schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:21:
[...]
" Een kast verchromen kan iedere idioot natuurlijk wel "
Wat een bullshit, ik zie jou dat niet thuis doen hoor. Goed dat is hetzelfde voor al het modden, je moet de spullen maar in huis hebben.
Verchromen is inderdaad een k*twerk, ik denk daarom dat wij modders het niet zovaak zien.
Er zijn genoeg mensen hier gesponsord door "plexiglas" van ACRyan.Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:04:
iemand er al in geslaagd plexiglas te laten sponsoren?
Is het eigenlijk wel écht PMMA? Dit vraag ik mij zonder enige echte reden af.
Zijn mod is overigens wel heel erg mooi
Verwijderd
Edit: Sorry dat het een beetje off topic is

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 12:43 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Verwijderd
Jullie vergeten een ding , ik kies zelf de hardware niet uit , dat doen de fabrikanten. Hun willen hun nieuwste producten showen op beurzen , en dat graag in een mooie case. Dit is geen mod voor alleen mezelf thuis , maar een demo pc voor beurzen . Staat op Cebit in de stand van Sparkle en ook op de Computex. Dus dan kan er wel een 7300 in ofzo , maar de sponsor wil natuurlijk hun nieuwste topproducten showen.
Het gaat om de kast maar ook om de technieken die erachter zitten om dat resultaat te bereiken. Lasercutten is leuk maar zelf zagen/snijden/knippen geeft veel meer voldoening en respect
Damn wat een onzin is dat, het maakt niet uit HOE je mod, maar hoe het eruit komt te zien wanneer de mod klaar is. Wat maken de mensen het nu uit met welk materiaal jij een mod maakt , het moet er gewoon "kick" uitzien. Al is het wel leuk om ook eens top-mods te zien met materiaal wat je zelf wel thuis hebt. Zodat je (dit heb ik al eerder gezegt.) kan zeggen : "Hey dat kan ik thuis in mijn schuur ook !".
En nu snel mijn kernel updaten, niet bepaald stabiel
Maakt wel degelijk uit. Als iemand Carbon gebruikt (wat je niet snel tegenkomt in een normale kast) vinden mensen dat mooier dan gewoon slecht afgewerkt MDF oid. Het draagt bij aan de ''KICK''. Als je het zelf maakt/bewerkt en het komt er goed uit te zien (ongetwijfeld) is dat beter dan simpelweg een bouwpakketje samenstellen. Ook al zou het publiek het verschil niet zien, voor de mensen met een goed oog er voor is het verschil duidelijk.k8skaaay schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:11:
Respect ?
Damn wat een onzin is dat, het maakt niet uit HOE je mod, maar hoe het eruit komt te zien wanneer de mod klaar is. Wat maken de mensen het nu uit met welk materiaal jij een mod maakt , het moet er gewoon "kick" uitzien. Al is het wel leuk om ook eens top-mods te zien met materiaal wat je zelf wel thuis hebt. Zodat je (dit heb ik al eerder gezegt.) kan zeggen : "Hey dat kan ik thuis in mijn schuur ook !".
offtopic:
En nu snel mijn kernel updaten, niet bepaald stabiel
Waarom gaat het opeens over publiek
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dat de mensen die het thuis doen zonder sponsor, zonder machine werk (zoals dark blade) meer respect mogen verdienen dan degene die het allemaal machinaal laten doen. Dat neemt niet weg dat wat machinaal is gedaan is niet mooi zou zijn, integendeel.
Verwijderd
Helemaal mee eens!Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:19:
Maare, zou het uitmaken voor een sponsor? Of het machinaal gemaakt is of handgemaakt?
Persoonlijk vind ik dat de mensen die het thuis doen zonder sponsor, zonder machine werk (zoals dark blade) meer respect mogen verdienen dan degene die het allemaal machinaal laten doen. Dat neemt niet weg dat wat machinaal is gedaan is niet mooi zou zijn, integendeel.
