Toon posts:

windows instellen op NL

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

ik heb vandaag een Acer Laptop gekocht, met windows XP maar ik krijg hem niet ingesteld op Nederlands.
Hij is nu Engels.
Iemand die een idee heeft hoe dit moet werken?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 17:48
Als je een Windows XP English geinstalleerd hebt, kun je niet 'switchen' naar Nederlands. Alle menu's help files enz zijn dan in het Engels, en de enige manier om die Nederlands te krijgen is Win XP NL te installeren.

Wel kun je bij regioinstellingen in het configuratiescherm je lokatie en munteenheid en nog wat dingen instellen.

Let wel dit resulteert niet in een Windows XP Nederlands.

[ Voor 11% gewijzigd door Magnolia op 31-01-2007 19:27 ]

Ontspan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar opnieuw installeren houd hier alleen in dat ik zo een recovery kan doen, door bij het opstarten alt + f10 in te drukken, alleen ik kan dan niks instelleren, alleen op installeren klikken.
Snap er niets van..

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Het kan zijn dat je eerst de installatie af moet ronden. Een klant had een IBM computer gekocht. Die wou em opnieuw installeren en merkte op dat het engels was. Zonder na te denken zei hij tegen ons dat de computer stuk was ( je kent het wel ;) ). Wij uitgeprobeerd als je dan weer opstart na dat je denkt dat de installatie klaar was kon je je taal kiezen.

Misschien dat dit helpt

Self reflection is the school of wisdom

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Als je eenmaal een taal heb gekozen op een Acer (of PB, of HP, whatever), kan je niet meer terug, ook niet met de recovery. De enige manier hoe je toch weer voor NL kan kiezen, is Acer bellen voor een NL recovery CD, let op, ze kunnen hier kosten voor rekenen! Heb je die waarschuwingen niet gezien bij het opstarten? (U heeft gekozen voor: Nederlands, weet u dit zeker? /You chose: English, are you sure?), toch beter opletten de volgende keer ;)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Glaanieboy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:41:
Als je eenmaal een taal heb gekozen op een Acer (of PB, of HP, whatever), kan je niet meer terug, ook niet met de recovery. De enige manier hoe je toch weer voor NL kan kiezen, is Acer bellen voor een NL recovery CD, let op, ze kunnen hier kosten voor rekenen! Heb je die waarschuwingen niet gezien bij het opstarten? (U heeft gekozen voor: Nederlands, weet u dit zeker? /You chose: English, are you sure?), toch beter opletten de volgende keer ;)
offtopic:
Ik hoorde vandaag nog soortgelijk verhaaltje. Hij had ook een stukje overgeslagen, nadat hij zijn nieuwe acer voor de eerste keer had opgestart. Hij bellen: "Ja meneer, we kunnen u nieuwe CD's toesturen.... De kosten hiervoor bedragen €60" :S

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, hij is eigenlijk niet van mij maar vind het altijd zo een verhaal om uit te leggen.
Hij is van de vriendin van me oom, maar die heeft hem hier neergezet omdat ze er niet uit kwam, vandaar.
Maar vind dat normaal niet zo een waarde toevoegen aan een topic, vandaar dat ik het in de ik-vorm had getypt.
Maar ik ga even navragen wat ze er al zelf aan gedaan heeft dus en zal met acer bellen.
Wel een stomme regeling dat je dat maar een keer kan kiezen trouwens.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Glaanieboy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:41:
Ja weet je dat heel zeker? Ik werk voornamelijk zowel zakelijk als privé met HP en daar zitten toch echt zowel NL als UK Operating System cd's bij waarmee je i.c.m de recovery cd prima van taal kan switchen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Een andere optie is kijken of je aan een MUI cd kunt komen.
http://en.wikipedia.org/wiki/MUI

Werkt perfekt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is al heel vaak op GoT behandeld en had je dus met enige inzet ook wel kunnen vinden - juist dat stukje inzet (tonen) van jouw kant ontbreekt in dit topic en daarom ga ik het sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.