restore compaq evo n600c

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:20
Ik heb via via restore cd's gevonden voor mijn compaq evo n600c omdat hp / compaq mij die niet meer wilde leveren omdat mijn notebook al buiten de garantie was. Nu probeer ik mijn systeem te restoren door middel van de restore cd, maar die blijft hangen bij de melding: bezig met starten van windows 98....
en dan blijft er een streepje knipperen.

Nu heb ik voor mijn notebook een dubbele licentie: zowel voor win2k PRO als voor XP pro.
Ik heb dus de operating systeem cd gepakt van de restore cd's en geprobeerd of ik daarmee alleen het OS kon restoren. Alleen ik krijg nu alleen de mogelijkheid om nt4 te installeren. Daar heb ik niet zo heel veel aan.

Nu vroeg ik mij af: kunnen er meerdere os-en op zo'n cdtje staan? en hoe kan het dat mijn restore cd's niet verder kan booten? dat ie iedere keer blijft hangen..?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je wel geldige licenties hebt voor beide OSen kun je gewoon een willekeurige OEM CD van een van beiden proberen te bemachtigen en je systeem daarmee opnieuw installeren.
Het enige nadeel dat daaraan kan zitten is dat je zelf op zoek zult moeten gaan naar drivers etc.

Tesla Model Y RWD (2024)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
--MeAngry-- schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:32:
.
Het enige nadeel dat daaraan kan zitten is dat je zelf op zoek zult moeten gaan naar drivers etc.
maar gelukkig heeft compaq een goede site waar je veel drivers kan vinden....

http://h20000.www2.hp.com...esId=316673&lang=en&cc=us

:>

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
arjoderoon schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:59:
Ik heb via via restore cd's gevonden voor mijn compaq evo n600c omdat hp / compaq mij die niet meer wilde leveren omdat mijn notebook al buiten de garantie was. Nu probeer ik mijn systeem te restoren door middel van de restore cd, maar die blijft hangen bij de melding: bezig met starten van windows 98....
en dan blijft er een streepje knipperen.

Nu heb ik voor mijn notebook een dubbele licentie: zowel voor win2k PRO als voor XP pro.
Ik heb dus de operating systeem cd gepakt van de restore cd's en geprobeerd of ik daarmee alleen het OS kon restoren. Alleen ik krijg nu alleen de mogelijkheid om nt4 te installeren. Daar heb ik niet zo heel veel aan.

Nu vroeg ik mij af: kunnen er meerdere os-en op zo'n cdtje staan? en hoe kan het dat mijn restore cd's niet verder kan booten? dat ie iedere keer blijft hangen..?
Even terzijde: waarschijnlijk heb je geen licentie voor zowel Win2K als Win XP.
De N600c is rond de introductie van Win XP uitgebracht. Er zit daarom een soort keuzelicentie bij. Bij eerste installatie mag je kiezen voor of Win 2K of Win XP. De andere licentie vervalt dan automatisch. Staat ook op de licentiesticker onderop je notebook overigens, iets in de geest van "onetime choice only" oid.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34
Bij mijn Evo N1020V (latere serie) zitten meerdere restore cd's;

- WinXP Engels restore cd (3 stuks)
- WinXP Engels install cd
- WinXP NL restore (3 stuks)
- WinXP NL install cd

Laptop is al meerdere keren met de restore cd's geinstalleerd. Gaat allemaal prima. Wat ik wel heb aangepast aan de laptop is het geheugen en de harddisk. Bij de eerste installatie had ik ook vage dingen, daarna een bios upgrade gedaan en het geheugen dr uit gehaald. Werkte toen allemaal...

Probeer het volgende is;

- Bios update (heb je nog een opstartend OS?)
- Bios reset
- geheugenuitbreiding er uit
- Bestaande partities wegmikken met Knoppix oid en nogmaals proberen

Mijn schijfjes zaten origineel bij de laptop. Heb je exact cd's voor de N600c?

Whoop!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:20
Ik heb er een os op staan.. dat is t probleem niet, maar ik wilde hem met de license key die bij de laptop hoort installeren, en dat pakte mijn install niet (oem code met een VLM versie van xp).
Ik heb het setupp.inf bestand aangepast, maar met die cd kreeg ik een error melding. Ik heb nu via marktplaats iemand die de restore cd;s had, maar blijkbaar voor een 'oudere' variant van mijn laptop. Overigens zijn de betreffende restore cd's voor een heel aantal modellen te gebruiken, niet alleen mijn n600c.

de cd's die ik nu heb:
Operating cd NL = nt4
Operating cd UK = nt4
Application cd

Restore cd 1 en 2 NL
Restore cd 1 en 2 UK

Wat betreft die one time choice: dat klopt inderdaad, had dat nog niet gezien. Dat betekent dat ik geen licentie heb of dat ik 1 van beide heb?
Pagina: 1