* TEAMIKKE sluit zich er bij aanVerwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:19:
Maare, zou het uitmaken voor een sponsor? Of het machinaal gemaakt is of handgemaakt?
doe gewoon je ding ziet een bedrijf het en die vind het wat contact hij/zij jou vanzelf wel.
stom voorbeeld. ik zat vroeger in een Unreal tournament clan.
we huurde 2 servers bij JOLT uiteindelijk hadden we 6 servers totaal waarvan er 4 gesponsord waren door JOLT zelf.
zorg dat je opvalt met je mod dan komen bedrijven vanzelf naar JOU toe en dan kan JIJ eisen stellen
zoek jij een sponsor.. dan kunnen hun EISEN stellen het zei dat je op beurzen moet staan etc.
[offtopicmode]
zelfde als gasten die game.
met Cless of Clanless achter hun naam spelen smeken min of meer om een clan etc.
als een clan geintreseerd in je is VRAGEN ze je zelf wel
zelfde als met een sponsor voor een casemod als je goed bent vrage ze je vanzelf wel
[/offtopic]
maargoed dit is mijn ervaring/mening.
i rest my case.

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
* floriske.nl gaat zich nog één keer met dit topic bemoeien en het dan lekker links laten liggen.LaMaGRa schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:44:
mensen die een sponsor zoeken zijn imho al verkeerd bezig.
doe gewoon je ding ziet een bedrijf het en die vind het wat contact hij/zij jou vanzelf wel.
....
i rest my case.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens LaMaGRa op een aantal situaties na, waarvan er eentje is waar ik met het project dat nu in mijn hoofd zit mee kom te zitten.
Het idee dat in mijn hoofd zit is wederom een casebuild en geen mod, en dan uit een nogal grote hoeveelheid materiaal opgebouwd van een bepaalde leverancier.
Dat is ook de reden dat ik een kompleet worklog/bouwbeschrijving aan het schrijven ben over de opbouw, compleet met 3D renders etc. om die fabrikant (via mensen die ik ken die er al contacten hebben) mijn idee voor te leggen in de hoop dat zij het materiaal zullen sponsoren tegen de voorwaarde dat zij de case eventueel op beurzen etc. mogen gebruiken.
Het is ook niet specifiek bedoeld, en niet eens efficient, als eigen systeemkast, maar meer om mijn hobby uit te kunnen blijven voeren maar dan wel met iets nieuws en waarvoor ik mijn grenzen weer moet verleggen, wat ik in dit geval niet zonder hulp zal kunnen realiseren.
Als dit niet door gaat gaat het hele project niet door omdat ik dit dan simpelweg niet zal kunnen bekostigen aangezien ik kosten zat heb sinds ik (inmiddels al weer dik een jaar) niet meer bij mijn ouders woon.
Dan ga ik gewoon weer iets nieuws bedenken maar ik ga niet aan iets beginnen als het in mijn ogen XIXIV niet overtreft
Ik ben het dus met jou, en meerdere mensen eens dat je niet zomaar onvoorbereid en zonder iets om te laten zien (eerdere creaties) alle winkels en fabrikanten moet gaan spammen, maar er zijn ook wel degelijk uitzonderingen op die regel en gevallen waarin je niet zonder sponsor kan.
I rest my case en zal mijn neus niet meer laten zien in dit topic verder aangezien ik vermoed dat hier nog wel een modbreak aan te pas gaat komen vanwege het hoge afgunst gehalte van enkelen (lees: meer niet dan wel) dat de laatste tijd door casemodland gonst.
bedoel als ik een 8800 wil koop ik m wel.. dan maar sparen
en als andere hem krijgen via een sponsor.. naja beter toch scheelt hun weer geld.
maar word beetje moe van die n00bs die wille gaan modde om dat sponsors binnen te halen zo werkt t nou eenmaal niet
maar ik durf ook te wedden de gene die NU juist sponsors willen dat daarvan de gemiddelde leeftijd erg laag is onder de 18 oftewel kindertjes die alleen maar zo goedkoop mogelijk dingen willen krijgen.
bedoel jij maakt je complete kast.. door jou eerdere kasten heb je prob. al wat contacten en jij probeert ze te overtuigen door wat jij zegt b.v. complete 3d tekeningen te maken etc.
( het is maar waar je tijd voor hebt.
maar ik durf te wedden dat de meeste alleen een bedrijf willen mailen. b.v.
