Toon posts:

Kapotte laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een kapotte laptop. Als ik hem opstart staat er NTLDR ontbreekt. Kan iemand mij misschien helpen en zeggen wat ik moet doen??? Alvast bedankt.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:59

BCC

Windows opnieuw installeren

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sorry, maar dit is een typische zoekvraag die je binnen 1 seconde kan vinden hier op GoT/Google

http://www.google.nl/sear...l&q=NTLDR+ontbreekt&meta=

http://gathering.tweakers...NTLDR+ontbreekt&where=GoT

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is namelijk dat het me niet lukt om windows opnieuw te instaleren

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:36:
Het probleem is namelijk dat het me niet lukt om windows opnieuw te instaleren
aha ok, das duidelijk...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:57
Mag ik vragen welke winkel u hier naartoe heeft gestuurd?

Tweakers.net is een community voor gevorderden in de IT. Geen vraagbaak voor de consument.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand enig idee hoe ik windows kan instaleren?

• ThinkPad
  • Nu online
Waarom lukt het je niet om Windows opnieuw te installeren?

(Hint: zulk soort dingen moet je in je eerste bericht vermelden ;) )

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2007 19:52 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:39:
ik zie in je profiel dat je (aan je e-mailadres te zien) een universitaire studie volgt. Ik snap niet dat je dan niet wat duidelijkere vragen kunt bedenken met meer informatie erin. Bijv. wat en wanneer het precies fout gaat en wat de foutmelding is. Zou ook handig zijn om het merk/type laptop te vermelden met de specificaties etc........

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 31-01-2007 19:42 ]

• Nijn
De meeste mensen hier hebben wel een idee hoe Windows geinstalleerd moet worden. Feit dat jij dat niet weet geeft al aan dat je hier niet thuis hoort. :S

Edit: Je vorige topic was ook al zo`n succes :S Linux

[ Voor 26% gewijzigd door Nijn op 31-01-2007 19:43 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:39:
Ik denk hetzelfde als iedereen, en dat is met een CD van Windows booten en de wizzard doorlopen.

Verwijderd

Topicstarter
hey ik vraag om help niet voor kritiek, en doe maar stoer dat je veel weet over computers. Anyway heeft iemand nog hulpzame info voor mij. Ik heb een acer laptop en dit bericht krijg ik wanneer ik me laptop opstart.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:45:
hey ik vraag om help niet voor kritiek, en doe maar stoer dat je veel weet over computers. Anyway heeft iemand nog hulpzame info voor mij. Ik heb een acer laptop en dit bericht krijg ik wanneer ik me laptop opstart.
Als je hulp wil, moet je je vraag goed stellen (lees eerst eens wat FAQ's van dit forum). Als je dat niet doet krijg je inderdaad kritiek. Zeker als je maar blijft zeuren om een antwoord en gewoon geen info geeft. Ook niet na herhaaldelijke verzoeken hierom.

En met zo'n instelling als in deze post gaat het je al helemaal lukken denk ik... d:)b

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Bij acer zit een recovery cd. Trap die erin en boot je laptop! die cd zorgt ervoor dat je laptop weer in de oude staat terug komt!

Als je de volgende keer een topic opent bij GoT verwachten wij dat er tenminste de volgende dingen staan in de topic start:
- Duidelijke uitleg van het probleem
- Omschrijving van de hardware
- Wat je zelf al hebt geprobeerd

GoT is niet zomaar een forum waar je een vraag neer kan gooien en er antwoord op krijgt. Op dit forum verwachten wij wat zelf inzet.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 12:21
Anyway heeft iemand nog hulpzame info voor mij.
Ga ff lekker op het forum van computeridee kijken, of gebruik google.

n00b.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Welk type acer laptop?
welke windows versie?
sinds wanneer krijg je deze foutmelding?
wat lukt er niet met opnieuw installeren?
welke foutmelding krijg je dat je windows niet opnieuw kan installeren?
wat heb je zelf al geprobeerd?

