Ik heb een probleem met mijn Dell Dimension 3100 (P4 2,8, 1GB). Hierop is Windows XP Pro SP2 engels geinstalleerd. Omdat ik graag een tweede monitor op mijn systeem wilde aansluiten heb ik een Matrox Millenium G450 DualHead PCI gekocht. Wanneer ik deze in 1 van de 2 PCI sloten doe dan krijg ik binnen mijn hardware manager de melding dat er onvoldoende resources beschikbaar zijn en dat ik een apparaat uit moet schakelen. Ik heb de onboard videokaart hierbij aan gedisabled maar heb nog steeds dezelfde melding. Heb al 4 verschillende XP drivers van matrox geprobeerd maar niets helpt. Er gaat wel beeld over 1 monitor. Wanneer ik binnen de eigenschappen kijk van het beeldscherm (dus achtergronden e.d.) dan staat daar geen videokaart vermeld en ook geen tweede monitor.
Dus jammer genoeg kan ik geen tweede monitor gebruiken, toch wel jammer gezien ik een nieuwe dell 19" heb aangeschaft. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit op kan lossen. Heb de kaart trouwens ook al verwisseld van PCI slot. Verder heb ik nog een slot wat lijkt op een 1x of 4x PCI-e slot, dit weet ik echter niet 100% zeker. Het is in ieder geval geen 8x of 16x PCI-e slot.
Wie o Wie
Dus jammer genoeg kan ik geen tweede monitor gebruiken, toch wel jammer gezien ik een nieuwe dell 19" heb aangeschaft. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit op kan lossen. Heb de kaart trouwens ook al verwisseld van PCI slot. Verder heb ik nog een slot wat lijkt op een 1x of 4x PCI-e slot, dit weet ik echter niet 100% zeker. Het is in ieder geval geen 8x of 16x PCI-e slot.
Wie o Wie