Ik ga een casemod casebuild doen.
ik zoek sponsor.
voor g-force 8800 ofzo
hd 320 gig sata
1024 ddr2
bedoel get a live.
maar hoe dan ook...
ik zie ook in bepaalde topic's dat gaste dingen krijgen via sponors en dan denk ik ook van.. wtf...
maargoed als je dan ook hun skillz ziet kwa modden. is het meer als terecht bedoel zoals ik al zei..
je moet er de tijd maar voor hebben.
maar mensen, kinderen...
onthoudt NIETS is gratis..
sponsor wilt er ook iets voor terug...
anders had AUDI mij ook allang een A8 gegeven

maar waarom zouden ze mij een AUDI A8 geven? heb ze niets te bieden..
dus voordat je een sponsor probeert aan te trekken zorg dan dat je wat te bieden hebt !
Wat is er mis met dingen goedkoper te kunnen krijgen ? Ik denk dat je dat zelf ook wel zou willen en het zijn juist vaak de 'kinderen' omdat die zich voor € 3-4 per uur in het zweet moeten werken.. Ben nou even realistisch... een plaatje plexie kost ongeveer € 12, dan moet je daar 3 uur voor werken.. kun je je voorstellen dat we blij zijn als we daar maar de helft voor hoeven te betalen ?LaMaGRa schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:42:
maar ik durf ook te wedden de gene die NU juist sponsors willen dat daarvan de gemiddelde leeftijd erg laag is onder de 18 oftewel kindertjes die alleen maar zo goedkoop mogelijk dingen willen krijgen.
Ik heb heb bij mijn laatste project ook gewoon een bedrijf gecontacteerd voor sponsoring en ik had daarvoor nooit echt mooie mods o.i.d. gemaakt (gewoon eenvoudig) maar ze zagen wel wat in mijn plannen en ik had al wat vorderingen gemaakt dus hebben ze besloten mij te sponsoren. Als voorwaarde was er dan dat ik een link in de foto's moest plaatsen en ze zouden het leuk vinden als ik de tBCL zou halen. Dat is allemaal goed gegaan en ze zijn meer dan tevreden over hoe alles is gegaan. Zo kan het dus ook gaan
Wij van 25 verdienen bv in een supermark maar € 5 a 6 per uur en 2 uur per 2 dagen in de week.
Een krantenwijk weet ik nou even niet maar meestal € 150 per maand gemiddeld.
Dus dan is een sponsor bij een casemod niet een overbodige luxe
Verwijderd
Wij van 25 verdienen bv in een supermark maar € 5 a 6 per uur (dan doe je iets niet goedthe squaler1 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:07:
Ik ben 15 en heb niet breed en het computer gebeure is allemaal hartstikke duur.
Wij van 25 verdienen bv in een supermark maar € 5 a 6 per uur en 2 uur per 2 dagen in de week.
Een krantenwijk weet ik nou even niet maar meestal € 150 per maand gemiddeld.
Dus dan is een sponsor bij een casemod niet een overbodige luxe
ik verdien ook minium salaris..
ben ook pas 22
ik kan toch ook core 2 duo kopen?
xfi fatality
7800 gt oc
etc.
( ook niet alles tegelijk maar wel met stapjes)
rij ook in een auto wat denk je wat dat kost per maand.. bezine verzekering. etc.
en andere maandelijkse vaste lasten
pc's kost nu eenmaal geld maar wat niet in t leven?
auto rijden ook....
maar ik maak die keuze dus zal ik daarvoor moeten bloeden...( betalen)
en tuurlijk als ik iets voor de helft kan kopen zou ik t ook doen.
maar omdat IK iets wil? moet een ander daarvoor betalen? beetje krom niet?
tenzij je hun ook iets te bieden hebt...
alleen ik ben van mening dat NIET iedereen maar zo en zo een PAAR mensen puur alleen goedkoop of gratis onderdelen willen hebben via een sponsor en dan zonder enige verplichtingen en zonder dat ze er iets voor hoeven te doen.
bedoel krijg je t voor elkaar mijn zege heb je
maar ga niet zeiken over salaris etc. zoek dan een andere baan
ik kan mezelf ook alle luxe permiteren met een minium salaris.
je moet alleen preoriteiten stellen.
en ik werk ook al vanaf me 14e ( toen wel zwart welliswaar )
en btw. krantewijk verdient niet veel maar vergeleke met vroeger wel iig,
maar je moet toch ergens beginnen?
btw eff lekker oftopic.
sorry daarvoor

maar mensen die gewoon werken voor ze geld vooral "kinderen" en ja dat verdient niet veel... ive been there.. verdienen van mij iig meer respect dan die verwende pest gastjes die eff janke bij paps en mans en gelijk alles krijgen...
maargoed.. wil je sponsors aantrekken moet je ze dus wel iets te bieden hebben... en hun jou...
