Is deze foto nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Mede hobbisten, wat ik me afvroeg:

Is deze foto dmv tools nog enigzins toonbaar te maken? Heb zelf al zitten stunten maar wie weet weet er iemand een mooi tooltje/setting voor.

Ik heb er een stukje uit geknipt tbv van de privacy van degenen op de plaat, maar die ruis zit over de hele foto.

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/4800/ruispu4.jpg

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21

ThunderNet

Flits!

Nee, dit krijg je nooit netjes weg :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• wimpie007
Hmz, minders.
Zat zelf te denken om het per laag(R,G,B) weg proberen te halen maar dat lukt niet echt,
ThunderNet schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:48:
Nee, dit krijg je nooit netjes weg :)

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

En waarom? je mist simpelweg data. Je kan wel héél creatief gaan fotoshoppen, maar dan kan je net zo goed een kwast en verf pakken en je uitleven op een stuk canvas.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Met wat filters kreeg ik het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.curlio.com/public_documents/ruispu4.jpg
Dus het iets beter maken lukt wel, compleet wegkrijgen zal praktisch niet lukken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• wimpie007
Mag ik vragen welke filters en welk prog je gebruikt hebt?

Ik heb al o.a. neat image en noiseware geprobeerd maar deze gaven niet het gewenste resultaat, of ik gebruik de verkeerde instellingen.
dusty schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:15:
Met wat filters kreeg ik het volgende resultaat:
[afbeelding]
Dus het iets beter maken lukt wel, compleet wegkrijgen zal praktisch niet lukken.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 15:51

TheBorg

Resistance is futile.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

Ligt het toevallig aan de crop (rand van de foto?) of is dit een gemiddeld stukje uit de foto? Dan zit er namelijk niet alleen heel veel ruis in, maar is hij ook gigantisch onderbelicht. Je zou, nadat je de ruis er enigzins uitgefilterd hebt, in Photoshop wat met de levels, curves en brightness & contrast kunnen spelen om de foto wat lichter te maken en de 'waas' die er overheen lijkt te liggen wat te verwijderen. Maar als deze foto niet een enorme emotionele of historische waarde heeft, zou ik er geen seconde over nadenken en hem gewoon in de prullenbak gooien :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Ik had het even snel geprobeerd in PaintShopPro, op zich dezelfde resultaat dat je kan krijgen met de standaard Photoshop filters.

combinatie van "Saturation Enhancement"-Deinterlace-Despeckle-"Edge Preserving Smooth" en "Median Filter".

Op zich waar je mee kan beginnen is resizen naar 400% van je originele groote, dan daarop de filters loslaten. Dan uiteindelijk weer terug sizen naar je originele formaat zodra je klaar bent met filters.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
mwoa heb ff zitten spelen met photoshop, maar er komt niet veel soeps uit maarja dit is 't resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://bastardoperatorfromhell.org/bla.jpg

meh je wordt er niet vrolijk van, voortaan flits gebruiken ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• wimpie007
Haha, heb deze foto van een vriend van me gekregen met de vraag of ik hem kan verbeteren, hij is met een telefoongemaakt in een donkere discotheek waar hij opstaat met het meisje van zijn dromen :P

Is dus gigantisch onbderbelicht met veel noise. Ik denk wie weet hebben jullie lumineuze ideeen. Maar in ieder geval, ook namens hem, bedankt voor alle effort.
Zoefff schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 01:01:
Ligt het toevallig aan de crop (rand van de foto?) of is dit een gemiddeld stukje uit de foto? Dan zit er namelijk niet alleen heel veel ruis in, maar is hij ook gigantisch onderbelicht. Je zou, nadat je de ruis er enigzins uitgefilterd hebt, in Photoshop wat met de levels, curves en brightness & contrast kunnen spelen om de foto wat lichter te maken en de 'waas' die er overheen lijkt te liggen wat te verwijderen. Maar als deze foto niet een enorme emotionele of historische waarde heeft, zou ik er geen seconde over nadenken en hem gewoon in de prullenbak gooien :P
Dat is inderdaad wel een verbetering tov de uitgangssituatie, al worden de onderwerpen(lees mensen) op de foto ook minder scherp(blurry).
dusty schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 02:26:
Ik had het even snel geprobeerd in PaintShopPro, op zich dezelfde resultaat dat je kan krijgen met de standaard Photoshop filters.

combinatie van "Saturation Enhancement"-Deinterlace-Despeckle-"Edge Preserving Smooth" en "Median Filter".

Op zich waar je mee kan beginnen is resizen naar 400% van je originele groote, dan daarop de filters loslaten. Dan uiteindelijk weer terug sizen naar je originele formaat zodra je klaar bent met filters.
Ja op zoiets kwam ik ook uit, wordt je inderdaad niet vrolijk van. Denk toch dat het de recycle bin wordt voor deze pic. :P
teh_twisted schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 02:45:
mwoa heb ff zitten spelen met photoshop, maar er komt niet veel soeps uit maarja dit is 't resultaat:

[afbeelding]

meh je wordt er niet vrolijk van, voortaan flits gebruiken ;)

[ Voor 37% gewijzigd door wimpie007 op 01-02-2007 10:19 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar.. hij was dronken en hij weet niet meer hoe ze eruit ziet? Anders kan je toch een nieuwe foto maken?

[/herkenbaar]

• wimpie007
Jups dat is een mogelijkheid, maar ieder fotomoment is uniek he, voortaan maar geen crap telefoongebruiken voor foto's. Dronken zijn we meestal op zaterdagavond, vandaar het ontbreken van flits haha.
Wilko schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:19:
Maar.. hij was dronken en hij weet niet meer hoe ze eruit ziet? Anders kan je toch een nieuwe foto maken?

[/herkenbaar]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:11
Hij heeft een telefoon en niet eens haar nummer? :+

Ik heb ook al zitten proberen, maar veel beter krijg je het niet. Eerder slechter.
Pagina: 1