Toon posts:

PPC + SDIO wireless = internetten via pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit? Heb een
Mio 168 win2003SE met een Spectec SDW-821 11b/g wireless sdio kaartje,
een pc met een Speedtouch 121g wireless usb card,
de pc hangt met utp aan een adsl modem/router.
Ik zou graag met die Mio wireless internetten/emailen, maar krijg het niet ingesteld. Is deze weg uberhaupt mogelijk? Met de mio in de cradle kon ik zo het internet op, werkt echter niet makkelijk.

adsl modem<------utp------> pc met wireless usb<----wireless---->sdio spectec/mio.

----Als ik de speedtouch's diag bezie, kan ik de spectec kaart zien, vanuit de spectec krijg ik verbinding met de usb, ik krijg tenminste een melding bovenin de mio "verbinding aanwezig". als ik de speedtouch configureer.
----Op de mio heb ik onder "network cards-wireless-configure wireless network" een netwerk config "spectec" aangemaakt, connection "the internet", andere keuze was "work". Ad-hoc connection aangevinkt.

In de speedtouch setup heb ik ssid "spectec" ingevuld, ad-hoc verbinding, channel 1 (kiest vanzelf bij ad-hoc). Lijkt me niet helemaal jofel, want normaal vul je bij ssid de naam van de speedtouch wireless modem in die bij deze stick zat, als je dat gebruikt. Wil de route nu dus andersom.

WPA en andere beveiliging uit.

Mis ik iets (of een heleboel) of ben ik al een paar uur een dood paard aan het slaan??

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 15:59
bij je netwerkkaart internet delen aanvinken

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net even geprobeerd, de usb, de onboard, allebei. Mijn computer krijgt bij sharing een ip 192.enz.(en een waarschuwings melding hiervan) terwijl mijn router 10.0.0.3 en verder uitdeelt. Alleen de usb op sharing gezet dwingt de andere nic al tot dat ip. Helaas.
Wireless kaartje werkt wel op infrastructure, zie 4 connecties hier in de huiskamer, en internet werkt dan wel als het via hun gaat.
Edit, als ik de mio uitzet, verschijnt er op de pc wel een icoon "networkcable unplugged".

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 22:21 ]

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 14:54

_WgV_

It's a magical world!

Gebruik de Wizard "Een thuis- of klein bedrijfsnetwerk opzetten die je krijgt als je in Netwerkverbindngen zit. Daarmee werkt het gegarandeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door _WgV_ op 31-01-2007 22:23 ]

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
_WgV_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:22:
Gebruik de Wizard "Een thuis- of klein bedrijfsnetwerk opzetten die je krijgt als je in Netwerkverbindngen zit. Daarmee werkt het gegarandeerd.
Ik zoek me een slag in de rondte hier in win2000 maar kan die wizard niet vinden... |:(
Vele wizards gevonden via help functie, maar die niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 23:24 ]

Pagina: 1