[ Voor 10% gewijzigd door ShockRaver op 04-02-2007 00:43 ]
Verwijderd
Ik zie dat ACRyan alleen maar 3mm en 5mm heeft, ik ben eigenlijk op zoek naar 10mm, en dan flinke grootte. Dat zou voor mij uitkomen op ong 450 euro, en dat heb ik dus niet zo even over.The Godsha schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:25:
Er zijn genoeg mensen hier gesponsord door "plexiglas" van ACRyan.
iemand ervaring met andere plexiglas sponsor (die ook 10mm heeft)?
I agree you on that !LaMaGRa schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:41:
maar mensen die gewoon werken voor ze geld vooral "kinderen" en ja dat verdient niet veel... ive been there.. verdienen van mij iig meer respect dan die verwende pest gastjes die eff janke bij paps en mans en gelijk alles krijgen...
maargoed.. wil je sponsors aantrekken moet je ze dus wel iets te bieden hebben... en hun jou...
Het lijkt ook wel eens dat wanneer er geen sponsors zijn voor een modder, er niet gemod kan worden ? Why not, je bent toch niet te lui om te werken ?
Verwijderd
als er sponsors zijn kunnen ze gratis modden, en anders kost het voor de meesten te veel geld
Verwijderd
Ik zou persoonlijk ook natuurlijk wel een sponsor willen...
Ik denk niet dat webshops met een casemod assortiment jou dit kunnen bieden, maar mag ik zo vrij zijn te vragen wat jij met dit massieve plexiglas wilt gaan doen?Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:44:
[...]
Ik zie dat ACRyan alleen maar 3mm en 5mm heeft, ik ben eigenlijk op zoek naar 10mm, en dan flinke grootte. Dat zou voor mij uitkomen op ong 450 euro, en dat heb ik dus niet zo even over.
iemand ervaring met andere plexiglas sponsor (die ook 10mm heeft)?
Maak dan de afweging tussen lexaan en plexiglas, in prijs en dikte. Aangezien jij 10mm dik plexiglas wilt, zal het waarschijnlijk neerkomen ook de sterkte van het materiaal.
Ik kwam via via bij een kleine site en nam vrij snel de 'PR' op me, oftewel gratis games scoren. Tegenprestatie was dan een degelijke review met een redelijk publiek. Dat ging een tijdje goed, we kregen veel spullen. Bergen met spullen. Bijna schandalig wat wij scoorden bij diverse publishers. Heb van Microsoft 'gold' testversies van games gekregen. Van een uitgever een volledig assortiment met accessoires voor Gamecube, PS2 en GBA.
Op een gegeven moment echter begonnen uitgevers af te haken, omdat we toch maar een kleine speler waren en er bleken wekelijks tientallen danwel honderden Nederlandse game-sites uit de grond op te springen die allemaal gingen zeuren om spullen. De lat werd hoger gelegd.
En nu zie je dat de hele hype van de kleine sites eigenlijk volledig weg is weer en er nog maar een paar sites over zijn.
Er zijn er een paar groot gegroeid en het meerendeel is weer afgestorven omdat de deelnemers toch ook klaar waren met de middelbare school en druk druk druk en geen zin meer en geen sponsors meer.
Wat probeer ik hiermee te zeggen?
Gasten, als het je lukt om met een leuke babbel spullen te krijgen, geniet er van. Maak je mooie project, ga lekker gamen op een systeem dat je never nooit zou kunnen betalen. Ik vind het schitterend hoe je met wat ouwehoerwerk een heleboel voor elkaar krijgt. Zo werk ik zelf ook in bergen situaties.
Maar weet wel dat degenen die je sponsoren ook de lat steeds hoger gaan leggen. Je wordt geweigerd of er komen eisen. En langzaam maar zeker zal deze tak van sport weer stoppen. Op een enkeling na die superdingen maakt.