Self reflection is the school of wisdom

• Nijn
Owkee, dit moet je doen:

Stap 1: Bord voor je kop weghalen
Stap 2: Je beseffen dat je hier op een forum voor GEVORDERDEN zit. Dus NIET voor mensen die niet weten hoe Windows geinstalleerd wordt.
Stap 3: Je realiseren dat de mensen die hier rond-surfen wel weten hoe Windows geinstalleerd moet worden, maar geen zin hebben om het 5x per dag uit te moeten typen.
Stap 4: Er even aan denken dat deze site GEEN gratis helpdesk is
Stap 5: Je laptop uitzetten
Stap 6: Goed opletten als je hem weer aanzet, er moet een soort tekst verschijnen met "F8: Boot menu" oid. Krijg je een groot logo en zie je die tekst niet, probeer dan is als je het logo ziet op tab of esc te drukken, meestal verschijnt die tekst dan vanzelf. Anders moet je maar gewoon alle knoppen proberen
Stap 7: Prop de windows instalatie of de recovery cd in de drive
Stap 8: Zet de laptop aan en druk de knop voor boot-menu in. (Knop voor "boot from CD" is nog beter, druk die in en ga door met stap 10)
Stap 9: Kiezen voor "boot from CD"
Stap 10: De instructies op je scherm volgen
Stap 11: De nurds hier hartelijk bedanken en je excuses aanbieden,

Verwijderd

@ een aantal GoT mensen

Lezen jullie de FAQ ook nog een keer door in verband met regels die we hebben (respect voor elkaar) en wat te doen bij een topic dat niet goed is? (NIET posten ipv onzinnige berichten posten)

• skelleniels
  • Laatst online: 30-01 22:41
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:55:
@ een aantal GoT mensen

Lezen jullie de FAQ ook nog een keer door in verband met regels die we hebben (respect voor elkaar) en wat te doen bij een topic dat niet goed is? (NIET posten ipv onzinnige berichten posten)

Offtopic: zo kan ik ook beginnen: volgens de regels mag je niet het modje uithangen 8)7

on topic: http://schoonepc.nl/instal/setup.html

Klik op bovenstaande link en daar staat mooi uitgelegd hoe je windows installeert.

http://specs.tweak.to/16567

• GENETX
  • Laatst online: 17:54
En als je Windows Setup eng vind breng je hem maar hierheen, uiteraard tegen 7.50/uur :+

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
nijn-01 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:53:
Stap 2: Je beseffen dat je hier op een forum voor GEVORDERDEN zit. Dus NIET voor mensen die niet weten hoe Windows geinstalleerd wordt.
Stap 3: Je realiseren dat de mensen die hier rond-surfen wel weten hoe Windows geinstalleerd moet worden, maar geen zin hebben om het 5x per dag uit te moeten typen.
Stap 11: De nurds hier hartelijk bedanken en je excuses aanbieden,
Nijn-01, wat een onzin allemaal..
Een beetje respect tonen mag ook wel!

Heb jij het niet ooit allemaal moeten leren, en van je fouten moeten leren? :)
Ownee.. jij bent natuurlijk al vanaf je 2e levensjaar bezig met Windows installeren
:O

Stap 2: Daarnaast is dit imho ook een forum voor beginners MITS je genoeg onderzoek zelf hebt gedaan en genoeg informatie aanlevert.
Stap 3: Is dat zo? Toen ik hier voor het eerst op Tweakers kwam had ik geen flauw idee wat ik met Windows aanmoest, dat zal ongetwijfeld voor meer mensen gelden. :>
Stap 11: Wat fijn dat jij jezelf onder de categorie 'nerd' plaatst :) Ik namelijk niet 8)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 12:21
GremliN-Online schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:27:
En als je Windows Setup eng vind breng je hem maar hierheen, uiteraard tegen 7.50/uur :+
Lekker cheap ben je! Ik heb nog wel een kapotte pda die je voor 7,50pu mag maken.

• tilt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2022

tilt

PSN: tilt1080

heeft acer dan geen boot cd waar je een recovery op kunt uitvoeren dan?

zo ja, boot cd er in en runnen, ben je waarschijnlijk wel al je data kwijt.

Maar een NTLDR, klint meer als een kapotte boot sector oid. als je eens wat meer info geeft wat je er mee heb gedaan (nieuwe disk er in, software geinstalleerd) dat weten we wat de oorzaak is, wel handig lijkt me

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Als het goed is hebben de meeste Acer laptops een recovery partitie op de harde schijf. Je kunt dan als je hem aanzet, drukken op volgens mij CTRL + F12. Dan gaat hij vervolgens de recovery laden.
Succes

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Of Acer bellen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 10:59

SeatRider

Hips don't lie

nijn-01 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:42:
Je vorige topic was ook al zo`n succes :S Linux
De vraag hoe ie zijn bootsector dan wel heeft vernaggeld is hiermee wel beantwoord denk ik :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit gaat nergens over :/

Wanneer GoT te hoog gegrepen is kan je misschien beter je vraag kwijt op www.beginnersweb.nl oid ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.