Toon posts:

Wireless extreem traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een netwerk kaart voor mijn laptop aangeschaft.
Deze werkt perfect als ik mijn bureau zit (waar mijn router staat), dan heb ik een goeie ontvangst, maar als ik naar mijn kamer ga (een verdieping hoger) heb ik nog maar een zwak signaal van 1Mbps tot max. 11Mbps (zelden).

Is Wireless internet dan echt nog maar in dit stadium of scheelt er iets aan mijn hardware, software?

Mijn materiaal:
Belkin Wireless G Notebook Network Card
802.11g
54Mbps
2,4Ghz

Linksys Wireless - G broadband router (802.11g compatibel)
54Mbps
2,4Ghz

Alvast bedankt voor jullie hulp

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
hoe ziet je huis eruit? ik bedoel: heb je per toeval gigantisch dikke muren (wat ik al is bij een klant heb meegemaakt...)

Kan je met een andere laptop testen? (om hardwareproblemen met het extern kaartje uit te sluiten)

[ Voor 29% gewijzigd door webinn op 31-01-2007 20:29 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

veel gewapend beton of andere stoorzenders? Probeer je modem/accesspoint eens op een centrale plaats neer te zetten. Je kan ook eens een ander kanaal proberen, kijken of dat een beter signaal geeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, ik denk dat ik een vrij normaal huis heb, normale muren dus...
Mijn kamer ligt wel aan de andere kant van het huis op de bovenverdieping.
Is wireless internet dan nog maar zo zwak dat het signaal die afstand niet kan overbruggen?

Hoe stel ik ander kanaal in?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 20:30 ]

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:30:
Euhm, ik denk dat ik een vrij normaal huis heb, normale muren dus...
Mijn kamer ligt wel aan de andere kant van het huis op de bovenverdieping.
Is wireless internet dan nog maar zo zwak dat het signaal die afstand niet kan overbruggen?
afhankelijk van je huis kan een afstand van 10 meter al snel serieuze verzwakking teweegbrengen.

Probeer je accesspoint op een andere plaats te zetten. Je kan eventueel ook de "hyperWRT" proberen, hiermee kan je het vermogen van die linksys omhoogkrijgen, maar helemaal aangeraden is dat uiteraard ook niet ;)

Edit: ander kanaal: letterlijk in de settings van je router de "channel" veranderen

[ Voor 25% gewijzigd door webinn op 31-01-2007 20:33 ]

• Isnowiz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-02 22:53
Meestal kun je de sterkte van het signaal instellen. Standaard staat dat vaak laag.
Ook kun je op je netwerkkaart vaak dingen instellen met betrekking tot het signaal:
Deze Computer -> Eigenschappen -> Apparaatbeheer -> Rechtsklik op het apparaat -> Eigenschappen en dan tabblad geavanceerde instellingen... Niet elke kaart biedt deze instellingen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:30:
De cameratechniek is ontzettend goed tegenwoordig, maar als je iets voor de lens houdt dan krijg je nog steeds slechte foto's. Je moet het niet aan de techniek wijten, maar aan storende factoren waar de techniek moeite mee heeft. Als je meer wilt weten moet je je maar eens gaan zoeken op internet naar storing van wireless.

Je modem centraal in het huis plaatsen (middenste verdieping van de drie, in het trappenhuis bijvoorbeeld, en vooral niet in de meterkast zetten. Dat laatste doen mensen graag, want dan zie je het apparaat niet. Maar dan staat het bij de grootste storingsbronnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je direct naast de router gaat zitten met je laptop was is je sterkte dan ?

Als het daar goed gaat loop eens op de zelfde verdieping als je router rond.
daarna 1 verdieping omhoog en loop ook daar eens rond.
Werk zo alle verdiepingen totdat je op je werkplek bent.

Op deze manier weet je precies welke muur/vloer het signaal heel erg verzwakt.

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Toevallig laminaat in huis met een dampwerende folie-laag, schijnt ook vaker voor problemen te zorgen bij wireless netwerken.

En daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Vaak wordt er een soort van "knetter"-plastic gebruikt met een aluminium coating daarop, met daarover nog eens weer een folie laag.

Aluminium is ook niet iets wat je om je antennes zou wikkelen denk ik.

Misschien dat dit een reden is?
Pagina: 1