Jij hebt zeker in de glazen bol gekeken? Het zal mij benieuwen of alles hetzelfde gaat lopen zoals jij beschrijft, en of alles ook gaat eindigen op dezelfde manier als de jouwe, niet alles is het zelfde he. En casemodden blijft toch nog echt bepaald door een klein deel van de computerfreaks.sebastius schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:20:
Wat ik over sponsors wil zeggen illustreer ik eventjes met mijn verleden in het runnen van een game-site.
Ik kwam via via bij een kleine site en nam vrij snel de 'PR' op me, oftewel gratis games scoren. Tegenprestatie was dan een degelijke review met een redelijk publiek. Dat ging een tijdje goed, we kregen veel spullen. Bergen met spullen. Bijna schandalig wat wij scoorden bij diverse publishers. Heb van Microsoft 'gold' testversies van games gekregen. Van een uitgever een volledig assortiment met accessoires voor Gamecube, PS2 en GBA.
Op een gegeven moment echter begonnen uitgevers af te haken, omdat we toch maar een kleine speler waren en er bleken wekelijks tientallen danwel honderden Nederlandse game-sites uit de grond op te springen die allemaal gingen zeuren om spullen. De lat werd hoger gelegd.
En nu zie je dat de hele hype van de kleine sites eigenlijk volledig weg is weer en er nog maar een paar sites over zijn.
Er zijn er een paar groot gegroeid en het meerendeel is weer afgestorven omdat de deelnemers toch ook klaar waren met de middelbare school en druk druk druk en geen zin meer en geen sponsors meer.
Wat probeer ik hiermee te zeggen?
Gasten, als het je lukt om met een leuke babbel spullen te krijgen, geniet er van. Maak je mooie project, ga lekker gamen op een systeem dat je never nooit zou kunnen betalen. Ik vind het schitterend hoe je met wat ouwehoerwerk een heleboel voor elkaar krijgt. Zo werk ik zelf ook in bergen situaties.
Maar weet wel dat degenen die je sponsoren ook de lat steeds hoger gaan leggen. Je wordt geweigerd of er komen eisen. En langzaam maar zeker zal deze tak van sport weer stoppen. Op een enkeling na die superdingen maakt.
Verwijderd
tsja ik wou er aan de zijkant in schroeven, en dat gaat het best met 10 mm, en het moet compleet doorzichtig zijn, ben niet bekend met exaan, linkje?The Godsha schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:21:
[...]
Ik denk niet dat webshops met een casemod assortiment jou dit kunnen bieden, maar mag ik zo vrij zijn te vragen wat jij met dit malssieve plexiglas wilt gaan doen?
Maak dan de afweging tussen exaan en plexiglas, in prijs en dikte. Aangezien jij 10mm dik plexiglas wilt, zal het waarschijnlijk neerkomen ook de sterkte van het materiaal.
Haha, sorry voor de typfout, maar het moet lexaan zijn met een L ervoor dus. Moment zal er even wat voor opzoeken.Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:16:
[...]
tsja ik wou er aan de zijkant in schroeven, en dat gaat het best met 10 mm, en het moet compleet doorzichtig zijn, ben niet bekend met exaan, linkje?
Edit:
Ik kan het zo even niet vinden in: "Materiaalkunde voor technici". Maar lexaan is een kunstof welke inzetbaar is op verschillende plaatsen met verschillende doeleinden. Lexaan is ook doorzichig en word gebruikt als kogelwerendglas. Het is, als ik het goed heb ongeveer 8 keer zo duur als plexiglas maar zoveel sterker, krasbestendiger en slagvaster. Het is gewoon veel mooier spul, wat alleen iets moeilijker te verwereken, verkrijgen is.
Als je er iets aan wilt bevestigen waarom moet het dan zo zeer 10mm dik plexi zijn? Ik geloof dat sommige mensen denken dat 1cm weinig is, het is natuurlijk belangrijk om te kijken waar het toegepast moet worden, maar ik denk dat 5mm dik plexi ook wel afdoende zal zijn, voor jouw gebruik.
[ Voor 50% gewijzigd door The Godsha op 05-02-2007 21:31 ]
lexaan is 250Xmaal sterker als glas maar stuke van 50x50 cm kost ong 35 euro @ de bouwmarkt.The Godsha schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:24:
[...]
Haha, sorry voor de typfout, maar het moet lexaan zijn met een L ervoor dus. Moment zal er even wat voor opzoeken.
Edit:
Ik kan het zo even niet vinden in: "Materiaalkunde voor technici". Maar lexaan is een kunstof welke inzetbaar is op verschillende plaatsen met verschillende doeleinden. Lexaan is ook doorzichig en word gebruikt als kogelwerendglas. Het is, als ik het goed heb ongeveer 8 keer zo duur als plexiglas maar zoveel sterker, krasbestendiger en slagvaster. Het is gewoon veel mooier spul, wat alleen iets moeilijker te verwereken, verkrijgen is.
Als je er iets aan wilt bevestigen waarom moet het dan zo zeer 10mm dik plexi zijn? Ik geloof dat sommige mensen denken dat 1cm weinig is, het is natuurlijk belangrijk om te kijken waar het toegepast moet worden, maar ik denk dat 5mm dik plexi ook wel afdoende zal zijn, voor jouw gebruik.
Zoiets kan kloppen maar ik vergelijk, of wil het met plexiglas vergelijken. Is het uberhaupt wel in de bouwmarkt te krijgen dan? Ik heb het daar nog niet gezien, maar in dit gat hier is maar 1 bouwmarktLaMaGRa schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:43:
[...]
lexaan is 250Xmaal sterker als glas maar stuke van 50x50 cm kost ong 35 euro @ de bouwmarkt.
Lexan is een merknaam, de correcte naam is polycarbonaat. Waarschijnlijk kun je het dan wel vindenThe Godsha schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:24:
[...]
Edit:
bouwmarkten verkopen acryl geen plexiglas.. mijn tip zoek een groothandel op.. zoals hier in de buurt zit elmaplast. echt een pracht bedrijfThe Godsha schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:29:
Zoiets kan kloppen maar ik vergelijk, of wil het met plexiglas vergelijken. Is het uberhaupt wel in de bouwmarkt te krijgen dan? Ik heb het daar nog niet gezien, maar in dit gat hier is maar 1 bouwmarkt
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Jups klopt helemaal, maar is plexiglas wel een goede omschrijving of kunnen we beter zeggen: Polymethylmethaacrylaat. Maar ik leer zelf ook nog een hoop op deze manier. Ik heb net een toets gehad over kunststoffen maar ik haal een hoop door elkaar omdat het nog best wel ingewikkeld is en er een hoop kunstoffen bestaan.nXXt schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:39:
[...]
Lexan is een merknaam, de correcte naam is polycarbonaat. Waarschijnlijk kun je het dan wel vinden. Polycarbonaat is heel interessant spul, maar ik zal niet ingaan op nutteloze details
. CD's en DVD's worden hier overigens ook van gemaakt.
Verwijderd
maar is het wel mogelijk dan om in een plexiglazen plaat van 5mm dik te gaan schroeven, dus in die 5mm gaan schroeven?
OMG, lees eens wat jij zegt?Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:26:
ehm, dit topic gaat over sponsors..., niet over plexiglas, acryl, Polymethylmethaacrylaat, etc.
maar is het wel mogelijk dan om in een plexiglazen plaat van 5mm dik te gaan schroeven, dus in die 5mm gaan schroeven?

[ Voor 4% gewijzigd door naftebakje op 07-02-2007 20:56 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
The Godsha schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:15:
[...]
OMG, lees eens wat jij zegt?Leg mij eens uit waarom dit niet gaat lukken?
schroeven zijn ook al redelijk dik, en als je die dus aan de zijkant er in gaat draaien wordt het lijkt mij niet echt stevig, ik wou dus een soort kubus van plexiglas maken, met schroeven en dat dus de onderkant wel wat gewicht kan houden en niet afbreekt bij de schroefgaten.
mr weer on topic, sponsors moet je denk ik niet alleen krijgen.
Als jij sponsors zoekt, en dus hun gaat emailen, en zij willen jouw sponsoren, dan weet je zeker dat ze geloven in jouw project.
Verwijderd
Maar nogmaals, de lat ligt hoog en je moet gewoon iets (goed en uniek als het mogelijk is) te bieden hebben waar zij ook profijt van kunnen hebben.